
Célok kitűzése és elérése


Az év első hónapjában, januárban a célok állnak a középpontban. Mi hetedikesek vagyunk, jövőre ilyenkor már el kell döntenie a gyerekeknek, hogy hova szeretnének menni továbbtanulni. A hónap témája során a továbbtanulást, mint célt dolgoztuk fel. Voltak, akiknek konkrét elképzeléseink vannak, s „kicsivel” nagyobb álmunk, mint amit meg tudnának valósítani, mint például paleontológus vagy orvos szakma… Mások alulbecsülik magukat, őket bíztatni kell, hogy merjenek magasabb szintre lépni. Megbeszéltük, hogy a továbbtanulás sikeréhez szükség van: szorgalomra, lemondásokra, jó iskolaválasztásra, tanárok-szülők segítségére, felkészülésre és szerencsére is.
Bízunk benne, hogy jövőre már arról nyilatkozhatunk, hogy a céljaik elérésben sikeresek! 🙂

Kívánsághalacskába rajzoltuk le egy kívánságunkat. Megbeszéltük hogyan érhetjük el a céljainkat.

Tudatosan próbáljuk a gyerekeket arra nevelni, hogy egy-egy feladat, kihívás az életünkben, nem biztos, hogy elsőre fog sikerülni, lehet, hogy lesz olyan, amit többször kell megpróbálni.
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát többször meghallgatva, már közösen énekeltük és közös koreográfiát találtunk ki rá.
Beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mi is az, hogy cél?, mit tűzhetünk ki célul?, hogyan tudjuk elérni? milyen érzés, mikor elérjük a célunkat?.
Témafeldolgozás mesével: Boldogvár meséje (Kézikönyv: 121. o.) A mese után is tovább folytattuk a beszélgetést: mi a legnagyobb álmod?, számodra mit jelent a boldogság?, volt már olyan dolog amit szerettél volna elérni, de nem sikerült?.
Hirdettünk a Ficánka csoportban egy „Kirakó-kihívást”, amelyik gyerkőcnek volt kedve, a képességeitől függően különböző nehézségű kirakókat lehetett kirakni. A gyerekek szívesen vettek részt a kihívásban, örömmel vették az akadályokat, akinek nehezebben ment, annak segítettünk és közösen vittük véghez a célt.
A gyerekekkel a foglalkozás zárásaként, jövőre vonatkozó célokat állítottunk a Munkafüzet 38. oldalán található feladat segítségével.

Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A január a fogadalmak időszaka. Boldog osztályom ennek apropóján végiggondolta, hogy hol tart ő most, milyen ő, mint boldog tini. Majd egy kis csendes elmélyedés, magába nézés után mindenki megfogalmazta, hogy hová szeretne eljutni, milyennek szeretné látni magát az év végén, milyennek 18 évesen, és 60 évesen. Rövid- és hosszú távú céljaikat is papírra vetették. Idővonal, „pályamodell”-t állítottunk belőle össze. Ezt kiragasztottuk a tantermünk falára, hogy inspiráló legyen számukra, főleg a rövid távú célok. Majd tanév végén ehhez visszatérünk!

Megtanultuk, hogy az életben legyen mindig célunk, és annak elérésében mindent megtegyünk.

Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
írta: Kedvesek4a
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert

Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Óvodánkban nagy hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre, a környezettudatos magatartás megalapozására, a szemléletformálásra. Boldogságóránkat a Gyermekek hete rendezvénysorozatunk mottójához, „Kezünkben a Földünk mosolya!” kapcsolódva tartottuk. Sokat beszélünk nap mint nap a növények és állatok védelméről, ezért a gyerekeknek sok ismerete, gondolata van a témában. Boldogságóránkon arról beszélgettünk, hogy mi mit tehetünk, hogy felnőttként a mi gyerekein is ilyen zöld udvaron játszhassanak majd az óvodában. Megfogalmaztunk számos helyes cselekedetet, és közösen elhatároztuk, hogy nem csak az óvodában, hanem otthon is sokkal jobban figyelünk környezetünk védelmére a nyáron is. Ősszel visszatérve az óvodába felidézzük majd, kinek hogyan sikerült a kitűzött célunkat megvalósítania.