Középsőcsoprtosok vagyunk. Sokat sétálunk a Tiszaparton. Szerettek volna elmenni a nagyhajóhoz, ami 30 perc sétálra van az óvodánktól. Célunkat kitűztük és örömünkre meg is valósítottuk. Szép napos délelőtt elsétáltunk a nagyhajóig és vissza sétáltunk óvodánkba. Útközben még a Tiszán telelő 3 hattyút is megfigyeltük.
Célok kitűzése és elérése
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A téma feldolgozását páros munkában végeztük. Minden pár a CÉLOK szó betűiből húzott. Ebbe a betűkeretbe rajzolták bele azokat a célokat, melyek listáját közösen állítottunk össze. Mindenki elmondta , milyen célt szeretne elérni. Ehhez egy jógatechnikát alkalmaztam, melynek neve: Szankalpa. A módszer lényege, hogy E/1.személyben, jelen időben fogalmazom meg a kívánságomat, célomat. Ezzel bevonzzuk a cél megvalósulását, eredményességét.
-Jó a bizonyítványom.
-Egészséges vagyok.
-Türelmes vagyok.
-Pozitív, segítő emberek vesznek körül.
-Segítőkész vagyok.
Ózdi József Attila Gimnázium, szakgimnázium és Kollégium
Január 28-án megtartottuk a célok eléréséről szóló aktuális boldogságórát. A gyerekek javaslatára mindenki leírta-az előzetes ismereteket figyelembe véve- azokat a célokat, amiket szeretne a gimi végére elérni. Részcélokat is írtak, jutalmakat is tűztek ki maguknak. Majd borítékba tették, lezárták a megbeszélés után. 12. év végén bontjuk ki, és értékeljük az elért (vagy el nem ért)célokat.
A célok kitűzése és az elérésükre irányuló törekvés fokozza a boldogságérzetünket. Céljai mindenkinek vannak, mind el is akarjuk érni őket és többségünk tesz is érte, hogy elérje , mert a siker nem pottyan csak úgy az ölünkbe. Mi is megfogalmaztuk a céljainkat és azt is, hogy a siker kemény munka, kudarcok, mélypontok, rengeteg erőfeszítés és szerencse gyümölcse. És ami a legfontosabb, a sikerhez vezető út egy igazán jó tervvel kezdődik. Úgyhogy álmodj nagyot, tervezz okosan és munkára fel! Jobb Veled a Világ!
Rózsahegyi Kálmán Általános Iskola és Kollégium
Beszélgetést követően a csoportok közös munkában megrajzolták azt a járművet, ami céljaik felé elviszi őket.
Emma kívánsága
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kislány. Emmának hívták. Anyukájával és apukájával elköltöztek egy kis faluba, Csordára. Emma nagyon szomorú volt, mert azt hitte, hogy ott nem lesznek barátai az oviban. Az volt a kívánsága, hogy találjon barátokat. Este alig tudott aludni az izgalomtól, de álmában meglátogatta egy tündérke. Azt mondta neki, hogy mindenki a barátja lesz, ha megcsinál három feladatot három napon át.
-Első nap segítsen mindenkinek a játék elrakásnál.
-Második nap mindenki polcára tegyen egy piros szívet.
-Harmadik napon finom sütiket adjon a gyerekeknek.
Amikor felébredt, emlékezett mindenre, amit álmodott. Amikor anyukájával megérkezett az oviba, az óvónéni kedvesen várta. A gyerekek messziről figyelték. Nem felejtette el az első feladatot, sokat segített a játékpakolásnál. Este piros szíveket vágott ki, beletette a zsebébe, hogy otthon ne hagyja. Másnap mindenki polcára odatett egy szívet, ahogy a tündér kérte. Este anyukájával mézeskalácsot sütöttek, hogy megkínálhassa társait. Az óvónéni segített neki, hogy minden gyerek kapjon a mézeskalácsból. A gyerekek örömükben megölelték Emmát. Minden gyerek vele szeretett volna játszani. Emma nagyon boldog volt. Teljesült a kívánsága, sok barátot szerzett.
A január az új év kezdete kitűnő alkalom arra,hogy a gyerekekkel együtt tűzünk ki célokat, mert eközben megismerhetjük az álmaikat, vágyaikat, és megtudhatjuk, mi az, ami igazán fontos a számukra. Megvalósítható, elérhető célokat tűztünk ki. Megbeszéltük milyen fontos és hogy miért fontos az, hogy céljaink legyenek az életünkben. Beszélgettünk a vágyainkról, mit szeretnénk elérni az életben. Kezdetben alig akartak tervezni,nem mertek megnyílni,szinte titkolták ,hogy vannak vágyaik. Példaként álltam előttük és elkezdtem sorolni a sajátjaimat. Azt vettem észre,hogy mindenki kezd becsatlakozni és mondja…sorolja….majd ebből elkészültek a bakancslisták. Azután rajzoltunk három kismalacot az újévhez kapcsolódva ez jelképezte a három kívánságot. Arra kértem a gyerekeket,hogy gondolják ki, mi lenne az aminek a teljesülését nagyon szeretnék.
Választható témánk a mesebeli jármű lett. Ez egy repülő , ami szó szerint szárnyal a cél felé. A kiinduló pontja az iskola a cél ,a gazdagság,pénz. A repülő egy hatalmas szerkezet ami erőt szimbolizálja. Az útja során elhárítja az akadályokat (ami már utal a megküzdési stratégiára )és repül egészen a célig.
A repülőt az a kisfiú vezeti aki a rajzot készítette.
Nagyon aranyos és kedves feladat , imádták a gyerekek az erősségléggömbök. Sok szép színes rajz készült ,a lufikat pedig erősségekkel töltöttük meg amik elszálltak a célok felé.