Kívánsághalacskába rajzoltuk le egy kívánságunkat. Megbeszéltük hogyan érhetjük el a céljainkat.

Kívánsághalacskába rajzoltuk le egy kívánságunkat. Megbeszéltük hogyan érhetjük el a céljainkat.
Tudatosan próbáljuk a gyerekeket arra nevelni, hogy egy-egy feladat, kihívás az életünkben, nem biztos, hogy elsőre fog sikerülni, lehet, hogy lesz olyan, amit többször kell megpróbálni.
Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalát többször meghallgatva, már közösen énekeltük és közös koreográfiát találtunk ki rá.
Beszélgettünk a gyerekekkel, hogy mi is az, hogy cél?, mit tűzhetünk ki célul?, hogyan tudjuk elérni? milyen érzés, mikor elérjük a célunkat?.
Témafeldolgozás mesével: Boldogvár meséje (Kézikönyv: 121. o.) A mese után is tovább folytattuk a beszélgetést: mi a legnagyobb álmod?, számodra mit jelent a boldogság?, volt már olyan dolog amit szerettél volna elérni, de nem sikerült?.
Hirdettünk a Ficánka csoportban egy „Kirakó-kihívást”, amelyik gyerkőcnek volt kedve, a képességeitől függően különböző nehézségű kirakókat lehetett kirakni. A gyerekek szívesen vettek részt a kihívásban, örömmel vették az akadályokat, akinek nehezebben ment, annak segítettünk és közösen vittük véghez a célt.
A gyerekekkel a foglalkozás zárásaként, jövőre vonatkozó célokat állítottunk a Munkafüzet 38. oldalán található feladat segítségével.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
A január a fogadalmak időszaka. Boldog osztályom ennek apropóján végiggondolta, hogy hol tart ő most, milyen ő, mint boldog tini. Majd egy kis csendes elmélyedés, magába nézés után mindenki megfogalmazta, hogy hová szeretne eljutni, milyennek szeretné látni magát az év végén, milyennek 18 évesen, és 60 évesen. Rövid- és hosszú távú céljaikat is papírra vetették. Idővonal, „pályamodell”-t állítottunk belőle össze. Ezt kiragasztottuk a tantermünk falára, hogy inspiráló legyen számukra, főleg a rövid távú célok. Majd tanév végén ehhez visszatérünk!
Megtanultuk, hogy az életben legyen mindig célunk, és annak elérésében mindent megtegyünk.
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
írta: Kedvesek4a
Kossuth Lajos Evangélikus Általános Iskola és AMI
Soltvadkert
Pesterzsébeti Gyermekmosoly Óvoda
Óvodánkban nagy hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre, a környezettudatos magatartás megalapozására, a szemléletformálásra. Boldogságóránkat a Gyermekek hete rendezvénysorozatunk mottójához, „Kezünkben a Földünk mosolya!” kapcsolódva tartottuk. Sokat beszélünk nap mint nap a növények és állatok védelméről, ezért a gyerekeknek sok ismerete, gondolata van a témában. Boldogságóránkon arról beszélgettünk, hogy mi mit tehetünk, hogy felnőttként a mi gyerekein is ilyen zöld udvaron játszhassanak majd az óvodában. Megfogalmaztunk számos helyes cselekedetet, és közösen elhatároztuk, hogy nem csak az óvodában, hanem otthon is sokkal jobban figyelünk környezetünk védelmére a nyáron is. Ősszel visszatérve az óvodába felidézzük majd, kinek hogyan sikerült a kitűzött célunkat megvalósítania.
Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézménye
Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézmény
Nyíregyháza
Liszt F. u. 32-34.
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM – JANUÁRI BESZÁMOLÓ
CÉLOK KITŰZÉSE ÉS ELÉRÉSE
Ebben a hónapban a Boldogságóra kézikönyv által javasolt tematika szerint haladtunk, bizonytalan voltam, hogy az ovisokkal milyen célkitűzéseket tudunk megfogalmaztatni.
A mozgásalapú relaxáció nagyon tetszik a gyerekeknek, a kivitelezés , gyakorlás nem jelent már akadályt. A célbadobás, mint bevezetőjáték motiváló volt, ösztönözte őket, hogy megfogalmazzák társaik előtt céljaikat, olyan rejtett álmokat ismertünk meg, amik eddig nem kerültek felszínre. A dal bemutatása alkalmával derült ki, hogy több gyermek otthon is hallgatja ezeket, örültünk, hogy a család együttneveléssel támogatja a programunkat. A természetes jóra, boldogságra vágyódás folyamatában ezek a dalok az önfeledséget, vidámságot, játékosságot, a kreatívitást,mint hátteret biztosítják a foglalkozások alkalmával.
A boldogságvár puzzle-t és a varázshópely játékot kiváltottam ill. összevontam, s képzeld el „mi boldogságvárunkat” meditációt alkalmaztam. Utóbb elmesélt elképzelések olyan képeket vetítettek elém,mely feltételezi a vizualizációs képesség- s ezzel együtt a célkijelölés meglétét is. A munkafüzetben vidám rajzok születtek, a” Mi leszel, ha nagy leszel?” vizuális témánk már hosszútávú célkitűzést követelt tőlük -mely a foglalkozások, mesterségek óvodai témahetünkkel átfedésben megerősítést nyert. Összefoglalva a gyerekek élményként élik meg a boldogságórákat, de most kellet a legtöbbet motiválni őket a továbbhaladáshoz.
A célokat legtöbben felnőttkori foglalkozásaik tekintetében vizsgálták. Közben pedig arról is szó esett, mi a különbség a cél és az álom között.
Januárban a célokról tanultunk a Mókus csoportos Gyermekekkel 🙂 Mondókáztunk, dalt tanultunk a célok kitűzéséről és eléréséről. Mesével és célba dobós játékkal tettük emlékezetessé az alkalmat☺