Óriási lendülettel vágtak neki a gyerekek a mesebeli járművek eltervezésének.Az elkészítés lépéseit fotóztam le.
Célok kitűzése és elérése
Járműnek egy autót választottunk, melynek elkészítése előtt mindenki végiggondolta előző évének legmeghatározóbb esemnyeit, pillanatait. Jól átgondolva kitöltötte az „Előtted az év” célmeghatározó füzetét és az „Én és az új év” lapokat, melyekben rangsorolta és időhöz kötötte az általa elérni kívánt eseményeket, feladatokat. Voltak benne olyanok, melyek éppen a félév előtt még teljesítődtek is a jobb bizonyítvány elérése céljából. A saját egyéni célok után következtek a csapat közös elképzelései a jövőre vonatkozva.
Első lépésben kiválasztottuk járgányunkat, mely előtt nincs akadály, gyors és igyekszik tartani az utat. Motorját 4 általunk fontos dolog hajt: az akaraterő, a barátság, a tudásvágy és a szenvedély. Ennek az autónak, mely osztályunkat jelképezi szintén 4 erőssége lett. A néptánc, a foci, a szerepléseink és a pályázatokon való sikeres részvételek. Ha netalán meghibásodik rajta valami annak oka lehet a veszekedés, a butaság, a sérelmek magunkkal cipelése, a manipulációk és a sértegetések. Újraindítsához elsősorban megbocsátására, ölelésre, összefogásra lesz szükség valamint a barátságok elmélyítésére. Ezeket a fogalmakat megjelenítettük autónk különböző részein.
Azt is megbeszéltük, hogy útja biztos nem lesz egyenes. Haladásában lesznek emelkedők és lejtők, melyeken a csoportnak közösen kell átvergődnie magát, ha pedig valaki közülünk gödörbe kerül, annak igyekszünk segítséget nyújtani ahhoz, hogy útját folytathassa.
Kanyargós útja előtt azok a célok jelentek meg, melyeket igyekszünk megvalósítani. Reméljük sikerül.
A közös együtt-gondolkodás eredménye nagyon fontos az osztályban.
Mint annyi más osztályban, nálunk is a zajszint okoz gondot. Amikor elmondtam nekik, hogy közös célt kell kitűznünk, azonnal ezt javasolták. Legyen csendesebb az osztály! Lerajzolták magukat a legváltozatosabb szájzárakkal (lakat, húzózár, ragtapasz, de készült számzáras ajak is). Volt jelentkező a mi megrajzolásunkra is. Nagy meglepetésemre, az én számra is lakat került!!!! Na, ezt gyorsan javítottuk. 🙂 A kreatív csapat pedig megalkotta a Pszt-Buszt. Hogy még csendesebb legyen a járgány, lábujjhegyen jár. Az ötlet a kőkorszaki szakiktól származik. Élmény volt ezt elkészíteni velük.
Farkas Lászlóné
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
A hónap témája a célok kitűzése volt.
Boldogságóránkat egy rajzos meditációval kezdtük, az „Irkafirká”-val. Először csukott szemmel irka-firkáltunk, majd nyitott szemmel. Megállapítottuk, hogy sokkal könnyebb úgy firkálni, ha látjuk a célt, vagyis a papírlapot.
Kipróbáltuk „Körbe, körbe, karikába” is az irkafirkát. Megállapítottuk, hogy ha előre elhatározott módon firkálunk, akkor sokkal könnyebb, mint ha összevissza siklik ceruzánk a lapon. Ebből arra a következtetésre jutottunk, hogy fontos a célunk elérésében a tervszerűség.
Ezután a „Boldogságóra munkafüzet” aranyhalait töltöttük meg mindenféle kívánsággal. Volt, aki azt kívánta: „Bárcsak én lennék a legokosabb a Földön!”. Vagy, hogy „Bárcsak tudnék repülni!”. Kívántak még a gyerekek jó jegyeket, sok pénzt, családot, boldogságot, finom ételeket, csemegéket, kirándulást, tárgyi dolgokat stb.
Ezekről aztán jót beszélgettünk. Közben megtanultuk, hogy fontos, hogy a kívánságaink, céljaink elérésében, hogy azok elérhetőek, reálisak legyenek.
A témát testnevelés órán folytattuk. Erről szól a kis „videónk”.
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Beszélgető körben arról folyt a társalgás, hogy hogyan képzeljük el magunkat a jövőben. Eljátszottuk milyenek voltunk kicsinek és milyen nagyok leszünk s közben énekeltük a Kicsi vagyok én dalocskát. Ezt követően lerajzoltuk, hogy milyenek leszünk és mi leszünk ha nagyok leszünk. Az elkészült képekből közös kiállítást készítettünk.