A mai napon a célok kitűzèse és elèrèsèről beszélgettünk. Igyekeztem minnél egyszerűbben ès érthetőbben megértetni a kisvakond csoporttal, hogy mit is jelent ez. Elmesèltèk mik a vágyaik, ki mi szeretne lenni felnőtt korában. Az egyik kisfiú aki gyakran szófogadatlan ezt mondta: „Èn jó ember szeretnek lenni! ” Bevallom kollèganőmmel elèrzèkenyültünk e kijelentés hallatán, majd relaxációs gyakorlattal folytattuk tèmánkat. „Ègigèrő fa vagyok megnövök mint a nagyok… „,folytattuk Bella dalával, amit ha bármikor meghallanak a gyerekek táncban törnek ki. Imádják dalait, várják. „Van nekem egy álmom” közösen tomboltak tapsoltak táncoltak forogtak dobbantottak,felszabadultak. A munkafüzetben kiszineztèk ūgyesen, mi az amire vágynak, majd elmondtam nekik a Boldogvár mesét, amin keresztül igazán megèrtettèk tèmánk lènyegèt, hogy ha sok akadályon keresztül is megyünk utunk során, akkor se adjuk fel álmainkat vágyainkat soha. Végül lerajzolták hogy ki mi szeretne lenni felnőtt korára, mely rajzokat egy közös tablóra ragasztottunk fel. Óvodánk falát èkesìtik, minden nap bármikor megcsodálhatják.
Célok kitűzése és elérése
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az órán megbeszéltük, mi a különbség, a kívánságok és a célok között. Mindenki megfogalmazta az idei évre a céljait, melyeket a kívánság trombitára le is rajzolták. Az óra végén a hónap dalára egy jót táncoltunk.
Budapesti Egyesített Középiskolai Kollégium
Beszámoló
Boldogságóra, T24-es épület
2020. január 23.
A célok kitűzése és elérése
Helyszín: T24-es épület, földszint, nagyterem
Téma: Minden vágyam és akaratom
Foglalkozásvezető: Dr Csehóné Just Réka
Cél: A kollégisták ismerjék fel, hogy a tartós boldogság elérésének egyik legfontosabb stratégiája egy értelmes életcél kitűzése és elérése.
Eszközök: projektor, laptop, papír, írószer
Jelenlévők: 8 fő
Foglalkozásvázlat:
1. Bevezető
2. Minden vágyam és akaratom – irányított beszélgetés célkitűzéseinkről és azok hatékony megvalósításáról (ppt)
3. A program által javasolt feladatok közül a „Bakancslista versben” megnevezésűt választottuk. Tanulóink összegyűjtötték a jelenlegi életükben legfontosabb célokat, majd rímbe szedték ezeket.
4. A foglalkozás lezárása
A célok kitűzése és elérése témakört ebben a hónapban játékos formában oldottuk meg a gyerekekkel. Egymás elleni küzdelemben kellett összemérniük tudásukat a győzelem elérése érdekében.
Januárban a célok kitűzése téma köré épültek a boldogság órák. Az egyes foglalkozásokat relaxációval kezdtük, ezután elénekeltük a témához kapcsolódó dalt és a gyerekek kedvencét ” Ha boldog vagy kezdetű dalt. Beszélgettünk arról kinek mi a célja, mit tart fontosnak, mit szeretne elérni. Elolvastam a kapcsolódó történetet a Boldogság Könyvből. Aki szerette volna az lerajzolhatta mi a célja. Az elkészült rajzokat kitettük a hirdetőtáblánkra, hogy a szülők is lássák, mikor milyen témát dolgozunk fel. Célbadobósat is játszottunk. Jó hangulatban teltek a Boldogság órák.
Konyári óvoda Napocska csoport
Januárban a témánk a célok kitűzése és elérése volt, melyet számtalan játékkal és énekkel, mesével és relaxációs gyakorlattal dolgoztuk fel. Az önbizalom erősítése és a pozitív gondolkodás elsajátításához, elmélyítéséhez sok fejlesztő játékot alkalmaztam. A mese elolvasása után tengert varázsoltunk a szőnyegen és a babzsák „köveken” több gyerek is át jutott a „boldogságvárba”. Megbeszéltük milyen célokat szeretnénk elérni erről plakátot is készítettünk. Reméljük sikerülni fog a kitűzött céolkat elérni.
Kérdéskörrel kezdtünk – Be kellett fejezni a mondatot:
„Az életemben az a legfontosabb,….
Olyan ember szeretnék lenni, aki….
Életem értelme….”
El kellett készíteniük a „saját” kis jövő-telefonjukat, hogy mi a céljuk, álmuk az életben.
Egy olyan autót terveztek a gyerekek, melyet a jó jegyek és az iskolai sikerek működtetnek. A benzinkúton ötösöket tankol. Ha feltöltik sikerekkel, elviszi őket a világ minden tájára. A busz természetesen full extrás felszereltségű.
A hónapban célul tűztük a téli időjárás megfigyelését, a madarakról gondoskodást. Madáretetőt készítettünk, élelmet gyűjtöttünk. Megcsodáltuk a zúzmarás fákat, bokrokat. A jeget behoztuk a csoportszobába és megnéztük, mi történik vele a melegben. Ezután kivittük a vizet és óráról órára figyeltük, hogy fagy meg kint a víz. További célunk volt, hogy egymásra tekintettel legyünk, és az árulkodás szokását elkerüljük. A csoportban előforduló megkésett beszédű, vagy dadogva beszélő gyermekeket sikerélményhez juttattuk megbízatásokkal, kisebb feladatokkal, így növeltük önbizalmukat. Ezáltal társaik is ügyeskedésükre figyeltek, egyre ritkább lett a korábbi megmosolygásuk, kigúnyolásuk. Úgy érezzük példamutatásukkal, játékokkal, tevékenységekkel elértük, hogy a közösségünkben egyetlen gyermeket se közösítsenek ki, vagy nevessenek ki a gyerekek.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Ebben a hónapban a foglalkozásokon megbeszéltük, hogy kinek mi a célja a jövőben. A legtöbben írni, olvasni szeretnének megtanulni, néhányan biciklizni, cipőt kötni, várat építeni. Célba dobtunk, előtte is felállítottuk a céljainkat, mindenki megfogalmazta a magáét. A Boldogvár meséjét meghallgatva, kiszíneztük a saját várunkat, majd a szőnyegen megépítettük a Katica csoport boldogságvárát.