
Célok kitűzése és elérése


Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
Január hónapban a gyerekekkel a célok kitűzése és elérése témát dolgoztam fel, játékos formában. A kézikönyvet lapozgatva rendkívül megtetszett a kincskeresős játék. Már tudtam, hogy ezt a gyerekek nagyon élvezik majd.
Reggel a csoportszobába bekészítettem egy levelet, amelyet Csupaszív küldött nekik, és egy térképet. A levelet felolvastam nekik,amelyben az állt, hogy meg kell találniuk az óvodában elrejtett kincseket, majd pedig végül összerakni a részeket. Kezdetét vette a kincsvadászat. Mindenki izgatott volt és örült hogy az óvoda számtalan pontján is találhatnak egy-egy darabot. Végül mikor már az összes darab meglett, közösen rakták ki Boldogvár képét, amelyről ezután meséltem is nekik. Tetszett nekik a mesében található Hilda, a boszi, kérték is, hogy azt a részt még egyszer meséljem el. A hónap dala, a Van nekem egy álmom is meghallgatásra került, de a favorit még mindig a „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek”…
A munkafüzetben található, célok elérésére vonatkozó színezőt a gyerekek örömmel fogadták, megbeszéltük ki mit szeretne a leginkább elérni, megvalósítani.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Elsőseim rajzban mutatták be céljaikat és az azokhoz vezető utat.
Szolnok Városi Kollégium Tiszaparti Tagintézménye
A januári téma feldolgozását teljesen a csoport tagjaira bíztam, mely alapján mindenki elkészítette a saját „céltérképét”, hogy mit is szeretne elérni a közeli és a távoli jövőben. Nagyon érdekes munkák születtek, de a java csak ezután jött, mikor a csoport által meghatározott azonos célokat egy közös „megvalósítási táblába” kellett rendezniük. Ebben a feladatban is, mint mindig a kreativitásukra támaszkodtam és hagytam, hogy kibontakozhassanak. A csoport legtöbb tagja igen kritikus volt önmagával és olyan célokat határozott meg, melyek eléréséhez nagyobb esélyük van. Sikeresnek mondható a tanulók önreflexiós képességének kialakítása, mely munkám szerves része volt eddig és lesz ezután is. A foglalkozás jó hangulatban telt, sokan online készítették el a saját céljaik táblázatát, térképét, ki minek nevezte. Mint minden foglalkozás elején és végén most is megnéztünk egy videó részletet az önmegvalósítás témakörében, illetve meghallgattuk a hónap dalát lezárásként.
Szent Tamás Görögkatolikus Óvoda és Általános Iskola
Álmodozással kezdtük boldogságóránkat, majd szerencsés halászokká lettünk, akik kifogva az aranyhalat rögtön tudták, mi lenne a három kívánság. Elolvastuk és átbeszéltük Az öreg halász és nagyravágyó felesége című mesét, majd céltudatos emberekről beszélgettünk, és róluk szóló videókat néztünk meg. Végül átgondoltuk, mi lehet a célok elérésének kulcsa.
CÉLTÉRKÉP
Szivárványszín palettádból tükröződjön a vágyad
Török Enikő
A célokhoz nem feltétlenül térképre van szükség. Néha a legjobb, ha arra figyelünk, amit el szeretnénk érni, s persze mindent meg is teszünk érte. Aztán csak megragadjuk a lehetőségeket a megfelelő időben.
Kis diákjaim elképzelték, mivé válhatnának, mi az ami boldoggá tenné őket.
Úgy gondolták, ha lerajzolták a vágyukat, az valóra válhat valamikor.
Alkotásaikat úgy mutatták be, hogy közben hangsúlyozták céljaikat és hogy mit tesznek e célok elérése érdekében.
Végül a következő pár sort hallgatták meg:
Kapsz egy vásznat, mely tükrözi gondolatid dallamát,
Jól keverd ki a színeket, hogy festményed megformáld.
Megrajzolhatod céljaid, mindazt mi benned lakik,
Megmutathatod, hogy ki vagy, a szíved mire vágyik…
-részlet Török Enikő: ÚJ ÉVED KÉPE
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
A tavalyi évhez hasonlóan most sem szűkölködtünk célokban. Voltak rövid illetve egészen hosszú távú céljaink.
Mielőtt a célokkal foglalkoztunk volna évértékelést tartottunk asszociációs játékkal. A hála, optimizmus, társak, jó cselekedetek szavak hallatán mi volt ami először eszükbe jutott. Nagyon melengető érzés volt felidézni mindazt, amivel foglalkoztunk eddig.
Majd igéretkártyákat töltöttek ki, hogy hogyan és milyen módon tudják segíteni társukat célja elérésében.