Szlatki Gergő írása (6.d)
Grincs elképzelt levele anyukájának
Kedves Anya!
Figyelj csak!
Egymagamban élek a barlangomban, jámbor kutyámmal. Mindenféle furcsasággal rendeztem be otthonom. Igyekszem az embereket nagy ívben elkerülni, amennyire csak lehet.
Nyugodt életemet minden évben megzavarja a közeli falu, Kifalva ünnepi készülődése, különösen azért, mert az ünneplés évről évre egyre zajosabb.
Ezért nagyon jót cselekedtem, és büszke lehetsz rám, mert elloptam a karácsonyt!!!
Ó, ha láttad volna, hogy pattogtak le az égők a házakról! Olyan jó volt látni, ahogy elüresedtek a házak!
Az egyik házban egy kislány ébren volt, és megkérdezte, hogy miért viszem el a fát. Én azt mondtam, hogy elromlott egy égő és megjavítom.
Végül mindenki otthonából elloptam az összes karácsonyt!!!!!!!!!
Üdvözöl fiad:
Grincs
Célok kitűzése és elérése


Mezőpetri Napközi Programú Óvoda
Ebben a hónapban arra törekedtem, hogy a gyerekek megértsék, játékokon belül, hogy mit is jelentenek a céljaink és azok elérése. A tevéknységünket úgy kezdtük, hogy játszottunk egy ráhangoló játékot, ahol képkártyák kiválasztásával, el kellett imitáljanak egy adott mozgulatot, érzelmi állapotot. Majd Bagdi Bella dalára összegyűltünk a meseszőnyegünkön, ahol a gyerekek meghallgatták Boldogvár meséjét, majd közösen célokat tűztünk ki, melyet el is kellett érjenek. A hóembert megetetni (a labdát a hasába bevezetni), céljink fáját elkészíteni (hópelyheket ragasztani), szánkót festeni, melyekre ráírtuk a céljainkat melyeket év végéig el szeretnénk érni. A szánkóink elhúzták a céljainkat a ládikónkba, melyet majd év végén ki fogunk nyitni és megbeszéljük.
A gyerekek írtak közösen egy verset, mely a céljaikról, terveikről szól. Sok közös pontot találtak, jókedvvel telt az alkotói munka.
Nyíregyházi MZSÁI. Kertvárosi Tagintézménye
A Manók tanodájában időről-időre feladatokat fogalmazunk meg és végzünk el, valamint újabb és újabb célokat tűzünk ki magunk elé. Figyeljük és segítjük egymást, hogy ezeket a célokat meg is tudjuk valósítani egyénileg, vagy közösen.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Az osztály tanulói megalkották a saját céltérképüket, melynek fő célja az erdei iskola Telkibányán.
Sárkeresztúri Napraforgó Óvoda
A Csiga csoportban a két hetes tematikus hetünk témája a téli madárvédelem volt. Ezért választottuk ki célul, hogy olyan plakátot készítsünk, melyen azokat az állomásokat mutatja meg, hogy egy gyermek hogyan tud télen a madarakról gondoskodni. A hátteret színezéssel, mozaik ragasztással díszítették a gyerekek. Előtte távcső segítségével megfigyelték a madarakat, a boltban vásároltunk madáreleséget, majd fogtuk a wc papír gurigát, festéket, és befestettük a házat. Papírból tetejét ragasztottunk, csomagoltunk kis zacskóba madáreleséget, és az esélyteremtés jegyében minden kisgyermek hazavihette a saját maga által készített madáretetőt az eledellel együtt, hogy az otthoni fára kihelyezzék. A madáretető készítés mozzanatait lefényképeztük, így láthatják ők is a plakáton a cél elérésének lépéseit. Természetesen a csoportszoba ablaka előtt található madáretetőt is rendszeresen töltjük november óta.
Beszélgetőkör során beszélgettünk a célokról, mit okoz nekünk, a gyerekek jól ráéreztek, hogy mindenképpen ösztönöz minket, boldogok vagyunk, ha elérjük. Saját megfogalmazásaik alapján elmondták, hogy írni, olvasni, motorozni és sütni-főzni szeretnének megtanulni. Annak menetét is meg tudták fogalmazni, mely nagy öröm és meglepetés volt számomra.
Az óvodásokkal megbeszéltük a cél szó jelentését. Kíváncsi voltam, hogy nekik mik a céljaik, vannak – e olyan dolgok amit szeretnének elérni, megcsinálni, amire nagyon vágynak, hogy megtörténjen. Érdekes válaszokat kaptam: szeretnének megtanulni úszni, lovagolni, halat fogni, két keréken biciklizni, egyedül felöltözni, megfésülködni, megteríteni, focizni, stb. Igyekeztem én is élményhez juttatni őket ebben a témában, karikába babzsákkal célba dobhattak, feladatlapokat oldhattak meg. A témafeldolgozást a \”Boldogságvár meséje \” című mese megismertetésével is segítettem. A mese olyan élmény volt számukra, hogy mindenki szeretet volna eljutni a Boldogságvárba. Így célunk volt egy közös vár elkészítése. Ebben a feladatban az ovisok örömmel, aktívan vettek részt. A vár elkészítése után többször is elbáboztuk a mesét, kívülről fújták a varázsigét: \”Fújj, fújj erősen! …\”
Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola
A kitűzött cél egy hirtelen fellépő súlyos probléma miatt elérhetetlennek látszik. Ám a szeretet erőt ad, a barát önfeláldozó magatartásával elgördít minden akadályt.