
Célok kitűzése és elérése



Mohács Térségi Általános Iskola
A mi osztályunk ebben a hónapban egy olyan tablót készített, melyre minden tanuló neve mellé felkerült, az általa kitűzött cél, amelynek elérésében egy-egy társuk lesz a segítségükre. Azt, hogy ki, kinek segít, egy kalapból húzták ki, és egy „Ígéretkártyát” készítettek, amit felragasztottunk a tablóra. Ez most az osztályunkat díszíti, és egyben emlékezteti a gyerekeket, hogy mit szeretnének elérni, és ebben ki fog segíteni nekik. Év végén fogjuk összegezni, hogy kinek sikerült elérni a célját, és természetesen majd a jutalom sem marad el.

Pusztakovácsi Általános Iskola
A pusztakovácsi 1. osztályos tanulókkal közös bölcsességgel fogalmaztuk meg a célokat, és összegyűjtöttük azok eléréséhez szükséges erősségeket. A félévi tanulmányi eredményük alapján helyezték el kis hajóikat a céltáblán attól függően, milyen távol vannak a célpont elérésétől.
Német Nemzetiségi Általános Iskola
A hónapban egy tanítási órát sikerült a témának szentelnünk. Ezenkívül a mindennapokban sokszor szóba került néhány szösszenet erejéig.
Először az „aranyhallal üzenték meg” kívánságaikat a gyerekek. Hamar megértették, hogy a kívánságot és a célt, hogyan tudjuk megkülönböztetni. A célok megfogalmazásában elsősorban az iskolai sikerek kerültek előtérbe, csupán 1-2 tanuló fogalmazott meg a családdal kapcsolatban célokat.
A célok eléréséhez szükséges kedvező tulajdonságok gyűjtésével próbáltuk biztatni, ösztönözni egymást, melyeket színes lufikra írtunk, szimbolizálva, hogy az egekig röpíthetnek minket ezek a pozitív jellemvonások. Ezt az ajtónkra rögzítettük, hogy állandóan szemünk előtt legyenek, és mindig emlékeztessenek arra, hogy a céljaink eléréséhez mely tulajdonságainkat kell erősítenünk
Petőfi Sándor Általános Iskola
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy nyuszicsalád.Ők egy nagy fatörzs odvában éltek.
Reggel nyuszipapa mindig dolgozni ment. Ezen a reggelen a nyuszi fia Tapsi is vele tartott. Estére értek haza. Ekkor vették észre, hogy egy nagy kő az odú kijárata elé gurult. Nyuszimama segítségért kiáltott. Nyuszipapa nem tudta hirtelen mitévők legyenek. Aztán eszébe jutott, hogy menjenek el a szomszédba a nagy medvéhez, hogy segítséget kérjenek. Szegények nagyon reszkettek mert féltek a medvétől. Tapsi mondta el a medvének a nagy bajt.Közben a szíve nagyon dobogott.A medve megígérte, hogy segít nekik és így is tett.
Így megmenekült a nyuszicsalád.Tapsi azóta is büszke magára, hogy vette a bátorságot és elment a medvéhez.
Írta: Kovács Gyopárka III. osztályos tanuló
Petőfi Sándor Általános Iskola
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy ember meg egy fia. Nagyon gazdagok és fösvények voltak.
Az ember sokat dolgozott. Elhatározta, hogy ő felépíti a fiának a házát, nem fogad senki munkást, hogy maradjon meg a pénze. a mezőre is sokat járt, otthon az állatokat is ellátta, közbe mikor ideje volt építette a házat.
Egyszer csak lebetegedett az ember, ágyba került és többet nem tudott dolgozni.
Írta: Marosi Andrea III. osztályos tanuló



Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Célok kitűzése és elérése
Az órát visszatekintéssel kezdtük. Az eddigi témák közül kiválasztották a kedvencüket és csoportokban megindokolták egymásnak. Majd meghallgattuk a hónap dalát Bagdi Bellától. Az öreg halász és a nagyravágyó felesége mese feldolgozása után aranyhalakba rajzolták bele kívánságaikat. Ezek után megbeszéltük, hogy mi különbözteti meg ezeket a céloktól. Kis tanítványaim megértették, hogy miért érdemes célokat kitűznünk magunk elé, és hogyan kapcsolódik ez a boldogsághoz. A munkafüzet keresztrejtvényét csoportokban oldották meg, majd ugyanígy beszélték meg erősségeiket is, sok esetben kiegészítve egymást. A munkafüzet Útkereső feladata egyéni munka volt. A Zárókörben mindenki megfogalmazta a célját, az erősségeit, és ezekkel kiegészítve mondtuk el a zárómondatot.
Céltábla
Egy következő foglalkozás alkalmával megtervezte osztályunk a saját Céltábláját. Közösen megegyeztek abban, hogy középre beírjam-rajzoljam azokat a célokat, amelyek mindenkire igazak: év végére megtanulnak írni-olvasni-számolni mind a 17-en, és azért kell egy mosolyogó fejecske, mert szeretnék, ha ez mindenkinek sikerülne. A saját kézlenyomatukkal fogadták el a szerződést, azt, hogy ehhez nekik is tenniük kell, és kinek mennyit, azt a céltól való távolsággal jelezték. Ebben időnként segítenem kellett őket, mert néhányan nem reálisan látták magukat. A Céltáblát tantermünk ajtaján helyeztük el.
Jobb veled a világ! -szívecske
Ezek után megrajzolhatták saját -Jobb veled a világ!- szívecskéjüket, amiket a szomorú és nem vidám fejecskét ábrázoló szekrényeinkre ragasztottam, hogy ha valaki a „Hogyan érzed magad?” kérdésre felelve valamiért a tanterem ezen részéhez áll, azért azt mindig tudja és érezze, hogy: Jobb vele a világ!