
Célok kitűzése és elérése


Ebben a hónapban nagyon sokat beszélgettünk a céljainkról, vágyainkról és a céltudatosságról. Megfogalmaztuk egyéni- és csoportos célkitűzéseinket, valamint az elérési utat. A foglalkozásokon a mese, a hónap dala, a relaxációs és meditációs gyakorlatok, valamint a rajzolás, mint az önkifejezés egyik módja nagy szerepet kaptak. Elkészült a mi céltérképünk. A foglalkozások jó hangulatúak és tartalmasak voltak, nagyon jól érezte magát mindenki.
Jászszentlászlói Szent László Általános Iskola
Pályaválasztás előtt állunk. Mindenkinek a legfontosabb célja a bejelölt iskolába való sikeres felvételi. A célhoz vezető út, minél jobb tanulmányi eredmény elérésén keresztül vezetett mindenki számára. A táblai rajz ezt az utat próbálja megjeleníteni.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
A motiváló dal meghallgatása után egy közös beszélgetést kezdtünk a 4. osztályban. A gyerekek elmondták terveiket, vágyaikat, majd le is rajzolták. Egy közös célt is megfogalmaztunk az év végére. A boldogságórán mindenki jól érezte magát.
A boldogság óra foglalkozása, a célok kitűzéséről és eléréséről szólt. A gyerekek megfogalmazták, hogy jó érzés elérni valamit, amit akarunk, de sok akadályon kell átlépnünk akárcsak a „mesebeli” Jánosnak. Elmondták azt is, hogy hinnünk kell céljaink elérésében. A Boldogságvár Puzzle kirakásához sok türelemre, kitartásra volt szükség és csak a legügyesebbeknek sikerült.
Hevesvezekényi Gyermeksziget Óvoda
A boldogságórát beszélgetőkörrel kezdtük, melyen közösen megbeszéltük, mit is jelent egy cél elérése. Sokan említették a tanulást, az utazást, volt, aki bukfencezni szeretne megtanulni, és volt, aki valamilyen játékot szeretne nagyon megkapni.
A csoport közös célja egy kirándulás megszervezése tavasszal, és ezzel a kirándulással építeni tovább a közösségi érzést.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde Bojti Tagóvoda
E havi témánk a célok kitűzése és elérése volt. Ráhangolódásként Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát hallgattuk meg, mely nem ismeretlen a gyerekek számára, s mely csoportunk igen kedvelt dala is. A dal mondanivalójából kiindulva beszélgetéssel folytattuk, melynek során a gyermekek igyekeztek megfogalmazni, hogy milyen célokat szeretnének elérni, és milyen tevékenységek vezetnek azok eléréséhez. Szépen megfogalmazódtak a nagyobb, iskolába készülő gyermekek céljai is, de azt is megtudhattuk, hogy ki mit szeretne megtanulni, miben szeretne jó lenni. Megbeszéltük, hogy a célok eléréséért tennünk kell is kell, ahogy a dalban is hallhatták, és az nem egyenlő a vágyainkkal. Felelevenítettük, hogy tavaly milyen célokat tűztünk ki magunk elé, s megnéztük, hogy hol állunk annak megvalósításában. Most arra kértük a gyerekeket, hogy találják ki, mi az új céljuk, mit szeretnének elérni, s azt rajzolják is le. Az elkészült művekből pedig elkészítettük „Céltáblánkat”, ahová felkerültek a gyermekek rajzai, majd a csoportszoba jól látható helyére kiraktuk. A zárókörben mindenki elmondhatta, hogy hogyan is érezte magát a foglalkozáson, mi tetszett benne. A téma hangulati lezárásaként a tevékenység elején hallott zenét elevenítettük fel, vidám mozgással kísérve, melyet most is nagyon élveztek a gyerekek.
Sok embernél az új esztendő kezdete, jó alkalom arra, hogy új célokat tűzzön ki, valósítson meg, vagy a régi jó szokásokra fókuszáljon. Mi Maci csoportosok is így tettünk.
Céljaink:
– Ágyazáskor továbbra is figyelünk a kisebbekre, segédkezet nyújtunk az ágynemű összehajtásánál, ágyak elrakásánál.
– Öltözködés alkalmával is. Pl.: cipőkötés, ruha levétele- magas szekrényekről, kesztyű feladása, ruha hajtogatás.
– Megpróbálunk minél több időt tölteni a szabad levegőn télen is.
– Új célkitűzésünk, hogy a nagyok, már jól megtudják ítélni, milyen ételből mennyit kérnek, ezért még nagyobb önállósságra bíztatva őket, maguknak szedik ki az ebédet.
Egy hónap távlatából az látjuk, hogy olyan célokat választottunk, amelyek a gyerekek számára is könnyen elérhetőek, megvalósíthatóak.