Plakát, amelyben lerajzolták a célhoz vezető utat.

Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Osztályfőnöki órán foglalkoztunk a januári témával, a célok kitűzésével és elérésével.
Először beszélgettünk arról:
• milyen céljaink lehetnek az életünk során (tanulás, család, egészség, barátok, hobbi terén)
• miért fontosak az életünkben a kitűzött célok,
• miért jó, ha megfogalmazzuk, kimondjuk az elérendő/elérhető értelmes céljainkat,
• milyen pozitív hatásai vannak ránk nézve ezeknek a céloknak: önbecsülésünket erősítik, értelmet adnak mindennapjainknak,
• mire van szükség céljaink eléréséhez?
Ráhangolásképpen meghallgattuk Bagdy Bella: „A Győzelem Tündér dala” című dalát.
Majd felolvastam nekik a felső tagozatos kézikönyv 146-147.oldalán található „Az ifjú és az angyal” című történetet, és megbeszéltük a tanulságot, amit a saját életünkből vett egy-egy példákkal is alátámasztottunk.
Ezután- mivel az első félév zárásához közeledtünk- konkrét célokat kellett megneveznie mindenkinek, például:
• kitűnő/ jeles félévi eredmény,
• bukásveszély elkerülése,
• pozitív, segítőkész, barátságos tagja leszek az osztályközösségnek
• órákon rendesen viselkedem, figyelek
• sok dicséretet gyűjtök.
Az 1. féléves eredmények megismerése után egy vidám hangulatú klubdélutánt tartottunk, ahol közösen játszottunk, sokat nevettünk, zenét hallgattunk, közösen szendvicseket is készítettünk, és süteménnyel jutalmaztuk meg magunkat.(lásd: alábbi fotók)
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
„Az élet szép, csak küzdeni kell érte. Boldog az, ki célját elérte.
Akarni kell, és minden sikerül, Akarni és bízni rendületlenül.”
/ Tóth Árpád /
Nyolcadik évfolyamon a legfontosabb cél a középiskolai felvétel sikeressége. Ennek érdekében minden tanuló igyekszik a lehető legjobb formája szerint teljesíteni a félévet. A témához kapcsolódva szituációs játékokat játszottunk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A három kívánság című mese meghallgatása után a gyerekek saját kívánságaikat, vágyaikat mesélték el. Beszélgettünk az előttünk álló feladatokról, illetve arról, hogyan szeretnénk kitűzött céljainkat megvalósítani. A gyerekek közös rajzot készítettek az útról, mely elvezet a céljaink megvalósulásához. Az egyéni elképzeléseiket is felsorolták: „többet olvassak”, „barátokat szerezzek” „szépen beszéljek”. Az óra végén meghallgattuk a hónap dalát.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A tanulók célul azt tűzték ki, hogy a 2019-es évben jó gyermekek lesznek. Olyan tulajdonságokat írtak a szív alakú útszakaszokra, lépcsőfokokra, melyekkel tervüket el tudják érni. Megjelent a humor, jószándék, segítőkészség, magabiztosság, optimizmus…stb. A gyerekek köveket hoztak, ragasztópisztollyal dolgoztak, színeztek, sokat ötleteltek az órán. Öröm volt hallgatni, milyen kedves ötleteket, pozitív tartalmú gondolatokat közöltek egymással.
Keszthelyi Életfa Óvoda Gagarin Utcai Tagóvodája
Foglalkozást kezdő éneklés: Bagdi Bella: Van nekem egy álmom… (körbenjárás, karlengetés, egyszerű mozgásformák).
A csoport két részre osztása, fiúk, lányok csapata. A fiúk kék a lányok piros kariába saját babzsákjukat dobják bele. Aki beletalál, megfogalmazhatja mit szeretne elérni (többnyire tárgyi dolgokat neveznek meg a gyerekek). Akinek nem sikerült, többször is próbálkozhatott.
„Boldog Dóra” társaságában meghallgatták Boldogvár meséjét a csoportban található bábok és játékok segítségével (a boszorkánytól sokan féltek).
Halk zenére sétálva varázshópelyhek hullottak a gyerekekre. Akire ráesett a varázshópehely, az leült a körbe, a végén kívánatott valamit amit el szeretne érni.
• Megbeszéltük milyen volt a varázshópehely
• Milyen volt belélegezni
• Aki tudja, elmondhatta mit szeretne elérni
Plüssmaci érkezik a csoportba, elmondta hogy bajban van, mert anyukája megengedte hogy egyedül menjen haza az oviból de nem tudja az utat. Van nála egy térkép amit csak a gyerekek segítségével tud használni. Nagy kapoccsal van lezárva a térkép, úgy tudja levenni a kapcsot ha segítenek a gyerekek.
1. Macis énekeket énekeljenek
2. Macis verseket mondjanak
3. Utánozzák a mackó járását
A térkép kinyílik, a mackó megköszöni a segítséget és elbúcsúzik a gyerekektől.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
„Aki nem tervez, a bukást tervezi meg” (Winston S. Churchill)
A célok kitűzése és az elérésükre irányuló tettek fokozzák az ember boldogságérzetét. Ezen a foglalkozáson arról beszéltünk, hogy mennyire fontos az ember életében a reális célok kitűzése és a mellettük való elköteleződés. A kudarcok és a nehézségek szintúgy részei az önmegvalósításnak, de ezeknek nem szabad senkit sem eltántorítaniuk.
A csoportom hetedikes diákokból állt, így a továbbtanulás, mint kitűzött cél már ott lebeg mindenki előtt. Ehhez a témához kapcsolódóan csoportmunka keretében plakátot készítettek a diákok. Az, hogy a gyerekek milyen lépéseket hajlandók tenni céljaik elérése érdekében, és hogy ezek mennyire reálisak, nagyban befolyásolja a jövőjüket. Készíttettem minden diákkal egy-egy bakancslistát. Az órát csoportos játékkal zártuk Bagdi Bella – A Győzelem Tündér dala című dalának kíséretében.
Gátéri liget Óvoda és Szociális Szolgáltató
A gyerekekkel térképet készítettünk az előttünk álló kirándulás útvonaláról. Szarvason az Anna Ligetben jártunk. Mit kell tennünk, merre kell mennünk, hogy elérjük a kirándulás helyszínét.
A téma feldolgozása során azt gondoltuk, hogy ahhoz hogy céljainkat tudjuk megfogalmazni, elsődleges jelenlegi „életünkkel” kell tisztába lenni. Beszélgető kör alkalmával, mikor körbe ment a Katica (csoportunk kabalája – Oszkár) aki mindenkit meghallgat, arról beszélgetünk, hogy ki milyen. (külső és belső tulajdonságok) Majd arról is, hogy ki milyen szeretne lenni, ha felnőtt lesz. Ezeket le is rajzoltuk, nagyon szép, értékes munkák születtek.
Egy következő alkalommal egy mozgásos tevékenység során sorversenyt játszottunk. Utána beszélgettünk arról, hogy a játék alatt mindannyiunknak ugyan az volt a célja, hogy a labda a leghamarabb beérjen a célba. Így próbáltuk közelebb hozni a gyerekekhez a közeli és távoli célok folyamatát. / Debreceni Egyetem Óvodája – Katica csoport /
Januárban az ünnepek, a néhány napos szünet után belevágtunk az ötödik téma feldolgozásához.. A szokásos bevezető relaxációs gyakorlat után a hónap dalát hallgattuk meg. Első hallásra megkedveltük és rögtön mozogtunk is hozzá. A mindennapos testneveléshez is használva gyakran vesszük elő ezt a dalt, mindenki kedvencévé vált, nagyon szívesen mozognak rá a gyerekek. Boldog Dóra meséhez hívta a gyerekeket, meghallgatták a hónap meséjét: Boldogvár meséje. Utána sokat beszélgettünk. János, a szegény legény bátor volt, és sikerült elérni a célját, megtalálta Boldogvárát. Utána a gyerekek álmairól, céljairól beszélgettünk, szinte egymás szavába vágva. Volt aki szeretne megtanulni úszni, biciklizni kétkeréken, pizsamapartit szervezni. A céljaikat úgy mondták el, hogy az meg is fog valósulni, hisznek magukba., Megbeszéltük, hogy ha jól viselkednek, a szüleik lehetőséget adnak a céljaik eléréséhez, elviszik őket uszodába, kapnak biciklit, és ezután már csak rajtuk múlik, hogy milyen kitartóan tudnak gyakorolni.
Használtuk a munkafüzet feladatlapjait, lehetőségük volt kiszínezni a Boldogvárat, a kis autónak megtalálni az utat a városba, és kiszínezhették a munkafüzetben található célok közül, amelyeket szeretnének elérni.
Készítettem egy játékot célba dobás volt a cél. Poharakat ragasztottam fel egy asztalra, lefektettük, ha valaki beletalált a pohár álló helyzetbe került. Nagyon élvezték, addig próbálkozott mindenki amíg mind a három pohárba bele nem talált.