A mùlt hèten,a hideg ellenère sokat tartòzkodtunk a friss levegőn.
Sètàltunk a Tiszaparton, ahol felfedeztünk hàrom hattyùt.
Minden nap meglàtogattuk őket. A nagy sètàink cèlja vègül is a Tiszàn lèvő nagy hajò lett.
Célok kitűzése és elérése
DERECSKEI BOCSKAI ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Közös osztálycélt tűztünk ki, zsetongyűjtő játékunkhoz kapcsolódva, majd elkészítettük az A(CÉL)VONAT-unkat. Miért ACÉL? Mert nemes, ellenálló a környezeti hatásokkal szemben, jól formálható, rugalmas, fényes, pont mint a cél
A vonat ablakába belekerültek aláírásaink, mellyel vállaltuk, hogy célunk megvalósulásáért mindent megteszünk. Megbeszéltük a veszélyeket, milyen akadályok jelentkezhetnek, ezeket a sorompóban jelenítettük meg. Célunkat részcélokra bontottuk, ezeket az egyes állomások jelölik. A segítők az angyalkák szárnyaira lettek felírva. Megbeszéltük hogyan fogjuk megünnepelni, ha megvalósul a közös célunk. Jelentem nagyon lelkesek vagyunk!
Milyen volt a Boldogságóránk? A hógolyózás játékban megrajzoltuk egymás arcképét, ráírtuk egy szerethető tulajdonságát és átadtuk egymásnak. Jókat nevettünk az elkészült rajzokon, megsimogattuk egymás lelkét a kedves szavakkal. Ezután elindultunk megkeresni a Boldogság várának 5. ajtajának a kulcsát. A tündérek most is hoztak nekünk mesét, folytatódott Örömke és Mosolyka története a Csodálatos Kerekerdőben. Az Örülj, ha van álmod című meséből megtanultuk, hogy a célunk megvalósítása során nem szabad félni a kudarc lehetőségétől, mert az rontja a teljesítményt, de érdemesebb megállni, szembenézni és megismerkedni vele, és inkább figyeljünk a sikerre. Osszuk meg másokkal a célunkat, hiszen a titkos célok nem motiválnak. Nem csökkenti az eredmény értékét, ha másokkal is megosztjuk az odavezető utat. Ha valamit nagyon szeretnénk, annak sikerülni kell, ha igazán akarjuk és mindent megteszünk érte. Ha mégsem, akkor ne hibáztassunk senkit, ne keressünk bűnbakot! Össze kell szedni minden erőnket, és tovább menni a célunk felé. Mindig találunk segítőket, akik támogatnak minket az úton. Megtanultuk Béka Berci tanítását:
Merek célokat kitűzni, tudom, hogy előrevisz.
Megvalósul, mert akarom, erős bennem ez a hit.
Látom, érzem, képes vagyok elérni a célomat.
Hű társam a szorgalom, így lehetek még boldogabb.
Sorba szedtük az interaktív táblán a célok kitűzésének és elérésének lépéseit. Rajz és technika órákon elkészítettük közösen a vonatunkat.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Kiscsoportosainkkal egész hónapban apró célokat tűztünk magunk elé. Mivel ők még nincsenek tisztában a cél, mint fogalommal, ezért minden általunk állított cél elé oda tettük: Az lesz a célunk, hogy mindenki kicsi segítséggel felöltözzön, megegye az ebédet, türelmesen várjon a sorára, egyedül vigye helyére a tányérokat, stb. Egy kismanót is segítségül hívtunk, aki bajba került, és csak a mi közreműködésünkkel tudta teljesíteni feladatát. Ezt a játékot nagyon élvezték a gyerekek, és boldogan vettek részt benne. Év eleje óta hallgatjuk Bagdi Bella dalait, amit szintén nagyon szeretnek a , és minden nap kérik. Játszottunk célbafújást, célbadobást is. Nagycsoportosaink a Boldogvár meséjéből megtudhatták, hogy céljaik eléréséért nehézségeket, akadályokat kell legyőzni, de ha kitartóak, akkor beérnek a célba. Beszélgettek az óvónénik arról is a gyerekekel, hogy egy óvodás gyermeknek is lehetnek céljai, amit ha nagyon szeretnének megvalósíthatják, elérhetik. pl. a cipőfűző bekötése. Ehhez azonban sok-sok gyakorlás szükséges, de a végeredmény boldogsággal fogja őket eltölteni. Nagycsoportosainkat nagyon foglalkoztatja az iskola,megbeszéltük velük, hogy ott az írás , olvasás megtanulása lesz az első cél. Lerajzolták, megfogalmazták, mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek. Ezt a szülőknek is megmutattuk, kitettük a faliújságra, hogy mindenki láthassa az elkészült munkákat.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Móricz Zsigmond u. Telephely
Kiscsoportosainkkal egész hónapban apró célokat tűztünk magunk elé. Mivel ők még nincsenek tisztában a cél, mint fogalommal, ezért minden általunk állított cél elé oda tettük: Az lesz a célunk, hogy mindenki kicsi segítséggel felöltözzön, megegye az ebédet, türelmesen várjon a sorára, egyedül vigye helyére a tányérokat, stb. Egy kismanót is segítségül hívtunk, aki bajba került, és csak a mi közreműködésünkkel tudta teljesíteni feladatát. Ezt a játékot nagyon élvezték a gyerekek, és boldogan vettek részt benne. Év eleje óta hallgatjuk Bagdi Bella dalait, amit szintén nagyon szeretnek a , és minden nap kérik. Játszottunk célbafújást, célbadobást is. Nagycsoportosaink a Boldogvár meséjéből megtudhatták, hogy céljaik eléréséért nehézségeket, akadályokat kell legyőzni, de ha kitartóak, akkor beérnek a célba. Beszélgettek az óvónénik arról is a gyerekekel, hogy egy óvodás gyermeknek is lehetnek céljai, amit ha nagyon szeretnének megvalósíthatják, elérhetik. pl. a cipőfűző bekötése. Ehhez azonban sok-sok gyakorlás szükséges, de a végeredmény boldogsággal fogja őket eltölteni. Nagycsoportosainkat nagyon foglalkoztatja az iskola,megbeszéltük velük, hogy ott az írás , olvasás megtanulása lesz az első cél. Lerajzolták, megfogalmazták, mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek. Ezt a szülőknek is megmutattuk, kitettük a faliújságra, hogy mindenki láthassa az elkészült munkákat.
Az év elején kitűzött célokat ‘újragondoltuk’, elkészítettük a jármű rajzát, mely ‘feléjük repít’ bennünket
Az órát relaxációs gyakorlattal kezdtük ( Haragom kifújom; Domborítok, mint a cica ). Meghallgattuk a hónap dalát. Először mindenki hármat kívánt az aranyhaltól, majd meghallgatták a téma meséjét( Az öreg halász és a nagyravágyó felesége). Beszélgettünk arról, hogy nem szabad elégedetlennek, telhetetlennek lenni.
Saját célokról előzetes feladatként elkészítettek mindannyian egy-egy plakátot. Beszélgettünk arról, hogy a célokért milyen lépéseket kell tenni. A lépéseket fizikálisan is leléptük. A keresztrejtvényt csoportban oldották meg a gyerekek. A színező feladat közös volt, ezzel is érzékeltetve, hogy a célok eléréséhez mások segítsége is sokat lendíthet, illetve mi is segítsünk másokon. Egymás céljait megismerve elkészítették az ígéretkártyákat, át is adták őket. Az órát meditációval zártuk, ezalatt a gyerekek feküdtek.
Az új év első Boldogságórája a célok kitűzésének fontosságáról szólt.
A bevezetőben megbeszéltük, hogy a célok kitűzése, és a megvalósításukra irányuló törekvés fokozza boldogságérzetünket.
Átbeszéltük azt is, hogy az értelmes célok támogatják önbecsülésünket, magabiztosabbak leszünk.
Ezután meghatároztunk hat okot, amiért érdemes elköteleződni a célok kitűzése és elérése mellett.
Leírtuk a céltalan és a céltudatos ember jellemzőit,és célokat tűztünk ki a család, a barátok, a kapcsolatok az iskola, tanulás, a sport és az egészség területén.
Az órát kártyajátékkal, és a hónap dalának meghallgatásával zártuk.
Az osztállyal a farsangi bálra készülünk. Egy közös táncot fogunk előadni. Ehhez kapcsolódóan dolgoztuk fel a témát.