Az órákon megbeszéltük a fogalmat (célokat).
Többféle célt említettünk, köztük volt például: külső cél, belső cél, harmonikus cél, kreatív cél…
Ezekre mondtak legtöbb példát a gyerekek.
A korábbi céljukat néhányan megváltoztatták, mert közben fejlődött az önismeretük, és rájöttek arra, hogy a jelenlegi képességeik és kitartásuk nem lesz elegendő annak megvalósításához. Ezt nem kudarcként élték meg, hanem pozitívumként.
A tabló elkészítése több órát vett igénybe, a gyerekek ötletei alapján állítottuk össze.
Célok kitűzése és elérése
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Tisztaforrás csoport
A csoport videofilmet készített a feladat megoldásához. A célok kitűzésénél a saját akadály, a félelem leküzdése, az egyensúly megtartása volt a cél. A feladat megoldásához külső segítséget kapott a tanulónk.
Csilla és Szandi csodálkozva nézték a tornateremben a gerendát.
Meg volt a cél: Végig megyek a gerendán!
Tapasztalataink
– leesik, de visszamászik, egyéni erőfeszítést tesz
– nem adom fel
– biztatjuk
– szóbeli támaszt kap
– a társak figyelik, segítik.
A lányok szövetségesei!
A 3-4. osztályos diákjainkkal A célok kitűzés és elérése témába ástuk bele magunkat. Mindenki elmondta milyen célt tűzött ki maga elé, számomra is meglepő volt, mennyire határozott elképzelésük van. Ezeket a célokat egyenként átbeszéltük, hogy hogyan érhetik el a leghatékonyabban. Beszélgetés közben megfejtették a keresztrejtvényt és meghallgattuk a hónap dalát.
Következő órában a választható feladatok közül a Mesebeli jármű feladatot választottuk. Animáció készítettek a nebulók, egy online animáció készítő programmal.
A weboldal elérhetősége: https://www.abcya.com/games/animate
Feladat a következő volt: Legyen egy útszakasz, amin halad egy autó és rakjanak az útra, embereket, jelzőtáblákat. (Ez jelképezi a saját céljuk eléréséhez vezető úton az akadályokat.)
Biztosra mondhatom, hogy mindenki nagyon élvezete a beszélgetést és a feladatokat.
A témát lelkesen dolgozták fel a gyerekek. Több alkalommal foglalkoztunk vele. Megbeszélték, megtervezték a képet. Élmény volt nézni , hogyan készül e a közös alkotás.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Készségfejlesztő Iskola-Hegyipatak csoportja
A cél kitűzés mellett, tervet készítettünk a cél eléréséig. Ez volt a nehezebb feladat. Az, hogy miért lesz ez jó nekünk, a GYŐZELEM elérése, már egyértelmű volt a tanulók számára.
A célunk, a közelgő farsangi jelmezversenyre jelmezek készítése. Célunk pedig, a legjobb jelmez és előadással a győzelemmel. Mit is tegyünk ahhoz, hogy ez majd így legyen?
Mesebeli járműveink versenyautók, kívülről igaziak. Benzin helyett, az izgalom hajtja, adrenalinnal működik! Mi veszi körül? Segítő kezek, ha elromlik rögtön javítják a garázsban. (A jelmez készítésben is vannak felnőttek, akik jelmezt varrnak, álarcot csinálnak, zenét keresnek a műsorhoz. ) Hol megy a jármű? Egy varázskörön. ( Itt vannak a farsangra készülés állomásai: műsorkészítés, szerepkiosztás, gyakorolás, próba…) Az idő nagyon fontos. Ez mutatja a célt. ( Két hét múlva csütörtökön lesz a farsangi rendezvény az iskolában.)
A járműveink extrákkal felszerelve: napfénytető-ha fáradtak vagyunk útközben. GPS-mutatja hogy jutunk a célba, mi lesz a következő lépés. (GPS-ként működnek az osztályfőnökök, nevelőtanárok a farsangi készülésben) Tolatókamera is van benne.Ez segít javítani, ha az utat szem elől tévesztjük. Van beépített okos-telefon, ezen kérünk segítséget út közben. Mi lesz ha mégis elakadunk? ( Ha a készülődésbe valami probléma adódik? ) Újratöltjük!
Mit fogunk útközben megélni együtt a célig:?-sok nevetés, kínlódás, összeveszés, kibékülés, másnak kell igazat adni, segítséget kell kérni, valami váratlan dolog történik, ügyesek leszünk. És ha célba értünk, reméljük szuper farsangunk lesz!!!!
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
A téma mottója a táblán; az óra témájának meghatározása ennek segítségével.
Queen együttes W. Chempions című dal meghallgatása; a szöveg figyeltetése / az osztályban 20 fő tanul angolt /; megbeszéltük, miről szól, miért hallgattuk meg;
Az elkészített szókártyákból mindenki kiválasztotta azt, ami szerinte a témához kapcsolható/illik ; feltette a táblára, ahol elkészült a közös „Cél” pókhálóábránkat; meg kellett indokolni a választást;
„Az én hosszútávú célom” pókhálóábra elkészítése;
Cédulázás: egy heti céljaim.
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
A téma mottója a táblán; az óra témájának meghatározása ennek segítségével.
Queen együttes W. Chempions című dal meghallgatása; a szöveg figyeltetése / az osztályban 20 fő tanul angolt /; megbeszéltük, miről szól, miért hallgattuk meg;
Az elkészített szókártyákból mindenki kiválasztotta azt, ami szerinte a témához kapcsolható/illik ; feltette a táblára, ahol elkészült a közös „Cél” pókhálóábránkat; meg kellett indokolni a választást;
„Az én hosszútávú célom” pókhálóábra elkészítése;
Cédulázás: egy heti céljaim.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
A cél fogalmát kellett megtanulnunk a feladat megoldásához. A cél számukra legegyszerűbb megfogalmazásban: -az amit én akarok. Vagy megcsinálom, vagy elérem, vagy meglesz… Mi történik, ha egyedül nem megy? – Akkor másképp csinálom, nem akarom tovább csinálni, segítséget kapok, vagy kérek is…
A cél fogalmat ezután kiegészítettük azzal, hogy vannak elvárások, feladatok a környezetünkben, amit magunkévá kell tenni, majd elérni, valamilyen módon. A célba jutáshoz ezután rajzolták a járműveket, mint eszközt. Munka közben beszélgettünk és a célok kitűzése, elérése témánk megtelt tartalommal:
Tanulóim szerint az első cél:
– Amikor tanulni kell, jól oldjam meg a feladatot és Rexi forogjon örömében!
Rexi kollégánk kutyusa. Terápiás céllal kutya-asszisztált foglalkozásra jön, hogy segítse, visszaigazolja az ügyeseket, kérhetnek tőle jutalmat, megsimogathatják, ha éppen ehhez van kedvük. De, csak az, aki a célját elérte. Igen, mert Rexi a kutya asszisztált foglalkozásokon figyeli és tudja, ki mikor hogyan teljesít, érdemli-e a jutalmat. A rajzokon Rexi hátán jutnak a célba az osztály tanulói. Rexit a FELADATTUDAT vezérli, MI VEZETJÜK. Rexi erősségei, hogy nagyon JÓL TUD FIGYELNI, KITARTÓ, NEM FÁRAD EL, MEGVÉD HA ROSSZ ÚTRA TÉRNÉNK. Ő egy ERŐS kutya, senkitől sem riad vissza, ELKERÜLI AZ AKADÁLYOKAT, TUDJA A JÓ IRÁNYT. Ha elfárad, elég ha biztatással és kedvességgel segítjük.
Második jármű: Szárnyas hajó. Közlekedik víz alatt is, ide akkor bújik el, ha fel kell töltenie magát NYUGALOMmal. Akkor is elbújik, ha nem tudja hová menjen, mert elveszítette a célt. – Mindenhová elvisz, a fejembe lévő GONDOLAT hajtja. ERŐS és SOHA NEM ÁLL LE, csak pihen. Ha becsukom a szemem látom és TUDOM MIT TEGYEK, ha kinyitom.
Harmadik:
-A Csodaűrhajómba beleült mindenki, aki segít nekem a célokhoz jutni. Ők a SEGÍTŐK, akik megmondják, mit tegyek, mert elfelejtem. Én hajtom, azt AKAROM, hogy mindenhová elvigyen. Ha megáll, ÚJRAINDÍTOM, és MÁSIK ÚTON MEGYEK.
Fantáziáltunk, de céllal és közben olyan kulcsszavak kerültek elő, amelyek általában a célok eléréséhez mind szükséges
Másik fontos cél:
-Az osztály jól szerepeljen a versenyeken.
Ehhez rajzoltak hajót-mondanám én-azért, mert egy csónakban evezünk. A hajtóerő MI vagyunk. Mindenki figyel a másikra. Ha valakinek nincs annyi ereje, akkor a másik erősebben evez. Ha elakadnánk. terepjáróval is mehetünk tovább, de van repülőnk, ami felemel. A magasból több mindent látunk.. Tehát nem állunk meg a célig. Útközben sokat tanulunk, ez a hajtóerőnk. A vezetőnk biztat bennünket, irányít a célba.
Gennaro Verolino Általános Iskola Szakiskola és Kollégium
Iskolánkba értelmileg akadályozott tanulók járnak, így egészen rövidtávú célokat határoztunk meg. Leginkább szokások kialakításáról, megváltoztatásáról beszéltünk. Képeket értelmeztünk, történeteket olvastunk.