„Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.” /Zig Ziglar/ A célok kitűzése és az elérésükre irányuló törekvés fokozza a boldogságérzetünket. A lelki jóllét szempontjából fontos, hogy mindig törekedjünk céljaink felé. Ha követjük céljainkat, az értelmet ad életünknek. 1. Relaxáció:” Meglengetem a karom, pedig alig akarom”- két kar lengetése váltakozva. 2. Dal: Bagdi Bella; ” Van nekem egy álmom.” CD. Meghallgatjuk többször. 3. Célok: ” Nektek mi az álmotok, célotok?”- meséljétek el! Mf.: 37.o. A kis autónak az a célja, hogy…. Mf.: 36.o. Ha valamit el szeretnénk érni, tennünk kell érte! Színezd ki Boldogvárat! 4. Mese: Kerekerdő kalandra hív….- „Boldogvár meséje.” 5. Célba dobás; eszközök: labda, doboz. 2 csapatban állunk, akinek sikerül bedobni a labdát a dobozba, az célba ért, taps jár neki. 6. Szimbólum színezés, majd felragasszuk a Boldogság várának következő lépcsőfokára. Már az 5.-ik lépcsőn járunk a várba vezető úton, s haladunk a cél felé! 😊👫👭👬
Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
Az ötödik témakör feldolgozása a célok kitűzése és elérése. A gyerekekkel megismertetem a Boldog vár meséjét, majd ezt megbeszéltük. Hogyan jutott el János a Boldog várhoz, milyen akadályok állták az útját. Útja során, hogyan segítették a színes kövek, hogyan érte el a célját. Hogyan lett a boszorkányból szépséges királykisasszony, és a Boldog várba hogyan költözött be a boldogság. Ezáltal gyakoroltuk a szövegértést, az ok, okozati viszonyok közötti összefüggés megértést. Sokan kiszínezték a Boldog várat, a szépen színező gyerekek jutalmat kaptak.
A munkafüzetben található feladat segített a téma további feldolgozásában. Ki milyen célt szeretne kitűzni. Sokan választották célul, hogy meg tanuljanak olvasni, szépen írni, festeni, rajzolni, helyesen cipőt kötni, jól számolni és úszni. Céljaik eléréséhez az óvodai élet mindennapjai is hozzá segítik a gyerekeket. Távolabbi célokat is meghatároztunk, milyen foglalkozást választanának, amikor már felnőnek. Mit kell azért tenni, hogy elérjük a célunkat. Fontos a türelem, akarat, kitartás, figyelem, koncentráció, feladattudat kialakulása és a szabályokhoz való alkalmazkodás.
A munkafüzetben található útvonal kereső játékot is többen elkészítették. A kisautónak, hogy eljusson a városba több útvonal is ki volt jelölve. A cél eléréséhez a helyes útvonal csak egy volt. Különböző színű ceruzákat használtunk megkülönböztetés képen. Sok gyerek eltévedt az útvesztőben, kellett a segítség a helyes út megtalálásában. Fejlesztette a szem –kéz koordinációt, grafikus, finom motorikus képességet.
Óvodánkba található fa útvonal kereső játékot is felhasználtam a téma feldolgozása során.
A gyerekekkel gyakoroltuk a cipő kötés technikáját, de ez még továbbra is kitűzött cél maradt, ezt még többször meg kell mutatni és ismételni kell.
Óvodánk tornatermében versenyjátékokat szerveztem. A gyerekeket két egyenlő részre osztottam, így alakult meg a két csapat. Meghatározott dobó távolságból kellett eljuttatni a babzsákot a célba. Az a csapat nyert, amelyik több babzsákot dobott bele a zsámolyba.
Ugráló labdával is versenyezhettek a gyerekek. Vonaltól, vonalig, a starttól a célig.
Akadálypályát is készítettem nekik, mert a cél eléréséhez akadályokat kell legyőzni. Aki ezeket legyőzi, boldog lesz, mert elérte a célját.
Célom az ügyességi, gyorsasági játékok során a közösségi érzés, együttműködő képesség erősítése, élményszerzés, a versengés és a mozgásigény kielégítése.
A hónap során több alkalommal is meghallgattuk, Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalt, a Repülj velem albumról.
Egy lépcsővel közelebb kerültünk boldogsághoz. Az ötödik lépcsőfokra felragasztottuk a célok elérésének a jelét.
A gyerekek önfeledten játszottak a játékokkal a tanteremben. A felelősnek kellett elrakni a játékokat.Nagyon örült a segítségnek, így pillanatok alatt helyre került minden játék.
Ebben a hónapban a célok kitűzése és elérése témát dolgoztuk fel mind az öt csoportban. Óvodánkban két tiszta nagycsoport és három vegyes csoport van. A témát a hónap meséjével kezdtük majd minden csoportban letöltötték a hónap dalát ami nagy sikert aratott, a katica csoportban több napon keresztül kellett hallgatni annyira tetszett a gyerekeknek, jó volt hallani, hogy játékidőben a különböző játék közben a dalt dúdolták, énekelték. A katica csoportban arról beszélgettünk a gyermekekkel, hogy hogyan képzelik el magukat az iskolapadban, az iskolában. A süni csoport egy várat készített és arra tűzték ki a csoport céljait pl: nem beszélnek csúnyán, jól viselkednek stb. A másik nagycsoportban a mókusban a földünk megóvásáról készítettek a gyermekek rajzokat, a gyermekek szemszögéből nézve. A pillangó csoportban a gyermekek lerajzolták a saját céljaikat, valaki azt jelenítette meg, hogy mit szeretne felnőtt korában elérni, ki mit szeretne elérni, megkapni. A maci csoportban is a gyermekek lerajzolták a saját kis céljaikat, volt olyan gyermekek, hogy azt szeretné, hogy több időt töltsön a nagymamájával. Reméljük, hogy a téma feldolgozásával hozzájárulunk hogy, a gyermekek magabiztosak legyenek, hogy a különböző célok kitűzése értelmet ad az életünknek.
Stevan Sremac Ált. Isk. - Emlékiskola
Mesebeli járműveink és segítő halacskáink
Ceglédbercel Eötvös József Nyelvoktató Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
Új év, új lehetőségek. Mindig nehéz, még a felnőtteknek is, hogy kitűzzük a céljainkat, legyen az hosszú vagy rövidtávú. A kisebbekkel rajzos formában, a nagyobbakkal pedig már saját gondolataik megfogalmazásával vettették papírra a céljaikat. Mert a leírt szavak sokkal „erősebbek”. Kiküldjük a céljainkat és a vágyainkat az angyalokhoz és kérjük a megvalósításhoz a segítségüket. Ezt az évet új év eleji relaxációs gyakorlattal kezdtük, ami a Napimádás volt. Beszélgettünk a céljainkról, mit szeretnék elérni, illetve mi az ami tőlünk függ és mi az ami független Tőlünk. A hónap dala alatt az első órákon rajzoltunk majd , ezt követően relaxációs zene hallgatásával, magunkba mélyedve lapra vettettük a céljainkat. Jómagam is beszálltam. A gyerekeknek fontos, hogy a felnőttek is részt vegyenek a közös munkában. Az óra végét rekaxációs gyakorlattal zártuk, melyben a „lelki szemeink” előtt láthattuk a céljaink megvalósulását.
Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
2020-ra kitűzott céljaink