Örömmel készítettük az éves terveinket összefoglaló tablókat. Ha véletlenül nem sikerül a célok elérése, bizakodunk, hogy kifogjuk a „Három Kívánság Halastóból” a csodahalat, amely segíti lakóink számára a célba érést.

Fejér Megyei Integrált Szociális Intézmény
Örömmel készítettük az éves terveinket összefoglaló tablókat. Ha véletlenül nem sikerül a célok elérése, bizakodunk, hogy kifogjuk a „Három Kívánság Halastóból” a csodahalat, amely segíti lakóink számára a célba érést.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Jó hangulatú délutánt töltöttünk együtt. A gyerekek szívesen beszéltek álmaikról, vágyaikról, céljaikról.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Az osztály először a saját céltábláját készítette el. A céltábla közepére a legfontosabb és ahogy haladt kifelé, egyre kevésbé fontos célok kerültek beírásra.
Az egyéni céltáblák alapján derültek ki a közös célok, amelyek mindenkinél megjelentek: tanulás, játék, sport, barátok. A gyerekek egy színt választva berajzolták nevük kezdőbetűjét, ahol úgy érezték, hogy tartanak. Elgondolkodtató volt számomra, hogy mennyire reálisan látták önmagukat.
2018 januárjában egy kissé rendhagyóra sikerült a feladatunk megvalósítása. Természetesen kitűztük céljainkat, fellelkesülve a boldogságóra motiváló feladatait megoldva. Készítettünk szokásos módon fényképeket is. Aztán egy nap jött egy határozat, miszerint valamennyi állami gondozott, nevelőszülőnél lakó gyermek fotózhatóságát visszavonják, és minden programon való részvételt legalább 2 héttel előre jelezni és engedélyeztetni kell. A tanév elején kitöltettem a gyámokkal a hozzájáruló nyilatkozatot, ami most érvényét vesztette. Több állami gondozott gyermekem is van. Szeretném, ha továbbra is részt vehetnének a Boldogságóra programban. Ezért célul tűztem ki, hogy mindenképpen találok megoldást, hiszem, hogy ez a rendelet még változik. A mostani képeken ki kellene takarnom az arcukat. A boldog mosolyok nélkül üresek a képek. Azért a boldogságórákról nem mondunk le! Hálásan köszönjük a januári feladatot is!
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Januárban, a félévi bizonyítvány tükrében igen konkrét céljaink vannak. Természetesen egy jobb eredmény, jobb magaviselet szerepelt a legtöbb nyílvesszőn, ami egy céltábla felé igyekezett. Voltak azért távolabbi célok is, mint például könyvírás, vagy híres sportolóvá válás. Nagyon ügyesen érzékelték és megfogalmazták a kívánságok és a célok közötti különbséget. Míg az előbbi sokszor az ölünkbe pottyan, az utóbbiért meg kell dolgozni. De a munka sokkal édesebbé teszi a sikert. Mindenki összeszedegette azokat az erősségeket, amelyekre szüksége lesz, ez látható a léggömbökön, amelyek repítenek a kitűzött cél felé.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
E havi témánk a Célok kitűzése és elérése volt. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát hallgattuk meg. A dal mondanivalójából kiindulva beszélgetéssel folytattuk, melynek során azt próbáltuk megtudni, hogy mit is jelent gyerekeink számára a célok elérése. Sok gyermek leginkább a vágyait fogalmazta meg („szeretnék kapni egy fényképezőt, rollert” stb.). Szépen megfogalmazódtak ugyanakkor a nagyobb, iskolába készülő gyermekek céljai is: „szeretnék meg tanulni írni, olvasni”; „szeretnék iskolába menni” stb. A beszélgetés után mesére hívó mondókával motiváltuk őket a „Boldogvár meséje” című mese meghallgatására. Igyekeztünk bevonni őket a mese folyamatába, a mesében szereplő versbetétek folyamatos együtt mondásával. A mese meghallgatása után megbeszéltük a mese mondanivalóját, s többször hangsúlyoztuk a mese főbb gondolatát, hogy: „A célod mindig legyen a szemed előtt!” A mese továbbéléseként a gyerekek asztalonként kirakhatták puzzle darabok felhasználásával saját csoportjuk „Boldogvárát”. A záró körben a nemrég elkészített „Dicsőségfal” segítségével újabb célokat tűzhettek ki a gyerekek (pl. megtanulok cipőt kötni, szépen színezni, biciklizni, stb.) maguk elé, mellyel igyekeztünk további fejlődésre motiválni őket. A téma hangulati lezárásaként a tevékenység elején hallott zenét elevenítettük fel, vidám mozgással kísérve, mely nagy sikert aratott a gyerekek körében.