Ebben a hónapban a célok tervezéséről és eléréséről volt szó. Először azt gondoltuk, nekünk nincsenek is céljaink, de a csoportfoglalkozás során a beszélgetéseinkből kiderült, hogy több is van mindannyiunknak! 🙂

Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Ebben a hónapban a célok tervezéséről és eléréséről volt szó. Először azt gondoltuk, nekünk nincsenek is céljaink, de a csoportfoglalkozás során a beszélgetéseinkből kiderült, hogy több is van mindannyiunknak! 🙂
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Ebben a hónapban sokat beszélgettünk a céljainkról, a célok fontosságáról. Ehhez készítettük el a céltáblánkat.
SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Ez a hónap is bővelkedett a témával kapcsolatos feladatokban, gyakorlatokban.
A mese elolvasása után nagyon jól „vették a lapot”, hogy a nagyravágyó feleség miért nem használta fel jól a kívánságok kérését az aranyhaltól. Miért nem tették boldoggá ezek teljesülése. A mondatok befejezése gyakorlatnál arra a következtetésre jutottak, hogy a halászfeleség valószínűleg megváltozott a történtek hatására.
Különbséget tettünk a kívánságok és a saját maguknak kitűzött célok között. Megállapítottuk, hogy a saját céljaink megvalósításában van felelősségünk, aktívabban közreműködhetünk, mint a kívánságok létrejöttében, amire nem biztos, hogy teljes mértékben hatással lehetünk. Igazán boldoggá a célok elérése tesz bennünket a „jól végzett munka” örömeként.
Egyéni és közös célokat tűztünk ki. Az egyéni céloknál ügyesen összeszedték milyen lépésekre lesz szükség ahhoz, hogy ezek létre is jöjjenek.
A feltöltött tablón az osztály közös célját rajzoltuk le. Ez a tanulmányi eredmény javítása. Jelenleg sem rossz tanulók, de javítani mindig jó és szükséges.
A céltáblánk körein helyeztük el a rajzokat, rá- vagy beleírva az eléréshez szükséges tevékenységeket. Ezek közül a legjobban az egymás segítése megállapítás bizonyítja legjobban hogy valóban együtt szeretnék az eredmények jobbítását.
Sikertörténetet is alkottunk. A munkafüzet mondattöredékei felhasználásával egy magas hegymászó „bőrébe bújva” fogalmaztuk meg a történetet.
Végül a Jó okom van rá…gyakorlatban a foglalkozások tanulságaként megállapították: 1. Céltudatosan magunk uraljuk az életünket, 2. A célok értelmet adnak életünknek, 3. Ezek hatására magabiztosak, önbizalomban bővelkedők leszünk.
A varázspálcák segítettek egyéni kívánságaink, vágyaink, céljaink kitalálásában, megfogalmazásában. A célbadobás során a siker örömét érezhettük át. A Boldogvár közös elkészítése, megóvása, szebbé tétele közös cél volt. Az egyik reggelre elvitték a várunk képét. Térképek segítettek a megtalálásában, mikrocsoportokat alkotva nagy izgalommal, hatalmas lelkesedéssel fogtunk neki a keresésnek. Fantasztikus hét volt! Minden helyzetet megragadtam arra, hogy szavakkal is megerősítsem a gyerekekben a cél tartalmát, mi is az, hogyan lehet kitűzni, elérni. Fontos volt megéreztetni velük, hogy soha nem szabad feladni!
(Kántor Éva óvodapedagógus)
Bőcsi Hernád Óvoda és egységes Óvoda Bölcsőde
A hónap témája,a, célok kitűzése és elérése volt! Segítségül ismét egy mesét hívtam,amit újra én írtam a gyerekeknek! Ennek segítségével próbáltam megértetni a célok fontosságát és az ahhoz vezető út olykor rögösségét,melyen túl kell lendüljünk! Segítségünkre volt Bagdi Bella dala,amit oly sokszor meghallgattunk,hogy vele együtt énekeltek gyerekeink! Mindenki meg tudta fogalmazni a célját,és sokszor bejártuk a csiga vonalat,ami a célunkhoz elvezetett… Kinek rövidebb,kinek hosszabb volt ez az út,csak úgy mint a valóságban is! Azt hiszem ennek a hónapnak a témája is a gyermekeink sajátjává vált!