2019.01.15. negyedik óra
Január hónapban a gyerekekkel a célok kitűzése és elérése témát dolgoztam fel, játékos formában. Relaxációs gyakorlatok után meghallgattuk a kezdő éneket körben állva, egymás kezét fogva.
Téma bevezetése után az általam összeállított színezőn található ábrákat megbeszéltük. Minden gyermek kiszínezte azt a képet, amit szeretne elérni.
Beszélgető körben megbeszéltük, hogy kinek mi a legnagyobb álma. Aki akart puzzle játékot játszott. A kép egy iskolatáskát ábrázolt.
Az előkészített társasjátékot „Útban az iskola felé” nem volt időnk kipróbálni, így a játék megvalósítása óvónénivel történhet meg, így lehetőség nyílik majd egy közös szórakozásra.
Lezárásként mindenki kiszínezte e hónap jelét, amit hazavihettek délután.
Célok kitűzése és elérése

Egy álmos délelőttön a mese sarokban elolvastuk Az arany kulcs c. mesét. Nagyon tetszett a gyermekeknek, és igazán érdeklődővé váltak azután, mikor megkérdeztem tőlük: ti le tudnátok győzni különböző nehézségeket? A tornaszoba pillanatok alatt akadálypályává változott, és már sorakoztak is a gyermekek egymás mögé. Nem kellett ajándékot ígérni, csak az együttlét, együtt játszás és sikerélmény vezérelte őket. Na meg persze a folyamatos pozitív megerősítés!
A csoportszobába tornaszerekből akadálypályát építettem, amin végig kellett menni. Aki leküzdötte az akadályokat, a végén nyomdapecsét elismerést kapott: királylányosat, sárkányosat vagy királyfisat.

Pécsi Testvérvárosok Terei Általános Iskola
A Célok kitűzése témakörben csoportokban dolgoztak a gyerekek. Minden csoport egy-egy megvalósítandó célt választott, s lerajzolták az odáig vezető utat. A munkák bemutatása után a „Megnyerni a versmondó versenyt” című alkotást értékelték a gyerekek a legjobbnak.
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Egyéni és közös célok
Az Öreg halász és a nagyravágyó felesége című meséből kiindulva megbeszéltük, mi a különbség a kívánságok teljesülése és a valódi célok megvalósulása között. A gyerekek megállapították, hogy sokkal nagyobb elégtétel, ha magunk küzdünk egy bizonyos dolog eléréséért, mint az, ha készen kapjuk.
A gyerekek megfogalmazták egyéni céljaikat a közeljövőre és a távolabbi jövőre vonatkozóan. Elkészítették saját címerüket, majd a lerajzoltakat megosztották társaikkal.
Megfogalmazták az osztály közös céljait is, valamint azt, hogy mit kell tenni az elérésükért.Ha megvalósulnak, mi is olyan vidámak és elégedettek leszünk, mint a napocska.
Park Utcai Katolikus Általános Iskola és Óvoda
Ovisainkkal német nemzetiségi témahetet tartottunk január végén. A sváb ruhákkal, tárgyakkal, gyerekhordozó kendővel ismerkedtünk. A középső és nagycsoportosokkal eldöntöttük, hogy a hétvégére mindenki elkészíti, a svábokra jellemző színeket felhasználva: szőt képeiket, karkötőket, díszített tányérokat, bögréket. Jó volt látni, hogy fiúk lányok lelkesen alkottak, hogy céljukat elérjék. A nagyokkal megbeszéltük, hogy a hét utolsó napján, a sváb bálon német mondókákkal és dalokkal lepjük meg a többi óvodást. Vidáman és titokban készültünk a gyerekekkel. Aztán boldog elégedett arcokat láttunk a megérdemelt taps után, és sikerült a kitűzött célunkat elérni, amit egyik kis ovisunk a végén újból megfogalmazott: „Milyen sokat tapsoltak, de jó volt, hogy tetszett a műsorunk!”
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Osztályfőnöki órán foglalkoztunk a januári témával, a célok kitűzésével és elérésével.
Először beszélgettünk arról:
• milyen céljaink lehetnek az életünk során (tanulás, család, egészség, barátok, hobbi terén)
• miért fontosak az életünkben a kitűzött célok,
• miért jó, ha megfogalmazzuk, kimondjuk az elérendő/elérhető értelmes céljainkat,
• milyen pozitív hatásai vannak ránk nézve ezeknek a céloknak: önbecsülésünket erősítik, értelmet adnak mindennapjainknak,
• mire van szükség céljaink eléréséhez?
Ráhangolásképpen meghallgattuk Bagdy Bella: „A Győzelem Tündér dala” című dalát.
Majd felolvastam nekik a felső tagozatos kézikönyv 146-147.oldalán található „Az ifjú és az angyal” című történetet, és megbeszéltük a tanulságot, amit a saját életünkből vett egy-egy példákkal is alátámasztottunk.
Ezután- mivel az első félév zárásához közeledtünk- konkrét célokat kellett megneveznie mindenkinek, például:
• kitűnő/ jeles félévi eredmény,
• bukásveszély elkerülése,
• pozitív, segítőkész, barátságos tagja leszek az osztályközösségnek
• órákon rendesen viselkedem, figyelek
• sok dicséretet gyűjtök.
Az 1. féléves eredmények megismerése után egy vidám hangulatú klubdélutánt tartottunk, ahol közösen játszottunk, sokat nevettünk, zenét hallgattunk, közösen szendvicseket is készítettünk, és süteménnyel jutalmaztuk meg magunkat.(lásd: alábbi fotók)
Szigetszentmiklósi Csicsergő Óvoda
Hogyan tudunk olyan dolgot megcsinálni, amire most még nem vagyunk képesek, de nagyon szeretnénk elérni, vagy olyan ügyesek lenni, mint mások.