
Célok kitűzése és elérése


Mindenkinek van egy álma… A gyerekek óhajukat, vágyaikat rajzban fejezték ki.
Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Szakiskola, Kollégium
1. A Boldogvár mese feldolgozása
2. A sérülésspecifikus szempontokat figyelembe véve irányítottam és ahol kellett segítettem a célok önálló meghatározását.
3.A 2. pontban meghatározottak szerint, törekedve az egyéni bánásmód hangsúlyozására összefoglaltuk a célokat.
4. A megfogalmazott célokat vizuálisan megjelenítettük.
5.Játékos csoportfeladat keretében a gyerekek megfogalmazták, hogy tudják segíteni a másikat céljai elérésében.
6. A részekből egészet alkotva létrehoztuk a „Célszívünket”.
7. Lezárásként jókedvű táncmulatságban volt a gyerekeknek része.
Miskolci Nyitnikék Óvoda Szivárvány Tagóvoda
A foglalkozást azzal kezdtük ismét, hogy körbeálltunk, és elmondtuk a „boldogságmondókát”. Ezután mindenki elvett egy ‘szomorú-vidám’ fejecskés hurkapálcát, és megmutatta vele, milyen hangulatban jött ma reggel óvodába. Ezután mindenkinek volt lehetősége elmondani miért érzi aznap boldognak, vagy éppen szomorúnak magát.
Ezután körbe álltunk, és egy kis körjátékot játszottunk: „Koszorú, koszorú, miért vagy olyan szomorú?…” Ezután visszaült mindenki a helyére, és megbeszéltük, hogy mi volt a körjáték célje, hogyan sikerült elérni a célt.
Beszélgettünk arról is, hogy ki milyen célokat szeretne elérni, akár a közeljövőben, (pl. megtanulni 2 kerekű biciklin biciklizni,) vagy éppen nagyobb korban (pl. rendőr szeretne lenni).
A beszélgetés után célba-dobó versenyt rendeztünk. Az volt a kitűzött cél, hogy babzsákkal beletaláljanak egy kosárba. Ha nem sikerült elsőre a céljukat megvalósítani, újra megpróbálhatták. Ahogyan az életben is.
Ezután a kisebben rajzoltak, a nagyobbak pedig egyre távolabbi pontról folytathatták a célba-dobást.
Nagyon örültek annak, amikor beletaláltak a kosárba, főleg amikor már egyre messzebbről próbálkoztak.
Jól sikerült a foglalkozás.
Százhalombattai Eötvös Loránd Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Tagozatos Általános Iskola
A foglalkozáson arról beszélgettünk, hogy hogyan érhetjük el a céljainkat, hogyan oszthatjuk be hasznosan az időnket, hogyan oldhatjuk meg a nehéz feladatokat. Sokat beszéltünk arról is, hogy miként lehetünk magabiztosabbak. Készítettünk egy közös tervet a 2. félévre.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– célbadobós játék,
– karikás játék,
– célok kitűzése színező,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– célbadobós játék,
– karikás játék,
– célok kitűzése színező,
– meditáció
A fényképen az egyik kisfiú nagy célja látható: szeretne karate mester lenni.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– célbadobós játék,
– karikás játék,
– célok kitűzése színező,
– meditáció