Iskolánkba tanulásban akadályozott tanulók járnak, így egészen rövidtávú célokról beszélgettünk.
Képeket értelmeztünk, történeteket olvastunk fel.
Célok kitűzése és elérése
Mi szimbolizálhatná jobban az új kezdetet mint a január? Mikor adódik jobb alkalom a célok kitűzésére és az elérésük megtervezésére?
„Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.”“
(Seneca)
Januári boldogságóra keretén belül megbeszéltük a hagyományTeremtőkkel a tervezés és a célok kitűzésének fontosságát. Példaként szolgált John Goddart története. Fontos, hogy ne halogassunk az életben semmit, mert könnyen elszalajthatjuk a lehetőségeket. Ezt mi sem szemlélteti jobban mint egy fantasztikus kisfilm: Az idő értéke címmel.
A boldogságórán minden diák megtervezte a saját fantasztikus 2020-as évét. A legfontosabb célját részletesen kidolgozta és időpontokhoz kötötte. Elmesélte a szomszédjának, hogy biztos sikerüljön a kitűzött cél. Hogy jobban megértsük a cél eléréséhez szükséges stratégiákat, mindenki kitöltötte a Richard Wiseman tesztet, de 10 pontszámot sajnos senki sem ért el.
Hogy a célokat nap mint nap láthassuk, a hagyományTeremtők megalkották a célok fáját, amelyen a kis almák jelentik a célokat. A mű egy előkelő helyet kapott az osztályban a falon.
A tanári kar sem maradt tétlen a tervezésben. Mi tanárok is elvégeztük a diákoknak szánt feladatokat és megalkottuk a saját célpiramisunkat, ami az iskola falát ékesíti.
Konyári Óvoda Katica csoport
Mindig célt tűzünk ki magunk elé, hosszabb távút, rövid távút, és mindig igyekszünk megvalósítani őket. Mert a megvalósítás örömet, sikerélményt, boldogságot ad. Így tettünk most is mikor lerajzoltuk önmagunkat, játszadozva a színekkel, az öröm járta át az alkotást és boldogan mutattuk egymásnak az elkészült munkát.
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
A kicsi elsősök korukhoz képest szinte kivétel nélkül tudja, hogy mi szeretne lenne. Vannak céljai, így ebben a hónapban is kellemes beszélgetések, kedves órák teltek el együtt a boldogságóra kapcsán. Közelebbről megismerjük egymást.
Januári témánk a Célok kitűzése és elérése volt. Rengeteget beszélgettünk arról, hogy ki mire vágyik, mik a céljai. Hogyan lehet elérni? Feldolgoztuk Bezzeg Andrea Boldogvár című meséjét. Ennek kapcsán megbeszéltük, milyen jó érzés, ha valami sikerül. S mit is jelent a boldogság.
Jó volt hallani, hogy mennyi céljuk van, s megbeszéltük a hozzá vezető út lépéseit. Emlitették még a téli madáretetést is, mint januári cél, feladat. Megépitették álmaik otthonát. Itt megbeszéltük, hogy mi is az álom és a vágy. Mivel betegek voltunk hosszabb ideig, arra is vágyakoztak, hogy mielőbb felépüljünk, kedves rajzokat készitettek nekünk! Sokat meséltek vágyaikról, s az örömről, ha valami megvalósul. Céljaik között szerepel, hogy le tudják írni a nevüket, megtanuljanak úszni, cipőt kötni, olvasni,… De vannak hosszabb távú céljaik is.
Kívánom, hogy elérjék ezeket!
A levél amelyet a csoport kapott annyira felcsigázta a gyerekek érdeklődését, hogy mi lehet elrejtve, milyen lehet a vár amelyet közösen kell megépiteniük, hogy a legnagyobb sebességgel összefogtak hogy megtalálják a rejtekhelyét a vár darabkáinak, amelyet együtt épitettek meg.
Közösen, csapatmunkával érték el a közös célt és a végeredmeny lenyügöző volt mindegyikük számára, csodálatosnak találták a várat amelyben a Boldogságmanók laknak, a Mókuscsoport szerint.
DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája Arany János téri feladatellátási helye
Olyan járművet választottunk, amely bármely „esetnél”, cél megfogalmazásánál gyorsan ott van. Különböző tartozékokkal láttuk el, mint tisztító kefe, mely elsöpri előlünk a negatív gondolatokat, vagy nagy méretű tölcsér, mely begyűjti a pozitív gondolatokat.