A téma mottója a táblán; az óra témájának meghatározása ennek segítségével.
Queen együttes W. Chempions című dal meghallgatása; a szöveg figyeltetése / az osztályban 20 fő tanul angolt /; megbeszéltük, miről szól, miért hallgattuk meg;
Az elkészített szókártyákból mindenki kiválasztotta azt, ami szerinte a témához kapcsolható/illik ; feltette a táblára, ahol elkészült a közös „Cél” pókhálóábránkat; meg kellett indokolni a választást;
„Az én hosszútávú célom” pókhálóábra elkészítése;
Cédulázás: egy heti céljaim.
Célok kitűzése és elérése
Budapest XVI. Kerületi Általános Iskola
A téma mottója a táblán; az óra témájának meghatározása ennek segítségével.
Queen együttes W. Chempions című dal meghallgatása; a szöveg figyeltetése / az osztályban 20 fő tanul angolt /; megbeszéltük, miről szól, miért hallgattuk meg;
Az elkészített szókártyákból mindenki kiválasztotta azt, ami szerinte a témához kapcsolható/illik ; feltette a táblára, ahol elkészült a közös „Cél” pókhálóábránkat; meg kellett indokolni a választást;
„Az én hosszútávú célom” pókhálóábra elkészítése;
Cédulázás: egy heti céljaim.
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
A cél fogalmát kellett megtanulnunk a feladat megoldásához. A cél számukra legegyszerűbb megfogalmazásban: -az amit én akarok. Vagy megcsinálom, vagy elérem, vagy meglesz… Mi történik, ha egyedül nem megy? – Akkor másképp csinálom, nem akarom tovább csinálni, segítséget kapok, vagy kérek is…
A cél fogalmat ezután kiegészítettük azzal, hogy vannak elvárások, feladatok a környezetünkben, amit magunkévá kell tenni, majd elérni, valamilyen módon. A célba jutáshoz ezután rajzolták a járműveket, mint eszközt. Munka közben beszélgettünk és a célok kitűzése, elérése témánk megtelt tartalommal:
Tanulóim szerint az első cél:
– Amikor tanulni kell, jól oldjam meg a feladatot és Rexi forogjon örömében!
Rexi kollégánk kutyusa. Terápiás céllal kutya-asszisztált foglalkozásra jön, hogy segítse, visszaigazolja az ügyeseket, kérhetnek tőle jutalmat, megsimogathatják, ha éppen ehhez van kedvük. De, csak az, aki a célját elérte. Igen, mert Rexi a kutya asszisztált foglalkozásokon figyeli és tudja, ki mikor hogyan teljesít, érdemli-e a jutalmat. A rajzokon Rexi hátán jutnak a célba az osztály tanulói. Rexit a FELADATTUDAT vezérli, MI VEZETJÜK. Rexi erősségei, hogy nagyon JÓL TUD FIGYELNI, KITARTÓ, NEM FÁRAD EL, MEGVÉD HA ROSSZ ÚTRA TÉRNÉNK. Ő egy ERŐS kutya, senkitől sem riad vissza, ELKERÜLI AZ AKADÁLYOKAT, TUDJA A JÓ IRÁNYT. Ha elfárad, elég ha biztatással és kedvességgel segítjük.
Második jármű: Szárnyas hajó. Közlekedik víz alatt is, ide akkor bújik el, ha fel kell töltenie magát NYUGALOMmal. Akkor is elbújik, ha nem tudja hová menjen, mert elveszítette a célt. – Mindenhová elvisz, a fejembe lévő GONDOLAT hajtja. ERŐS és SOHA NEM ÁLL LE, csak pihen. Ha becsukom a szemem látom és TUDOM MIT TEGYEK, ha kinyitom.
Harmadik:
-A Csodaűrhajómba beleült mindenki, aki segít nekem a célokhoz jutni. Ők a SEGÍTŐK, akik megmondják, mit tegyek, mert elfelejtem. Én hajtom, azt AKAROM, hogy mindenhová elvigyen. Ha megáll, ÚJRAINDÍTOM, és MÁSIK ÚTON MEGYEK.
Fantáziáltunk, de céllal és közben olyan kulcsszavak kerültek elő, amelyek általában a célok eléréséhez mind szükséges
Másik fontos cél:
-Az osztály jól szerepeljen a versenyeken.
Ehhez rajzoltak hajót-mondanám én-azért, mert egy csónakban evezünk. A hajtóerő MI vagyunk. Mindenki figyel a másikra. Ha valakinek nincs annyi ereje, akkor a másik erősebben evez. Ha elakadnánk. terepjáróval is mehetünk tovább, de van repülőnk, ami felemel. A magasból több mindent látunk.. Tehát nem állunk meg a célig. Útközben sokat tanulunk, ez a hajtóerőnk. A vezetőnk biztat bennünket, irányít a célba.
Gennaro Verolino Általános Iskola Szakiskola és Kollégium
Iskolánkba értelmileg akadályozott tanulók járnak, így egészen rövidtávú célokat határoztunk meg. Leginkább szokások kialakításáról, megváltoztatásáról beszéltünk. Képeket értelmeztünk, történeteket olvastunk.
Gennaro Verolino Általános Iskola Szakiskola és Kollégium
Iskolánkba tanulásban akadályozott tanulók járnak, így egészen rövidtávú célokról beszélgettünk.
Képeket értelmeztünk, történeteket olvastunk fel.
Mi szimbolizálhatná jobban az új kezdetet mint a január? Mikor adódik jobb alkalom a célok kitűzésére és az elérésük megtervezésére?
„Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.”“
(Seneca)
Januári boldogságóra keretén belül megbeszéltük a hagyományTeremtőkkel a tervezés és a célok kitűzésének fontosságát. Példaként szolgált John Goddart története. Fontos, hogy ne halogassunk az életben semmit, mert könnyen elszalajthatjuk a lehetőségeket. Ezt mi sem szemlélteti jobban mint egy fantasztikus kisfilm: Az idő értéke címmel.
A boldogságórán minden diák megtervezte a saját fantasztikus 2020-as évét. A legfontosabb célját részletesen kidolgozta és időpontokhoz kötötte. Elmesélte a szomszédjának, hogy biztos sikerüljön a kitűzött cél. Hogy jobban megértsük a cél eléréséhez szükséges stratégiákat, mindenki kitöltötte a Richard Wiseman tesztet, de 10 pontszámot sajnos senki sem ért el.
Hogy a célokat nap mint nap láthassuk, a hagyományTeremtők megalkották a célok fáját, amelyen a kis almák jelentik a célokat. A mű egy előkelő helyet kapott az osztályban a falon.
A tanári kar sem maradt tétlen a tervezésben. Mi tanárok is elvégeztük a diákoknak szánt feladatokat és megalkottuk a saját célpiramisunkat, ami az iskola falát ékesíti.
Konyári Óvoda Katica csoport
Mindig célt tűzünk ki magunk elé, hosszabb távút, rövid távút, és mindig igyekszünk megvalósítani őket. Mert a megvalósítás örömet, sikerélményt, boldogságot ad. Így tettünk most is mikor lerajzoltuk önmagunkat, játszadozva a színekkel, az öröm járta át az alkotást és boldogan mutattuk egymásnak az elkészült munkát.