A mi osztálycélunk, hogy év végére mindenki tanuljon meg jól olvasni. Ehhez kitaláltunk egy buszt, amely a célunk felé visz minket. Van szárnya, propellere, az elején akadályelhárító, de az oldalán vészkijárat is. Nagyon színes, a tanító néni vezeti, és a gyerekek vidáman utaznak benne.
Célok kitűzése és elérése
Először egyedül küzd a tanuló a feladat megoldásával, majd segítséget kér. Ezek után jön a sikerélmény, mert így már könnyen vette az akadályt, meg tudta oldani a feladatot.
Céljaink sokszínűek, mint a pillangók a réten. Útjaink is sokfélék, mint az egyéniségünk.
A Kisvakond csoport közös célt tűzött ki aga elé, hiszen a célok eléréséhez gyakran arra van szükség, hogy együttműködjünk, s az ilyen társas kapcsolatok önmagukban is fokozni tudják a boldogságot. Egy olyan játékot kezdeményeztünk a gyerekeknek, melyben „Zsuzsikának egy új kislánynak” kellett megmutatni, hogy mi egy Boldog csoport vagyunk. Különböző feladatokat váltottunk meg. Van nekem egy álmom dalra táncoltunk, nagy lufit pukkasztottunk, szeretet masszást adtunk át egymásnak, és együtt kiabáltuk, hogy „Zsuzsika itt a helyed közöttünk!” A gyermekek végig nagy lelkesedéssel hajtották végre a feladatokat, melynek során megérezhették, hogy „a közösség ereje legyőzhetetlen!” A kitűzött célunkat elértük, Zsuzsika velünk maradt a csoportban. A kitűzött célért tett erőfeszítés boldogságfokozó és fejlesztő ereje eljutott a csoportunk minden tagjához, megtapasztalták és felismerték a gyerekek mennyire fontos, hogy tudják, mit akarnak elérni és milyen módszerek segíthetik őket ebben.
Átgondolt célokat és az azokhoz szükséges stratégiákat tervezték meg a gyerekek céltérkép formájában, belekalkulálva az esetleges, a céltól távolító hibákat, nehézségeket és az arra adható lehetséges válaszokat, kimenetelükkel együtt.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Lacika: Festmény
1. Milyen közös cél felé viszi ez a jármű az osztályt? – Összekovácsolja az osztályt.
2. Mi veszi körül ezt a járművet? – Természet
3. Hol közlekedik? – Az űrben vagy a képzeletben.
4. Mi hajtja? – Szeretet
5. Mi mutatja az irányt? – Iránytű
6. Ki vezeti? – Tanár úr vagy robotpilóta.
7. Milyen extrákkal van felszerelve? – Turbó motorral.
8. Ennek a járműnek mik az erősségei? – Gyors
9. Mi okozhat rajta meghibásodást? – Ha valakiknek bajuk van.
10. Mi lesz, ha megáll ez a jármű? – Ha megállna, akkor táborozunk.
Martin: Tank
1. Milyen közös cél felé viszi ez a jármű az osztályt? – Megvédi az emberiséget.
2. Mi veszi körül ezt a járművet? – (nincs válasz)
3. Hol közlekedik? – Harctéren
4. Mi hajtja? – Olaj
5. Mi mutatja az irányt? – Iránytű
6. Ki vezeti? – Martin
7. Milyen extrákkal van felszerelve? – Kamera, gépágyú és pajzs van rajta.
8. Ennek a járműnek mik az erősségei? – Páncélos jármű, az erős tankokat is ki tudja lőni.
9. Mi okozhat rajta meghibásodást? – Taposóakna.
10. Mi lesz, ha megáll ez a jármű? – Beleolvad a környezetbe.
Lacika: ez a festmény csodaszép! Martin: megleptél a járművel, tudsz te harcos természetű is lenni. 🙂
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Szabi: Kék busz
1. Milyen közös cél felé viszi ez a jármű az osztályt? – A három napos boldogságtábor felé.
2. Mi veszi körül ezt a járművet? – Az ég és a felhők.
3. Hol közlekedik? – Szivárványon.
4. Mi hajtja? – A jó viccek.
5. Mi mutatja az irányt? – Felhők járása.
6. Ki vezeti? – Tanár úr
7. Milyen extrákkal van felszerelve? – Rakétahajtású, légballonos lézerpajzs és mérgezett nyíl.
8. Ennek a járműnek mik az erősségei? – Strapabíró, masszív, zúzhatatlan.
9. Mi okozhat rajta meghibásodást? – . Szomorúság
10. Mi lesz, ha megáll ez a jármű? – Poénkodunk és nevetünk.
Noémi: Szárnyas bulibusz
1. Milyen közös cél felé viszi ez a jármű az osztályt? – Édességföldre viszi az osztályt.
2. Mi veszi körül ezt a járművet? – Szárny viszi a járművet.
3. Hol közlekedik? – Levegőben közlekedik.
4. Mi hajtja? – Szárny hajtja ezt a járművet.
5. Mi mutatja az irányt? – A madarak mutatják az irányt.
6. Ki vezeti? – Rákosi-Szabó Patrik tanár úr
7. Milyen extrákkal van felszerelve? – Belülről miden fajta színű világítás van a buszban.
8. Ennek a járműnek mik az erősségei? – Gyorsan száll.
9. Mi okozhat rajta meghibásodást? – Eltörik a szárny vagy elfogy az üzemanyag.
10. Mi lesz, ha megáll ez a jármű? – Akkor odaértünk a célhoz.
Szabi, a rajzod gyönyörű és a céljaidnak is örülök. Noémi, nem is tudtam, hogy ilyen édesszájú vagy. :))) Köszönöm a rajzokat! 🙂
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Blanka: Repülő
1. Milyen közös cél felé viszi ez a jármű az osztályt? – Elérjük az álmainkat.
2. Mi veszi körül ezt a járművet? – Sok felhő és madár.
3. Hol közlekedik? – A levegőben.
4. Mi hajtja? – Az álom.
5. Mi mutatja az irányt? – Az osztály iránytűje.
6. Ki vezeti? – A tanár úr.
7. Milyen extrákkal van felszerelve? – Nagyon sok ideig működik.
8. Ennek a járműnek mik az erősségei? – Addig nem áll meg, amíg el nem érjük az álmainkat.
9. Mi okozhat rajta meghibásodást? – Ha a járművel szembe jön a gonosz.
10. Mi lesz, ha megáll ez a jármű? – Ha megáll, az azt jelenti, hogy elértük az álmainkat.
Arni: 5.a taxi
1. Milyen közös cél felé viszi ez a jármű az osztályt? – Hogy együtt maradhasson az osztály, nemcsak mint csapat, hanem mint barátok.
2. Mi veszi körül ezt a járművet? – A természet.
3. Hol közlekedik? – A jármű szivárványon közlekedik.
4. Mi hajtja? – Benzin hajtja.
5. Mi mutatja az irányt? – Iránytű.
6. Ki vezeti? – Martin
7. Milyen extrákkal van felszerelve? – Megy, benzin hajtja, ha vizet rakunk bele, akkor is működik.
8. Ennek a járműnek mik az erősségei? – Tud ágyút lőni.
9. Mi okozhat rajta meghibásodást? – Ha gyomirtót raksz a benzintartójába.
10. Mi lesz, ha megáll ez a jármű? – Megjavítjuk.
Mindkét cél fantasztikus. Köszönöm gyerekek a munkátokat!
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Immár harmadik éve dolgozzuk fel a célkitűzés témát. A gyerekeknek sok-sok emlékük és tapasztalatuk van az tavalyi és az azt megelőző évről. Felidéztük, hogy milyen közös célokat is tűztünk ki az elmúlt évben és melyek valósultak meg (pl: csendesebben játszanak, fokozottan figyelnek a csoportban a rendre, vigyáznak a játékokra, türelmesen meghallgatják egymást). Az idén is tűztünk ki közös célokat, de most többet beszéltünk az egyéni céljaikról – nagycsoportosként érettek már rá. A hónap meséje mellett több népmesét is hallgattak, hiszen a magyar népmesék is bővelkednek e témához kapcsolódó történetekben. Több anyanyelvi, és mozgásos játékot is kapcsoltam a kedveltebb mesékhez, melyek szintén bővelkedtek célkitűzési lehetőségekben.
Nagy élményt jelentett a boldogság várunk 5. fokára lépni.
Boldogságóránkat relaxációvak kezdtük.
Közösen meghallgattuk a Repülj velem c. albumból a Van nekem egy álmom című dalt.
Boldog Dóra csengő szava után elmondtam a mondókát.
A Boldogvár című mesét élvezettel hallgatták meg. Megbeszéltük a mese cselekményét, hogyan jutott a várba János. Együtt bíztatták Jánost a varázsigével.
Megbeszéltük, hogy volt e már olyan, hogy valamit nagyon szerettek volna, de nem sikerült.
Mi a legnagyobb álmuk?
Mit jelent a boldogság nekik?
Közösen kiraktuk a puzzle Boldogságvárat.
Labirintus játékban megkerestük, hogy az autó melyik úton jut be a városba.
Mindenki lerajzolhatta, hogy mit szeretne. Kiszíneztük a Boldogvárat. A nagyobbak ollóval ügyesen kinyírták és a közös szívecskére ragasztották.