Gyerekek további írásai:
A focicsapat
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy lány, aki nagyon be szeretett volna állni a focicsapatba, de nem engedték neki. Ez volt a legnagyobb vágya, ezért mindenképpen meg akarta próbálni. Az első nehézséget az jelentette, hogy meg kellett mutatnia az edzőnek, hogy elég jó a csapatban.
Délután találkozott az edzővel. Az volt a feladata, hogy kapura lőjön. Megkereste a labdát, összeszedte minden bátorságát és lőtt. A labda nagy sebességgel repült és repült a kapu közepe felé. Mikor már úgy tűnt sikerülni fog a kapu fölé ment. Még egyszer megakarta próbálni. Hitt benne, hogy meg tudja csinálni, mert nagyon szerette volna. Megkereste a labdát és újra lőtt. A labda pontosan a kapu közepébe talált.Felvették a csapatba. Utána este a csapattársaival együtt ünnepeltek. Sz. A.
A sminkcsapat
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy lány, úgy hívták, hogy Viki. Nagyon szeretett volna játszani a többiekkel sminkeset, mindenképpen meg akarta próbálni.Az első nehézséget az jelentette, hogy be kellett illeszkednie. Összeszedte minden bátorságát és odament. Mikor már úgy tűnt sikerülni fog elesett. A többiek kinevették, de ő azért odament, mert hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen magabiztos volt. Végül a többiek befogadták, így megtanult sminkelni. Barátnőivel együtt ünnepelték a sikert. S. E.
Sikertörténet
Szandika a legjobb barátom, akinek mindig ott vagyok. Sajnos nagyon rossz matekból, így hát elhatároztam, hogy segítek neki. Sokat sírt, mert mindenképpen meg akarta próbálni a javítást. Az első nehézséget az jelentette, hogy nem értette a feladatot, de összeszedte minden bátorságát és neki fogott a tanulásnak.Sajnos hamar itt lett a félév, így nem tudott javítani. Mondtam neki, hogy még messze van az év vége, addig még tud javítani és így is lett. Mikor már úgy tűnt sikerülni fog, akkor bekövetkezett egy rossz jegy. Nagyon szomorú volt, de még hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen bízott magában. Mire év vége lett sokat javított és így nem bukott meg Nagyon örült neki és együtt ünnepeltük meg, hogy bízott magában és hogy megtudta csinálni. M. J.
A lovaglás
Egyszer volt egy lány, akit Laurának hívtak.Ő mindenképpen meg akarta próbálni, hogy milyen lovagolni.Nagyon várta, hogy felüljön a lóra. Az első nehézséget az jelentette, hogy még sosem ült lovon, de összeszedte minden bátorságát és felült a lóra. Mikor már úgy tűnt sikerülni fog neki, nagyon örült. Hitt benne, hogy meg tudja csinálni, hiszen ő mindig is lovagolni akart. Egy nap együtt ünnepelt a családjával és a barátnőjével. L. N.
Célok kitűzése és elérése

Csemői Ladányi Mihály Általános Iskola NYÁRSAPÁTI TAGINTÉZMÉNYE
Az első osztályban, mint mindig most is nagy örömmel várták a gyereke a boldogságóra kezdetét.
A gyerekek körbeültek a szőnyegen és figyelmesen, csöndben hallgatták, míg a tanító néni elolvasta a hónap témájához tartozó mesét. A mese meghallgatása után ezzel kapcsolatban beszélgettek.
Végezetül meghallgatták a hónap dalát.

Jakabszállás-Fülöpjakab Általános Iskola Eötvös József Általános Iskolája
Ebben a hónapban a fülöpjakabi diákjaimmal sokat beszélgettünk az előttünk álló napok,hetek, hónapok céljairól. Igyekeztünk értékeinket tudatosítva, a megvalósítás során egymást segítve és biztatva kis lépésekkel egyre közelebb kerülni hozzájuk. Most a sikertörténetet tesszük közzé.
Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola Árpád Fejedelem Tagiskola
A témát az előző foglalkozások címeinek felidézésével kezdtük. Az új téma megnevezése kapcsán visszautaltam az eltelt félév együtt átélt sikereire, majd a második félévre vonatkoztatva közös célokat tűztünk ki. Megbeszéltük, hogy kik lehetnek a segítőink, valamint megtárgyaltuk az erősségeinket és a gyengeségeinket is. Közös céljainkat egy-egy színes kartonból kivágott lufiformába írták a gyerekek. Az iskolai tablóra helyeztük föl az elkészült műveket, ezzel az iskolánk tanulóifjúsága elé tárva – akár fogadalomtételként is értelmezve – a megvalósítandó céljainkat.
Diákjaimmal úgy kezdtük a tanévet, hogy mindenki egy lapra felírta, mik a célkitűzései erre a tanévre. Ez a januári téma aktuálissá tette, hogy elővegyük ezeket a papírokat és mindenki láthassa, hogy hol tart az általa kitűzött célok útján. Ez sok derültséget okozott és alkalmat arra, hogy beszélgessünk azokról a célokról, melyeket minden gyermekfontosnak tart ezeket megjelenítettük egy plakáton.
Domoszlói III. András Általános Iskola
A téma feldolgozása végén sokáig tanakodtunk, hogy mi lehetne olyan közös célunk, ami mindannyiunknak egyaránt fontos. Az első félévben a tisztasági versenyen nem szerepeltünk túl fényesen. Úgy határoztunk, hogy ezen változtatunk. Megtaláltuk közös célunkat: év végén elsők szeretnénk lenni. Ezért, hogy ez megvalósuljon mindenkire szükségünk van, mindenkire számítunk. Mindenki választott olyan tevékenységet, ami segíti célunk elérését.
Bevezetésként a csoportvezető irányításával megbeszéltük a célt, mint fogalom, de mivel számunkra kissé elvont, ezért többnyire példákkal és segítséggel jártuk körül a témát.Megbeszéltük azt, hogy miért érdemes célokat kitűzni, majd megpróbáltunk hozzárendelni pozitív illetve negatív érzelmeket, ami a célok elérését illetve a kudarcot illeti.Ezt követően elolvastam a „Mese a sasfiókáról” című történetet, melyet közösen értelmeztünk és levontuk belőle a tanulságot.Ezt követően közösen a táblára is felrajzolva megbeszéltük a „Boldogságóra 10-14 éveseknek” című könyvből az 59-es oldalon található ötlet-tervezés-megvalósítás-siker ábrát. Miután elmélyítettük a fogalmakat elolvasott történetünket megpróbáltuk összefüggésbe hozni ábránkkal. Következő lépés volt, hogy minden diák az ábra kapcsán fogalmazzon meg egy példát / célkitűzést, amelyet szeretne elérni a közeljövőben.Miután mindenkinek megvolt a célja, szóban elmondta mindenki a sajátját és volt, aki le is írta azonban komoly önértékelési problémákkal szembesültünk és hírtelen minden lehetetlennek tünt bizonyos diákoknak, ami céljaik elérését illeti.
Az egyéni célkitűzések megfogalmazása után egy közös célt próbáltunk keresni, melynek végső eredménye egy osztálybuli megszervezése lett. A csoportvezető segítségével a Gyarmathy Éva – féle gondolattérkép technikáját alkalmazva felvázoltuk közösen célunkat, az ahhoz fűződő motivációnkat, a felmerülhető akadályokat, de ugyanakkor megkerestük erősségeinket és mindazokat a személyeket, akiknek a segítégére számíthatunk.Erősségként a meggyőzőképességet és a viselkedést neveztük meg, amellyel elérhetjük egy osztálybuli megszervezését.Támogatóink az igazgató és a szülők, ami pedig motiváló erőként hat az az összetartozás érzése egy buli keretein belül.Elhatároztuk, hogy így első félév végén megpróbáljuk elérni, amit kitűztünk magunk elé.
A tevékenységet Bagdi Bella „Látom magam” című dalának meghallgatásával zártuk.