Mi a célom, mit szeretnék megtanulni.
Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
A téma feldolgozása a könyvben ajánlott feladatokkal történt. A célba dobás játékot többször is játszottuk. Ez a játék segítségünkre volt abban, hogy a gyerekek megértsék magát a fogalmat, valamint azt is, hogy kitartó gyakorlással sikerül elérni a kitűzött célokat. A munkafüzet színezése során a vágyott célokat színezték. A vár kirakásában igen aktívan részt vettek a gyerekek. A témáról való beszélgetések hozadéka volt, hogy céljaikat elég reálisan tudták megfogalmazni, valamint azt is, mit kell tenni annak érdekében, hogy vágyaik teljesüljenek.
A Magyar Kultúra Napjához kapcsolódóan ellátogattunk a Széchy Tamás Emlékházba. Az emlékszoba tárlóit, képeit, érmeit nézve természetesen a célok is megjelentek a beszélgetésben. Sokan mondták, hogy szeretnének megtanulni úszni és bajnokok lenni. Az emlékház az „úszópápa” relikviái mellett helytörténeti kiállításnak is helyet ad. A hímző szakkör csodás hímzett terítői, párnái elkápráztattak bennünket. A nagyobb lányok csodálatukat célokban is megfogalmazták „szeretnének megtanulni hímezni”. A szövés rejtelmeibe is bepillantottunk, a szövőszék és a készülő szőnyeg látványa elkápráztatta a gyerekeket. Sokan új célként fogalmazták meg, hogy szeretnének megtanulni szőni. Addig is, míg a szövőszékhez nem ülhetnek a gyerekek próbálkozunk a papír fűzéssel, és a fonal szövéssel.
Vásárosnaményi Eötvös József Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az osztály a céljait próbálta lerajzolni egyéni címerek formájában.
Az előkészítő osztályba járó, 6- 7 éves gyermekeket is foglalkoztatja a jövő kérdése. Beszélgetve velük, elmesélték, mi mindent szeretnének a közeljövőben megtanulni, elérni, vagy eljutni bizonyos helyekre. Van aki megtanulna görkorizni, gördeszkázni, síelni, szaltózni a medencébe, sütit sütni, ollózni a focipályán. Olyan is akad, aki utazni szeretne, kirándulni busszal, vonattal, eljutni repülővel a Piramisokhoz, de valaki még az ejtőernyőzést is bevállalná. Megbeszéltük, hogy az a lényeg, hogy tegyünk valamit azért, hogy céljaink megvalósuljanak. Első lépés például az is lehet, hogy leszedjük a gördeszkát a padlásról.
Gyöngyösi Arany János Általános Iskola
A gyerekekkel való beszélgetések során nagyon sok rövid- és hosszútávú célt fogalmaztak meg.
A közös célhoz a kirándulóbusszal való utazást szavazták meg.
Az elkészítés kis csoportokban, felváltva történt. Sajnos a tanító néni betegsége komoly akadályt gördített a megvalósítás elé, de végül elkészült.
Nagyon lelkesen, egymást buzdítva fejezték be, hogy feltölthessük a kész művet.
A gyerekek megrajzolták a 3 kívánság halat – kisebbtől haladva a nagyobb felé. Osztályközösségünkre vonatkoztatva kértem a kívánságokat leíni.
Örömmel tapasztaltam, hogy a barátságok mélyülését három fiú megfogalmazta, valamint az együttmaradás igénye is megfogalmazódott.
Egyik tanuló tanulmányaiban szeretne sokat javulni, főként olvasásban. Sokat hiányzott, így úgy érzi nagyon lemaradt . Végül mindannyian érthetően megfogalmazták azt is, hogy hogyan érik ezt el. Az értékekre helyeztünk hangsúlyt a célok megvalósításához.