Céljaink virágáról közösen kell gondoskodnunk. Nem feledkezhetünk meg róla, hogy a jövőnkbe fektetett energia mindig megtérül. Ha nem veszítjük szem elől a közösen kitűzött célokat, akkor együtt el is fogjuk érni őket. Egymást segítve, támogatva vagyunk igazán erősek.
Célok kitűzése és elérése
Montessori Mária Kétnyelvű Óvoda és Bölcsőde
A boldogságóra foglalkozás januári témája a célok kitűzése és elérése. Bevezetésként a „Hogyan keljünk át a folyón horgász?” játékkal kezdtünk. A gyerekeknek nagyon tetszett a közös játék. A cél: a képzeletbeli folyón való átjutás volt.
Pl. cammogva, mint a medvék, páros lábbal ugrálva, sétálva. A cél a horgász elérése volt. A játék után meghallgattuk Bezzeg Andrea: Boldogvár meséjét. Beszélgettünk arról, hogy Jánosnak milyen akadályokon kellett átküzdenie magát, hogyan sikerült ez neki? Ezt követően beszélgettünk a gyerekek álmairól, vágyairól. Mi szeretnél lenni, ha felnőtt leszel? Nagyon sok szép álom, cél elhangzott. Katona, tűzoltó, énekes, mentős, focista, óvónéni. Az álmaikat, céljaikat a téli hangulat jegyében rajzolták le hópelyhekbe, boldog hóemberek pocakjába. A rajzolás közben meghallgattuk a hónap dalát. Az elkészült szépséges álmokat, célokat egy kis céltábla köré helyeztük el. A hópelyhek elkezdtek szállni a célok felé. Hangulati lezárásként mindannyian odamentünk olyan társunkhoz, baráthoz, akinek, akiknek hálásak lehetünk valamiért, és adtunk egy ölelést, érintést. Ez a szép nap teljesen átölelt bennünket!
A gyerekekkel elbeszélgettünk a jövőbeni céljaikról. Arra a következtetésre jutottunk, hogy ezek elérésében segíthetik és hátráltathatják is egymást. Ezért nagyon fontos, hogy megbeszéljék, hogy ki, mire vágyik, és hogy hogyan tudnák segíteni a másikat, így egyéni céljaik, közös célokká válhatnak.
Az aktuális hónap témája a Célok kitűzése és elérése volt. Az osztály elsőre nem igazán értette meg a feladatot, de alaposan átbeszéltük, elmagyaráztam nekik a témát. A mesével és a feladatlapokkal már sikerült feldolgoznunk. Közösen választottuk ki a mi mesebeli járművünket, ami a céljainkat és elérésüket szimbolizálja.
Ebben a hónapban a célok melletti elköteleződéssel foglalkoztunk. Nagyon sokat beszélgettünk arról, hogy milyen fontos az emberek életében az , hogy célokat tűzzünk ki és valósítsunk meg. A téma feldolgozását a „Boldogvár meséje”című mese elmondásával kezdtem el, amit figyelmesen hallgattuk végig. Készítettünk közösen eseménynaptárt melyben képekkel jelöltük azt, hogy mikor milyen feladat vár a gyerekekre. Mindenki nagyon jól érezte magát ezeken a közös tevékenységeken.
Feltöltődve, lendülettel kezdtük az évet és egy szuper témával indítottunk. A célok kitűzéséről és eléréséről beszélgettünk. A boldogságórák során a diákok megfogalmazták a legfontosabb mozgatórugókat, mint például: reális célok kitűzése, akarat, kitartás, kreatív hozzáállás stb. A tevékenység végén leírták a kitalált kamasz, Tibi naplóbejegyzéseit is.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Hogyan jutunk el a célunkhoz? A gyerekek sok-sok járművet képzeltek el. A feltöltött képen a csillaggal jelölt részben a mindenen áthaladó kerékpárt láthatjuk, ami minden akadályon átjut.
Az 1. és 2. osztályos tanulók a célok kitűzése és elérése boldogságóra témakörben nagyon kreatívak voltak, és szívesen vettek részt a foglalkozáson. A plakátkészítés során mindenki kiválasztott magának egy bolygót és közösen elneveztük, majd felruháztuk olyan kisebb célokkal, amelyek segítenek eljutni minket a bolygóra. Az óra vidám és nagyon fantáziadús volt.