A motiváló dal meghallgatása után egy közös beszélgetést kezdtünk a 4. osztályban. A gyerekek elmondták terveiket, vágyaikat, majd le is rajzolták. Egy közös célt is megfogalmaztunk az év végére. A boldogságórán mindenki jól érezte magát.


Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A motiváló dal meghallgatása után egy közös beszélgetést kezdtünk a 4. osztályban. A gyerekek elmondták terveiket, vágyaikat, majd le is rajzolták. Egy közös célt is megfogalmaztunk az év végére. A boldogságórán mindenki jól érezte magát.

A boldogság óra foglalkozása, a célok kitűzéséről és eléréséről szólt. A gyerekek megfogalmazták, hogy jó érzés elérni valamit, amit akarunk, de sok akadályon kell átlépnünk akárcsak a „mesebeli” Jánosnak. Elmondták azt is, hogy hinnünk kell céljaink elérésében. A Boldogságvár Puzzle kirakásához sok türelemre, kitartásra volt szükség és csak a legügyesebbeknek sikerült.

Hevesvezekényi Gyermeksziget Óvoda
A boldogságórát beszélgetőkörrel kezdtük, melyen közösen megbeszéltük, mit is jelent egy cél elérése. Sokan említették a tanulást, az utazást, volt, aki bukfencezni szeretne megtanulni, és volt, aki valamilyen játékot szeretne nagyon megkapni.
A csoport közös célja egy kirándulás megszervezése tavasszal, és ezzel a kirándulással építeni tovább a közösségi érzést.

Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
E havi témánk a célok kitűzése és elérése volt. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát hallgattuk meg, mely nem ismeretlen a gyerekek számára, s mely csoportunk igen kedvelt dala is. A dal mondanivalójából kiindulva beszélgetéssel folytattuk, melynek során a gyermekek igyekeztek megfogalmazni, hogy milyen célokat szeretnének elérni, és milyen tevékenységek vezetnek azok eléréséhez. Szépen megfogalmazódtak a nagyobb, iskolába készülő gyermekek céljai is, de azt is megtudhattuk, hogy ki mit szeretne megtanulni, miben szeretne jó lenni. Megbeszéltük, hogy a célok eléréséért tennünk kell is kell, ahogy a dalban is hallhatták, és az nem egyenlő a vágyainkkal. Felelevenítettük, hogy tavaly milyen célokat tűztünk ki magunk elé, s megnéztük, hogy hol állunk annak megvalósításában. Most arra kértük a gyerekeket, hogy találják ki, mi az új céljuk, mit szeretnének elérni, s azt rajzolják is le. Az elkészült művekből pedig elkészítettük „Céltáblánkat”, ahová felkerültek a gyermekek rajzai, majd a csoportszoba jól látható helyére kiraktuk. A zárókörben mindenki elmondhatta, hogy hogyan is érezte magát a foglalkozáson, mi tetszett benne. A téma hangulati lezárásaként a tevékenység elején hallott zenét elevenítettük fel, vidám mozgással kísérve, melyet most is nagyon élveztek a gyerekek.

Sok embernél az új esztendő kezdete, jó alkalom arra, hogy új célokat tűzzön ki, valósítson meg, vagy a régi jó szokásokra fókuszáljon. Mi Maci csoportosok is így tettünk.
Céljaink:
– Ágyazáskor továbbra is figyelünk a kisebbekre, segédkezet nyújtunk az ágynemű összehajtásánál, ágyak elrakásánál.
– Öltözködés alkalmával is. Pl.: cipőkötés, ruha levétele- magas szekrényekről, kesztyű feladása, ruha hajtogatás.
– Megpróbálunk minél több időt tölteni a szabad levegőn télen is.
– Új célkitűzésünk, hogy a nagyok, már jól megtudják ítélni, milyen ételből mennyit kérnek, ezért még nagyobb önállósságra bíztatva őket, maguknak szedik ki az ebédet.
Egy hónap távlatából az látjuk, hogy olyan célokat választottunk, amelyek a gyerekek számára is könnyen elérhetőek, megvalósíthatóak.

Téma: Célok kitűzése és elérése
A januári témát a tanulásban akadályozottak összevont 6-7-8. osztályában valósítottuk meg. A következő feladatokat végeztük el játékos módon, laza, kötetlen beszélgetés, Bagdi Bella zenéinek hallgatása közben:
1.Lapra írjuk fel,szedjük össze Mi az erősségem?…mi a gyengeségem?—beszélgetés a témáról….
2.Írjuk fel ,ha felnövünk , milyen célokat szeretnénk elérni?……Mi az amit szeretnénk megvalósítani felnőtt korunkban?
3.Bakancslista…….
4.Címer készítése: saját címerünket tervezzük meg, a múlt és a jövő tükrében.

Bucsa Község Napközi Otthonos Óvoda
Téma: Énekesmadarak a mi segítőink.
Téma feldolgozása: Madáretetéssel kapcsolatos ismeretek rögzítése; a környezetünkben élő
madarakról való gondoskodás fontossága. Ok- okozati összefüggések fejtegetése az énekes madarak
táplálkozásával kapcsolatban és az emberek táplálkozásával kapcsolatosan.
A foglakozás témája: Célok kitűzése és elérése
A foglalkozás időtartama: 1-2 hét
Korcsoport: vegyes életkor (3-7), 23fő
A foglalkozás eszközei: csoportunkban található játékok és használati tárgyak
A foglalkozás előzményei: Külső világ tevékeny megismerése: geometria; síkidomok és testek tulajdonságai
A foglalkozás célja: fejlessze a kooperációt, türelmet, koncentrációt, kudarctűrést, magabiztosságot, közösségi érzést- megtapasztalhassák a közös munka örömét, tanulják meg, hogyan bontható kisebb feladatokra egy hosszabb időtartamú projekt (analízis-szintézis), fejlessze a kreatív gondolkodást.
A foglalkozás tartalma: „Domino nap” az óvodában.
A téma kidolgozása: Matematikai játékok kapcsán sokat beszélgettünk már a tárgyak, testek tulajdonságairól. Az építős játékok során gyakran tapasztalhatták meg, amikor egy építmény véletlenül összedől. Vegyük fel a „pozitív szemüveget! „ Mi lehet abban jó, hogy összedől? Van-e olyan játékunk a csoportban, aminek éppen ez a lényege? Igen, van színes dominó pályánk. Jó lenne egy hatalmas pályát építeni a tornaszobában, hogy minél tovább tartson a játék ! Elég- e hozzá a mi dominó készletünk? (nem) Akkor keressünk olyan tárgyakat, amelyek feldőlnek, eldőlnek . Építsen meg mindenki 3 tárgyból álló pályát ( könyvek, golyópálya, Lego elemek-tornyocskák, műanyag poharak ,vastag ceruzák, stb) Tervezzünk meg egy óriási pályát! Hogyan tudnánk még nagyobbat készíteni? Hívjuk ki a másik két csoportot is versenyre! -Mindhárom csoport kap egy-egy területet a tornaszobában. Megbeszéljük, hogy mikorra kell elkészülnie, mert a tornaszobában vannak a fociedzések, gyógytestnevelés órák és a tornafoglalkozások is. Megjelöljük a naptárunkon piros ablakocskával, hogy „hányat kell addig aludni”. Kék ablakocskával megjelöljük azt is, hogy meddig lehet gyakorolni a csoportban és mikor kell a tornaszobában elkezdeni az építkezést. Nagy papíron lerajzolom a gyerekek elképzeléseit.- Ki, melyik feladatot tudná a legügyesebben elvégezni? Mit bízhatunk a kisebb gyerekekre, hogy ne dőljön el idő előtt a pálya ( pl könyvekből, ami nehezebben dől el) ? – Alakítsunk csapatokat, akik egy-egy részfeladatért felelősek. A kisebb csapatok,- hogy gyakorolni tudjanak- dominós képpel ellátott fejdíszt kapnak, ami azt jelenti a többiek számára, hogy őket most ne zavarja senki a munkában .Ezeket játékidőben bármikor önként felvehetik.A munka folyamatosan zajlik játékidőben. Amikor egy-egy csapat jelzi, hogy szerintük már tökéletes az adott pályarész, akkor közösen megnézzük, hogy hogyan dől el és megtapsoljuk őket. A tervrajzon az adott pályaszakaszt kipipáljuk . Mindenkinek el kell készülnie.a kékkel jelzett időpontig, mert ezután kezdődhet meg a tornaszobában a három csoport közös építkezése. A pirossal jelzett napon az egész óvoda megnézheti a pályát és lehetőség szerint több kamerával is felvesszük, hogy a szülőknek is be tudjuk mutatni. A nap végén mindenki kap egy „aranyérmet” a kiváló munkájáért.


Bucsa Község Napközi Otthonos Óvoda
Téma: Szívem vágya
A téma feldolgozása: Mindenkinek van valami olyan vágya, amit nagyon szeretne.
A felnőtteknek is van és a gyerekeknek is.
Személyes példák az életünkből- gondolatébresztőnek
Ezek után mondjátok el ti is , mit szeretnétek elérni.