Varázsszőnyeg
Célok kitűzése és elérése
Zempléni Árpád Általános Iskola és AMI
A Boldog Iskola program keretében januárban a Célok kitűzése és elérése volt a Boldogságóra témája az 5. osztályban. A dal meghallgatását követően beszélgettünk arról, hogy miért érdemes célokat kitűzni és elköteleződni azok végrehajtása mellett. Megalkottuk csoportunk mesebeli járművét legóból. A kérdőívek kitöltése után, a zárókör keretében egymást bátorították a tanulók társaik céljainak elérésével kapcsolatosan.
Hollókői Beatrix
osztályfőnök
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Célok kitűzése és elérése
A boldog embernek mindig van min dolgoznia.
A jövőkép megalkotása
Képzeld el, hogy tökéletesen egészséges vagy! Hány évig fogsz élni? Lásd magad, amint sokat mozogsz, egészségesen táplálkozol, és sok vizet iszol.
Kapcsolat más témákkal
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban van az optimizmussal, mert…
A célok kitűzése és elérése köthető a társas kapcsolatok ápolásához, mert…
A célok kitűzése és elérése kapcsolatban lehet a hálával, mert…
A célok kitűzése és elérése érintkezhet a jó cselekedetek gyakorlásával, mert…
Ebben a hónapban közös célunk volt, hogy a színek feldolgozása során mindennap olyan színű ruhában jönnek a gyerekek, amit kérünk. Nagyon tetszett a szülőknek is az ötlet. A mottónk az volt, hogy „Lássuk színesben a világot!”. A fehér napon beszélgettünk a tisztaságról. A sárga napon mézes kenyeret ettünk, és a „Kis cipó” című mesét bábozták el nekünk a nagycsoportosok. Ez a nap a csoportunkat is jelképezte, hiszen a csibe csoport színe is a sárga. A piros napunk a szeretetről szólt, elkészült mindenkinek a szeretet-szívecskéje, melyet boldogan viseltek a nyakukban napokon át. A kék nap vizes nap volt a gyerekek számára. A zöld a frissesség és a mozgás napja volt. Mindennap tanultunk egy egy mondókát a színekről. A szülők is nagyon jól érezték magukat, hiszen boldogan öltöztették a megfelelő színű ruhába a gyermekeiket. Az öltözőben kellemes hangulat volt minden reggel, a szülők élményeiknek hangot adtak, figyelték egymást is, hogy ki hogyan teljesíti a kérést. Akinek nem volt olyan ruházat, annak kölcsön adtak, hogy a cél teljesítve legyen. Hónap végén készült el a havi feladat rajza.
Ebben a hónapban a 4. osztályosokkal céljaikról beszélgettünk, és arról mit kell tenniük azért hogy a kitűzött célokat elérhessék. Beszélgettünk arról is mit jelent szerintük az hogy valaki sikeres és miben lehet sikeres, valamint ők miben szeretnének sikeresek lenni, mit szeretnének elérni a jövőben. Meghallgattuk a hónap dalát, nagyon tetszett nekik:) Elkészítették a keresztrejtvényt is. Kis cédulákra leírták a 3 legfontosabb dolgot amit szeretnének elérni. készítettünk egy közös rajzot: „A sikerhez vezető út címmel”, képzeletbeli járművet rajzoltak és fantasztikus tájakra jutottunk képzeletben, melyet a rajz is megjelenít:) Nagyon élvezték a közös munkát és a feladatokat:)
A mùlt hèten,a hideg ellenère sokat tartòzkodtunk a friss levegőn.
Sètàltunk a Tiszaparton, ahol felfedeztünk hàrom hattyùt.
Minden nap meglàtogattuk őket. A nagy sètàink cèlja vègül is a Tiszàn lèvő nagy hajò lett.
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Közös osztálycélt tűztünk ki, zsetongyűjtő játékunkhoz kapcsolódva, majd elkészítettük az A(CÉL)VONAT-unkat. Miért ACÉL? Mert nemes, ellenálló a környezeti hatásokkal szemben, jól formálható, rugalmas, fényes, pont mint a cél
A vonat ablakába belekerültek aláírásaink, mellyel vállaltuk, hogy célunk megvalósulásáért mindent megteszünk. Megbeszéltük a veszélyeket, milyen akadályok jelentkezhetnek, ezeket a sorompóban jelenítettük meg. Célunkat részcélokra bontottuk, ezeket az egyes állomások jelölik. A segítők az angyalkák szárnyaira lettek felírva. Megbeszéltük hogyan fogjuk megünnepelni, ha megvalósul a közös célunk. Jelentem nagyon lelkesek vagyunk!
Milyen volt a Boldogságóránk? A hógolyózás játékban megrajzoltuk egymás arcképét, ráírtuk egy szerethető tulajdonságát és átadtuk egymásnak. Jókat nevettünk az elkészült rajzokon, megsimogattuk egymás lelkét a kedves szavakkal. Ezután elindultunk megkeresni a Boldogság várának 5. ajtajának a kulcsát. A tündérek most is hoztak nekünk mesét, folytatódott Örömke és Mosolyka története a Csodálatos Kerekerdőben. Az Örülj, ha van álmod című meséből megtanultuk, hogy a célunk megvalósítása során nem szabad félni a kudarc lehetőségétől, mert az rontja a teljesítményt, de érdemesebb megállni, szembenézni és megismerkedni vele, és inkább figyeljünk a sikerre. Osszuk meg másokkal a célunkat, hiszen a titkos célok nem motiválnak. Nem csökkenti az eredmény értékét, ha másokkal is megosztjuk az odavezető utat. Ha valamit nagyon szeretnénk, annak sikerülni kell, ha igazán akarjuk és mindent megteszünk érte. Ha mégsem, akkor ne hibáztassunk senkit, ne keressünk bűnbakot! Össze kell szedni minden erőnket, és tovább menni a célunk felé. Mindig találunk segítőket, akik támogatnak minket az úton. Megtanultuk Béka Berci tanítását:
Merek célokat kitűzni, tudom, hogy előrevisz.
Megvalósul, mert akarom, erős bennem ez a hit.
Látom, érzem, képes vagyok elérni a célomat.
Hű társam a szorgalom, így lehetek még boldogabb.
Sorba szedtük az interaktív táblán a célok kitűzésének és elérésének lépéseit. Rajz és technika órákon elkészítettük közösen a vonatunkat.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Kiscsoportosainkkal egész hónapban apró célokat tűztünk magunk elé. Mivel ők még nincsenek tisztában a cél, mint fogalommal, ezért minden általunk állított cél elé oda tettük: Az lesz a célunk, hogy mindenki kicsi segítséggel felöltözzön, megegye az ebédet, türelmesen várjon a sorára, egyedül vigye helyére a tányérokat, stb. Egy kismanót is segítségül hívtunk, aki bajba került, és csak a mi közreműködésünkkel tudta teljesíteni feladatát. Ezt a játékot nagyon élvezték a gyerekek, és boldogan vettek részt benne. Év eleje óta hallgatjuk Bagdi Bella dalait, amit szintén nagyon szeretnek a , és minden nap kérik. Játszottunk célbafújást, célbadobást is. Nagycsoportosaink a Boldogvár meséjéből megtudhatták, hogy céljaik eléréséért nehézségeket, akadályokat kell legyőzni, de ha kitartóak, akkor beérnek a célba. Beszélgettek az óvónénik arról is a gyerekekel, hogy egy óvodás gyermeknek is lehetnek céljai, amit ha nagyon szeretnének megvalósíthatják, elérhetik. pl. a cipőfűző bekötése. Ehhez azonban sok-sok gyakorlás szükséges, de a végeredmény boldogsággal fogja őket eltölteni. Nagycsoportosainkat nagyon foglalkoztatja az iskola,megbeszéltük velük, hogy ott az írás , olvasás megtanulása lesz az első cél. Lerajzolták, megfogalmazták, mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek. Ezt a szülőknek is megmutattuk, kitettük a faliújságra, hogy mindenki láthassa az elkészült munkákat.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Kiscsoportosainkkal egész hónapban apró célokat tűztünk magunk elé. Mivel ők még nincsenek tisztában a cél, mint fogalommal, ezért minden általunk állított cél elé oda tettük: Az lesz a célunk, hogy mindenki kicsi segítséggel felöltözzön, megegye az ebédet, türelmesen várjon a sorára, egyedül vigye helyére a tányérokat, stb. Egy kismanót is segítségül hívtunk, aki bajba került, és csak a mi közreműködésünkkel tudta teljesíteni feladatát. Ezt a játékot nagyon élvezték a gyerekek, és boldogan vettek részt benne. Év eleje óta hallgatjuk Bagdi Bella dalait, amit szintén nagyon szeretnek a , és minden nap kérik. Játszottunk célbafújást, célbadobást is. Nagycsoportosaink a Boldogvár meséjéből megtudhatták, hogy céljaik eléréséért nehézségeket, akadályokat kell legyőzni, de ha kitartóak, akkor beérnek a célba. Beszélgettek az óvónénik arról is a gyerekekel, hogy egy óvodás gyermeknek is lehetnek céljai, amit ha nagyon szeretnének megvalósíthatják, elérhetik. pl. a cipőfűző bekötése. Ehhez azonban sok-sok gyakorlás szükséges, de a végeredmény boldogsággal fogja őket eltölteni. Nagycsoportosainkat nagyon foglalkoztatja az iskola,megbeszéltük velük, hogy ott az írás , olvasás megtanulása lesz az első cél. Lerajzolták, megfogalmazták, mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek. Ezt a szülőknek is megmutattuk, kitettük a faliújságra, hogy mindenki láthassa az elkészült munkákat.
Az év elején kitűzött célokat ‘újragondoltuk’, elkészítettük a jármű rajzát, mely ‘feléjük repít’ bennünket