A célok nagyon fontosak, de a megtett út is!
Célok kitűzése és elérése
Taszári Körzeti Általános Iskola
Mi a jármű elkészítését választottuk. Nagyon hasonlít a hagyományos léghajóra, de különlegessége, hogy a mellette lebegő célok is segítik a közlekedésben. Arra az esetre, ha elromlana, terveztünk bele propellert és vitorlát is, amit a kosárban helyeztünk el. Nagyon érdekes az a tapasztalat, hogy ha felsőbb osztályokból jönnek be hozzánk, és megkérdezik, hogy mi az, amit készítettünk, kis elsőseim elmesélik, és büszkén teszik hozzá: „Ezek a céljaink, és el is fogjuk érni!”
Törteli Szent István Király Általános Iskola
A célok nagyon fontosak, de a megtett út is!
Törteli Szent István Király Általános Iskola
A célok nagyon fontosak, de a megtett út is!
Célok kitűzése és elérése
Három kívánság:Aranyhalakat rajzoltunk. Beleírtunk három kívánságot,amit szeretnénk ebben az évben elérni. Elolvastuk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét. Ígéret kártyákat készítettünk. Megbeszéltük milyen fontos a céljaink eléréséhez tervet készíteni.Önbecsülés,céltudatosság,kitartás,magabiztosság,esetleges kudarcok elviselése. Nagyon sok új gondolattal találkoztunk. Megbeszéltük együtt a célokat,terveket. Nagyon nyitottak voltak a gyerekek. Aki szeretett volna róla beszélni az elmondta gondolatait. Csináltunk naplót ,amit otthon elkezdtek vezetni. Sokan rajzolnak is bele. Újból egy nagyon érdekes és örömteli hónap volt. Sok énekkel,játékkal, feladattal.
Üdv. Breuer Anikó 3. osztály
Az elérendő célok kitűzése mellett, fontos, hogy higgyünk benne. Megfejtettük a varázsszót, mely segíthet bennünket. Tisztáztuk a siker és kudarc fogalmakat, illetve megbeszéltük, mit tanulhatunk a kudarcokból, hogyan vihetnek előre. Az egyéni célok megvalósítását a lépések meghatározásával kezdtük. A gyerekek céljai között legtöbbször a tanulmányi eredmények, a sportsikerek, illetve a család szerepeltek. Mesebeli járműveket terveztünk csoport munkában, melyek az osztályt segíthetnék céljaik elérésében. A járművek felszereltségei között fontos szerepet kapott a barátság, az öszetartás, a szeretet, a segítségnyújtás, az összefogás.
A jól megszokott órakezdés után a téma feldolgozása következett. Közös célokat tűztünk ki a tanév hátralévő részére. Megbeszéltük, hogy milyen akadályok hiúsíthatják meg ezek elérését. Ezután mindenki saját célokat fogalmazott meg, összeszedtük, lefordítottuk, majd mindenki húzott a lapokból. Felolvasták a rajta szereplő célokat, és jó tanácsokat adtak azok megvalósításához. Később felolvastuk az ajánlott mesét és a gyerekek is leírták kívánságaikat. Összefűztük a kis lapokat és kiakasztottuk a falra, a közös céljaink mellé, hogy bármikor olvasgathassák.
Szokásunkhoz híven ebben a hónapban is a mesével kezdtünk, de most nem én olvastam fel, hanem egy rajzfilmet néztünk meg, majd ezt követően mindenki megfogalmazhatta a saját három kívánságát a Boldogságfüzetébe, amit néhányan fel is olvastak. Beszéltünk arról, hogy a vágyaink eléréséhez célokat kell kitűzni magunk elé, amelyek lehetnek rövid-, közép- és hosszútávúak is, és hogy a célok eléréséhez ki kell dolgoznunk egy stratégiát, amit végül 3-3 lépésben határoztak meg a gyerekek. 2020-as célkitűzéseikhez rajzot készítettek a tanulók, s míg rajzoltak, közben többször meghallgattuk a hónap dalát.
Miután kiderült, hogy a legtöbb tanulónak a rövid távú céljai között valamilyen tantárgyhoz kapcsolódó fejlődés szerepel, elhatároztuk, hogy közösen próbáljuk megvalósítani a célkitűzéseinket. Meghirdettünk egy kihívási versenyt, ahol mindenki önmagával versenyzett, versenyez. Úgy döntöttünk ugyanis, hogy a tanév végéig mindenki megpróbál „versenyben maradni”. Ha egy nap valaki tesz valamit a célja eléréséért, léphet egyet egy társasjáték-szerű mezőn, ahol az egyes mezőkhöz különböző ajándékok, lehetőségek kapcsolódnak. Vannak bizonyos nagyobb „mérföldkövek”, aminél például elmegyünk majd cukrászdába, vagy egyéb, nagyobb ajándék közül választhatnak a rá lépő tanulók.
Mivel sok tanulónál célként a szebb olvasás szerepelt, január közepén meseolvasó versenyt hirdettünk, amelyre a 18 tanulóból (2 beteg volt) 11 jelentkezett. Ugyancsak az olvasás megszerettetése volt a célom, mikor ellátogattunk településünk könyvtárába, és Fekete István műveivel ismerkedtek a tanulók, amiből később vetélkedőt is rendeztünk.
Mozgalmas hónapon vagyunk túl, sok gyereknél látványos fejlődés tapasztalható, hiszen már szívesen olvasnak könyvtárból kölcsönzött könyveket, és nem csak „muszájból” olvassák az olvasmányokat. Akik az írás, nyelvtan vagy bármi egyéb területen akartak fejlődni, szintén „elindultak”, de ez a javulás, fejlődés mindenki számára egy hosszadalmasabb folyamat lesz.
Remélem, lesz, ami motiválja őket, és minél többen kitartanak februárban, és a többi hónapban is!
Mazsola kiscsoport 5. Boldogságóráját célba dobással kezdtük- megfogalmaztuk az egy hétre vonatkozó rövid távú cèljainkat. Nem adjuk fel olyan könnyen,ha valami nem sikerül megpróbáljuk újra. Két csapatot alkottunk (fiúk és lányok) feladat 2 Boldogság vár èpítèse volt. Megterveztük hogyan fog elkészülni a vár ,mindenki összedolgova BOLDOGAN vett rèszt benne.