Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája, Ifjúság utcai telephely



Zempléni Árpád Általános Iskola és AMI
„Aki nem tervez, a bukást tervezi meg.” (Churchill)
Ez az óránk a célok kitűzéséről és eléréséről szólt. Bár sokan hiányoztak betegség miatt, azért ugyanolyan lelkesedéssel és komoly átgondoltsággal fogtak a feladatok végrehajtásához a gyerekek, mint eddig. Ráhangolódásként meghallgattuk a dalt, ebből már ügyesen rájöttek a tanulók, mi is lesz az adott témánk. Összekapcsoltuk a dal szövegéből értelmezett gondolatokat a kivetített idézettel. Ezután csoportokban dolgoztak, puzzle-t raktak ki, melyek győzteseket ábrázoltak, és ezek kapcsán mondták el gondolataikat. Szépen összegyűjtötték, hogy mi szükséges ahhoz, hogy a kitűzött célokat elérjék, a buktatók esetén mi a helyes magatartásmód, megoldást hogyan találjanak. Felolvastam nekik a mesét, majd csoportban beszélgettek arról, hogy a kitűzött célok megvalósításához a szükséges lépéseket meg kell tenni. Jeleneteket játszottak el a meséből, majd közösen megbeszéltük a tanulságokat. Majd egy T-ábrában jellemzőket gyűjtöttek a céltalan és céltudatos emberre vonatkozóan, s megbeszéltük, ki hová sorolná magát, mik a legfontosabb célok az életükben. Végezetül ismét meghallgattuk a zenét.

Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Amikor elkezdtem készülni ebben a hónapban a Boldogságórára volt egy kép a fejemben, hogy mi felé próbálom majd terelgetni a gyerekeket, milyen ötleteket adok nekik, hogy közösen megfogalmazzuk, hogy vajon a mi kis elsős osztályunknak mi is lehet a célja és milyen akadályok nehezíthetik annak elérését.
No, tipikus példája volt az óra annak, hogy „Isten tervez, ember végez”! De imádtam az órát és a gyerekek fantáziáját is. A mese felolvasása utána rákérdeztem vajon mi milyen célt tudnánk magunknak kitűzni? Az első válasz meg is adta az alaphangulatot: „Legyen a célunk az, hogy elmegyünk osztálykirándulásra, a Balatonra.” Úgy éreztem a kisfiún, hogy szívéből jött a válasz, őszinte volt, boldogság tükröződött az arcán. Úgy éreztem a maguk elsős szintjén a korosztályuknak megfelelő célt tűztek ki maguk elé. Nem gondolkodnak nagy, érzelmi dolgokban, a távoli jövőben, egyszerűen csak együtt akarnak eltölteni egy kis időt a Balatonon.
Milyen akadályokba ütközhetünk a célunk eléréséig? Záporoztak itt is a jobbnál jobb gondolatok. Például: lerobban a busz, megbetegszik a fél osztály, pirosat kapunk a sorompónál, kiesik a busz kereke, lebetegszik a sofőr bácsi. Ebben megfogalmaztak könnyen áthidalható és esetenként nagyobb horderejű akadályokat is.
Pusztaszabolcsi Városi Óvoda és Bölcsőde Zsiráf óvoda széhely
A célba dobos játékot mindenki kipróbálta és elmondta milyen érzés volt amikor célba talált.Ez alapján könnyebb volt megfogalmazni,hogy kinek milyen célja van.A következők hangzottak el:
– A bolygó összes nyelvén szeretnék megtanulni.
– Szeretnék megtanulni olvasni, írni.
– Állatorvos, műkörmös, bűvész szeretnék lenni.
Készítettünk egy szivárványt amire mindenki rárajzolta, hogy milyen célt szeretne elérni, kisebbekkel képeket kerestünk és ezt raktuk fel.

Farsang hónapjába léptünk. Közös célt tűztünk ki a gyerekekkel: együtt készítjük el csoportszobánk farsangi dekorációját. A tervezgetéshez készítettünk egy céltérképet, ahol képekkel/eszközökkel jeleztük a megvalósítás útjait. Több tevékenységet, megvalósítandó feladatot terveztünk: lufi fújást, bohócok színezését, álarcok készítését, és kiegészítésként dalok, versek tanulását. Egész hónapunkat áthatották a kitűzött tevékenységek. A lufi felfújásnál minden gyermek kipróbálhatta magát. Három kisgyerek a csoport biztatására, ösztönzésére megtanulta a felfújni a lufit nem kevés küzdelemmel.Többször megmutattuk, magyaráztuk, bemutattuk a technikát. ,,Küzdj, ne add fel, sikerülni fog!” – kiáltoztunk bátorítva őket, mire végre megpróbálták. A végeredmény három boldog gyerek, akik megtanultak lufit fújni, és egy gyerekcsoport, aki széppé varázsolta a csoportszobáját. Mi, felnőttek is a gyerekekkel élveztük az utat és a végeredményt. Elmondhattuk: ,,Ez jó mulatság, férfi munka volt!”

Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Elérkeztünk a boldogság óra 5. témájához, ami a célok kitűzése és elérése. A gyermekek igyekeztek megfogalmazni, hogy milyen célokat szeretnének elérni és milyen tevékenységek vezetnek az elérésééhez. Az értelmes célok támogatják az önbecsülésüket azt eredményezik, hogy magabiztosak lesznek s jól tudnak érvényesülni a mindennapokban. Azt is megtapasztalhatták, hogy a csoport közös céljait úgy érhetjük el, hogy együtt működünk a csoport tagjaival. Az egyéni célokat lerajzoltuk és felragasztottuk a csoport fájára, hogy minden nap láthassuk. A közös célból céltérképet készítettünk, amelyben lerajzoltuk, hogy milyen tevékenységekkel kell szembe nézni és milyen akadályokat kell legyőzni, hogy elérjük a kitűzött célt.
Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola és Óvoda
Kedves Grinch!
Képzeld el, hogy meg tudtam menteni a barátomat. Őt Max-nek hívják és ő egy terrier kutya, barna-fehér fotokkal. A parkban elrántotta egy másik kutya és így elveszett a nyakőrve. Elvitték a sintérek. Mindenkinek szóltam a legjobb barátomról, hogy elveszett és segítsenek megkeresni. Elindultunk, és egy emberi úton mentünk a csatornához. Ott voltak a kóbor macskák. Az egyik kiöklendezte Max nyakörvét. Ezután lementünk a csatornába. Ott volt a gonosz nyuszi, bántani akart minket, de végül segített ő is a barátaival megkeresni Max-et. Közös erővel megoldottuk és minden jóra fordult. Megtaláltuk Max-et és kimentettük egy autóból, ami vízbe borult. Mindenki örült és hazamentünk ki-ki a gazdájához.
Szia! Szeretettel Gigi

Huszka Hermina Általános Iskola
Nagyon harcolunk, hogy a magatartás versenyben egyszer elsők legyünk.

Encsi Caoda -Vár Óvoda és Bölcsőde 2 sz. tagóvodája
Célunk várépítése közösen, együttműködve.