
Célok kitűzése és elérése


Pécsi Szieberth Róbert Általános Iskola és AMI
Januárban a célok megfogalmazásának fontosságáról, azok megvalósításhoz szükséges tennivalóinkról beszélgettünk. Mindenkinek vannak saját céljai is, de szerencsére találtunk közös célokat is. Egyik közeli közös célunk, hogy a felújított termünkbe visszaköltözve mindennek megtaláljuk a helyét, s ügyesen berendezkedjünk. A legkedvesebb közös célunk az év végi 2 napos kirándulás, melyért mindenki igyekszik a legtöbbet tenni.


Petőfi Sándor Általános Iskola
A VICcesek, vagyis a VI.C-sek, a Boldogságóra Program által ajánlott zenére táncoltak. Tették ezt egy sikeres és jó hangulatban eltöltött beszélgetés után, aminek alkalmával elmondták céljaikat, megbeszélték az esetleges akadályokat, bátorították egymást, meghallgatták a tanácsokat. Fergeteges hangulatú boldogság órájukat szeretnék minél gyakrabban megismételni.

Petőfi Sándor Általános Iskola
A másodikos Manók csapat átgondolta, milyen célokat fogalmaznak meg a jövőre nézve. Azt is meggondolták, mit kell tenniük annak érdekében, hogy elgondolásuk sikerüljön. Mindezt le is írták, egymásnak megmutatták, elmondták.

Petőfi Sándor Általános Iskola
Az Elfogadók csapata, az első osztályosok, céljaikat aranyhalacskákra rajzolták, írták, miután az is tudatosult bennük, hogy elérhető feladatokat kell kitűzni, nem úgy, mint ahogy a nagyravágyó halász felesége tette a mesében.

Petőfi Sándor Általános Iskola
„Van nekem egy álmom, van nekem egy célom” gondolattal indították az óvónők a boldogság órát a Napraforgó csoportban. A kitűzött feladat teljesítésének lehetőségét kóstolták meg a célba dobással, a képek kirakásával, festésével.


Móra Ferenc Általános Iskola és EGYMI
Egyszer volt, hol nem volt egy testvérpár. Egy lány és egy fiú. Minden nap vitatkoztak a szüleikkel, mert azt gondolták ők már mindent tudnak, és nem szorulnak a szüleik segítségére. Egy napon hír érkezett a messzi városból, hogy a nagymama beteg lett. A szülők elmentek a nagymama megsegítésére. A gyerekek úgy döntöttek nem tartanak velük.
Kitalálták, hogy kitakarítják és rendbe rakják az egész házat, összesen 9 területet. Ám nem fogtak össze, nem gondolták át a feladatokat és mindketten nagy zűrzavart csináltak.
Konyha: A lány takarította a gáztűzhely felsejét, túl sok zsíroldót tett rá és rosszul lett. A fiú felvett egy maszkot, vizet öntött rá és letisztította.
Fürdő: A fiú vizet engedett a kádba, közbe takarította a vécét elfelejtette a kádat, a víz kifolyt. Lány észrevette, elzárta a csapot és ketten felmosták a kifolyt vizet.
Spájz: A lány nekiállt a polcokat rendbe rakni, kapkodva szedte le az eszközöket, a polc megdőlt és sok minden lehullott róla. Segítségül hívta testvérét, a lány adogatta a tárgyakat a fiú óvatosan pakolt.
Lány szoba: Megegyeztek, hogy egymás szobáját takarítják ki. Szerencsére volt a házban két pórszívó. Ám a fiú nem nézte pórszívó zsákját, így bekapcsoláskor az összes port visszafújta a gép. Újra kellett kezdenie.
Fiú szoba: A lány ügyesen pórszívózott, már majdnem végzett. Épp az ágy alatt takarított, amikor hangos csörgő zajt hallott és a gép leállt. Szét kellett szednie. Akkor látta, hogy legó darabok szorultak a csőbe. Jó sokára sikerült kipiszkálnia.
Szülői háló: Már tanultak hibáikból, együtt álltak neki a munkának. Partvisokkal takarították a pókháló, játékos kedvük kerekedett és vívni kezdtek, persze, hogy összetörték a lámpába az égőt. Szerencsére a tegnapi spájz takarítás közben égőket is találtak.
Nappali: Elment a kedvük a játéktól, Csendesen takarították a szobát. gondolták egy kis zenével nem okoznak maguknak bajt. Ám ahogy a lemezek között keresgéltek, egy ügyetlen mozdulatra a lemezek kiborulnak. Újra rakhatták rendszerezve.
Garázs: Más késő délután volt, ezért megosztották a maradék részeket. A lány rendezte a garázst. Miközben pakolászott, a zsebében lévő kapunyitó kiesett és széthullott. Ráadásul nem találta az elemet.
Kert: A fiú nyírta a füvet, amikor meghallotta, hogy testvére kiabál, hátranézett. A fűnyíró beszaladt a virágoskertbe és megcsupaszította a növényeket. Segített nővérének elemet keresni, közben virágmagokat is találta. Megoldották mindkét problémát.
Sötét este lett, mire végeztek. Másnap, mikor hazaérkeztek a szülők, a gyermekeik boldogan számoltak be kudarcaikról és végső sikerükről.

Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Beszélgetés előzte meg a végleges munkánkat. Először 24 egyéni célt fogalmaztunk meg. Pl. mosoly, nemes beszéd, varázsszavak, igényes munka, csend….Egy sorverseny keretében elmélyítettük a célokat. Ezután következett a közös munka, ahol csoportonként elkészültek a céltáblák. Zsűrizésre bocsátottuk a céltáblákat. Az 1. osztályosok, akikkel komaságot fogadtunk szeptemberben, megszavazták azt a céltáblát, melyre kiválasztottuk az osztály 4 közös célját. Barátok, örömmel tanulni, kitartás, együttműködés. A -nyertes- csoport jól érzékeltette táblájukon azt a cipőt is, melyet felvettünk képzeletben és elindultunk a közös célok megvalósítása felé. A gyerekek nagyon szívesen végezték a munkát, csoportmunkájuk dicséretet érdemel.