A videó kategóriát választottuk kicsit másként, hiszen a gyerekeknek annyira megtetszett a hónap dala, hogy minden boldogságórán többször meg kellett hallgatnunk, ahol folyamatosan énekeltek és táncoltak.
Ebben a videóban is láthatóvá válik, mit éreznek és hogyan is „küzdenek” meg a céljaikért illetve a videó végén pedig a gyerekek saját kezűleg készített célkitűzéseiket láthatjuk.
A tanulóim véleménye szerint a legboldogabb hónapon vagyunk túl!
Célok kitűzése és elérése

A gyerekekkel beszélgettünk arról, hogy kinek mi a célja és hogyan tudja megvalósítani. Nagyon szépen elmondták jövőbeli terveiket.
A csoportunkban is meghatároztuk, hogy mi legyen a célunk. Ehhez az időjárás is kedvezett, mert kivétel nélkül mindenki hóember építést jelölt meg célként. Megbeszéltük, hogy milyen lépéseket kell tenni ahhoz, hogy a hóember elkészüljön. A céltérkép készítésben mindenki részt vett. A nyilak rajzolása, ki melyik folyamatban vett részt / miután meg is valósítottuk a célt /, közösségerősítő volt, egymást emlékeztették, ki melyik folyamatban vett részt! Nagyon jól érezzük magunkat amikor a boldogságprogram témáit dolgozzuk fel!

Az óra elején képeket vetítettem ki, melyet megbeszéltünk, és eljutottunk oda, hogy miért fontos, hogy legyenek céljaink. Megbeszéltük, hogy a célok hogyan befolyásolják az emberek, és az osztály tanulóinak életét. Voltak, akik konkrét példákat is felelevenítettek, és elmesélték társaiknak. Utána vagy csoportosan, vagy egyénileg rajzoltunk céltétképet, miközben meghallgattuk a hónap dalát.
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Kedves Hófehérke,
már hosszú ideje elkötöztél tőlünk, hiányzol is minden nap. Szeretnék Neked elmesélni valamit, ami velem történt. Azt kérted Tőlem, hogy legyek egy kicsit kedvesebb, megértőbb és türelmesebb a többiekkel. Igyekeztem megfogadni és szem előtt tartani a kérésedet. Próbáltam nyitni a többiek felé, nem zárkóztam el előlük, mint korábban, részt vettem a közös csínytevéseikben és képzeld, minden napra jutott egy mosoly tőlem is. Azt akartam, hogy ne legyek többé olyan mogorva és morcos. Kitűztem magam elé ezt a célt, hogy vidámabb és mosolygósabb leszek, és tudatosan próbáltam javítani viselkedésemen. Az érzelmi életem is sokat javult, akárcsak a társas kapcsolataim. Erőt adott a változtatni akarás, és ez sok pozitív érzéssel is eltöltött. Köszönöm Neked, hogy segítettél elindulni ezen az úton.
Sokszor üdvözöl
Morgó
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Kedves Micimackó,
azért küldök Neked most egy rövid levelet, mert szeretném, ha tudnád, hogy egy igen nagy tettet hajtottam végre. Tudod jól, hogy egy olyan kicsi állat, mint én, nagyon félős és bátortalan, de most nem lehettem az. Meg kellett látogatnom régi kedves barátunkat, Zelefántot és egy igen nagy utat kellett megtennem. Összeszedtem minden bátorságomat, csak a célomra koncentráltam, hogy viszontláthassam őt. Nem érdekeltek azok az akadályok, melyek elém állhatnak. Határozott és eltökélt voltam. Képzeld el, hogy ez nagyon sokat segített, és félelem nélkül neki tudtam vágni a hosszú útnak. Csak arra gondoltam, hogy milyen jó lesz a találkozás, és nem a rosszra koncentráltam, mint korábban, hogy biztos valami baj lesz útközben. A pozitív hozzáállás nagyon sokat segített és olyan de olyan jó volt a viszontlátás Zelefánttal. Már csak Te hiányoztál!
Sokszor Üdvözöl hűséges és szerető jóbarátod,
Malacka
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Drága Szüleim,
m
a messzi Debrecenből küldöm levelemet. Képzeljétek le, most Géza bácsival lakom, itt van ő is, és egy gyönyörű szobában vagyunk ketten. Még soha ilyen szépet nem láttam. Még egy kicsit gyenge vagyok, ágyban kell feküdnöm, innen is írom a levelet. Az első szó, amit Nektek el kell mondanom, az a köszönöm. Köszönöm, hogy segítettek, hogy eljuthattam ide Debrecenbe tanulni. Mindenben igyekeztem úgy cselekedni, ahogy Ti tanítottátok nekem. Jó tanuló akartam lenni, olyan mint Géza bácsi volt, ezért szorgalmasan készültem az órákra, igyekeztem mindent megtanulni, amit a tanáraink kijelöltek számunkra. Latinból is sokat készültem, a legjobb szerettem volna lenni. Az élet nagyon nehéz itt egyedül, különösen egy magamfajta szegény diáknak, ezért úgy döntöttem, hogy dolgozni is fogok. Járok egy idős, vak bácsihoz felolvasni és képzeljétek el, van egy tanítványom is, Sanyika. Így tudok egy kis pénzt keresni és Titeket is segíteni a karlak ezzel. Minden erőmmel azon vagyok és leszek is a jövőben is, hogy a meg tudjak állni a saját lábamon és elérjem mindazt, amit együtt terveztünk. Azt szeretném, ha büszkék lennétek rám, ezért leszek mindig becsületes, tisztalelkű diák.
Csókol Titeket fiatok,
Misi
ZSZC Lámfalussy Sándor Szakképző Iskolája
Kedves Boka,
már régóta nem voltam iskolában, sajnos nagyon beteg vagyok. Amíg itthon fekszem, nem igazán tudok mit csinálni, ezért gondoltam az írásra, mert ezzel egy kicsit le tudnám foglalni magam. Mindig is Te voltál a példaképem, ezért is Neked írom az első levelet. Tudnod kell, hogy nagyon fontos nekem a grund, és a fiúk, mindig is az volt a célom, hogy közétek tartozhassak. Az iskolában is igyekeztem jól viselkedni, a lehetőségeimhez képest jól tanulni. A sportban is próbáltam helyt állni, azt szerettem volna, ha felfigyeltek rám és én is közétek tartozhatom. Örülök, hogy ott játszhatok veletek minden délután, hidd el, hogy a gittegylet az egyáltalán nem olyan fontos, inkább gyerekes butaság a részünkről. Fontos volt, hogy bízhass bennem, hogy tudd, én is bátor fiúk közé tartozom, ezért is akartam, hogy magatokkal vigyetek a vörösingesekhez. Igaz, hogy kicsi vagyok, de legyőztem a félelmeit, és mentem veletek, mert erre vágytam a legjobban. Nem akartam kimutatni sem a félelmemet, sem az aggodalmaimat. Azért voltam szívós, kitartó és amennyire csak lehet, bátor, hogy Te büszke lehess rám. Ezt tudnod kell! Remélem örülni fogsz a levelemnek, most muszáj egy kicsit aludnom, valahogy mindig olyan fáradt vagyok.
Üdvözöl hű barátod,
Nemecsek Ernő
Győri Nádorvárosi Énelk Zenei Általános Iskola
A gyerekek táblázatot készítettek egy hétre, majd ebbe minden napra kitűztek egy célt. Feladatuk volt, hogy a hét letelte után, pipát tegyenek a megvalósult célokhoz, s átgondolják, hogy a nem teljesült célok, milyen okból nem valósultak meg.