Játszani mindenki szeret. Társasjátékunk egy-egy mezője a hónap és ahhoz rendeltük a célokat.

Makovecz Imre Általános Iskola
Játszani mindenki szeret. Társasjátékunk egy-egy mezője a hónap és ahhoz rendeltük a célokat.
Makovecz Imre Általános Iskola
Ha január, akkor céljaink meghatározása……
Júniusig terveztünk, egy órát szántunk rá, hogy átbeszéljük, melyek legyenek a céljaink a tanév végéig hónapokra lebontva. Itt nem egyéni célokat tűztünk ki, hanem a közösségünket érintőket. Ötöltünk, hatoltunk, megszületett. Papírra vetettük.
– TANULÁS: ha csak tizedeket is jelent, javítsunk a jegyeinken….
– KÖZÖS FELLÉPÉS: itt a farsang, áll a bál – újra fellépünk az iskolai farsangon….
és lesz ünnepi műsor márciusban
– TISZTASÁG: szemét helye a kukában, a tisztasági versenyben végezhetnénk előrébb…..
– KIRÁNDULÁS: valahová együtt végre, többen……
– TERVEK JÖVŐRE: gazdálkodj okosan, sok kicsi sokra megy….. jövőre ballagás!
–
Egri Ward Mária Általános Iskola, Gimnázium, kollégium és Alapfokú Művészeti Iskola
Mindenki leírta, hogy mit tesz hozzá, hogy elérjük közös céljainkat, ami a továbbtanulás, sikeres évvégi bizonyítvány és a közeli farsangi előadásunk.
Rimóci Szent István Általános Iskola
A Játékház csoport célul tűzte ki, hogy ügyesen fog mozogni, kitartóan figyel, ha kell. Ezért mindenki megtanul ugróiskolázni, ugróbékázni, „lovacskázni”. A tudatos jelenlétet (mindfulness) egy békától tanuljuk.
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A repülőkben céljaikat fogalmazták meg.
Óvodásaink hetek óta gyűjtik a tapasztalatokat a jég természetéről. Naponta élvezik a csúszós, síkos felületeket, nagyokat esnek, néha ügyesen siklanak. Változatos mozgásformákat találnak ki, versengenek, kergetőznek, és még azt is élvezik, hogy nem tudnak felállni. Keresik, gyűjtik a jeget, szinte versengenek egy-egy darabka birtoklásáért.
Így pattant ki az ötlet (1. Legyen egy jó tervünk!): építsünk iglut. Néhányan azonnal munkához láttak (2. Beszéljünk róla!), majd szinte az egész csoport lelkessé vált. Megbeszéltük, hogy mi az iglu, hol, kik, mire használják. Havunk ugyan nincs hozzá, de jeget találunk és még könnyen készíthetünk is (3. Előnyökre összpontosítsunk!). Hozzáfogtunk a jégtömbök gyártásához (4. Részcélok kitűzése), élvezettel készítettük a színes-jeges elemeket. Az időjárás nekünk kedvezett, hiszen gyorsan megfagytak a jégtéglák. Hamarosan kezdődhetett a megvalósítás: építkezés, önfeledt játék, kreatív megoldások, egyéni ötletek lehetősége. A kezünk gyakran fázott, a kesztyű időnként hozzáfagyott a jégtömbökhöz, csúszott a kezünkben, de egyre ügyesebbek lettünk, a lelkesedés és a sikerélmény feledtette nehézségeinket! Az építést aztán bent is kipróbáltuk, újabb tapasztalatokat szerezve a jégdarabok olvadása, tapadása, csúszása terén.