A feladat különösen tetszett a gyermekeknek, egy csodajárgányt kitalálni nagyon izgalmas dolog!Lelkesen rajzoltak, színeztek és hát ez lett belőle. A célok megfogalmazása is jól ment, általában reálisan gondolkodtak.Kitartással, nagy odafigyeléssel egész biztos, hogy eredménye lesz a boldogságórának!
Célok kitűzése és elérése
Céljaink elérése 2020
Célok nem csak motiváció terén vannak jó hatással az emberre, hanem a boldogságérzetünket is fogazza. Így van ez a gyerekeknél is, hisz egy cél kitűzése és elérése fontos momentum mindenki életében. Csoportunk két fontos célt is kitűzött maga elé: korcsolya oktatás és úszásoktatás. A gyerekek sikeresen vették az akadályokat, a motiváció mindenkinél jelen volt. A kitűzött cél mindenkinél megvalósult hisz egy sikeres korcsolya oktatást (8 alkalom) és bemutatót tudhatunk magunk mögött, ahol a szülők is megnézhették azt, hogy hogyan fejlődtek a gyermekek. Az úszás oktatás első alkalmával először csak vízhez szoktatás volt, itt a gyermekeknek a félelmeiket is le kellet küzdeniük.
Tevékenységek a téma feldolgozásához:
Van nekem egy álmom – című dal, mozgásos mozdulatsorokkal
Célba dobás, karikába dobás, akadálypálya leküzdése térképpel.
Mese: Bezzeg Andrea: Boldogságvár meséje
Közös tevékenység szülőkkel: mini kiáltás szervezése „Minden, ami Maci” – címmel. Cél: minden családot bevonni, hogy hozzájáruljon a kiáltással akár egy macival, macis képpel, könyvvel stb. Sikeresnek mondhatjuk a programot, hisz több mint 50 maci gyűlt össze. Közös macikiállításon vettünk részt, volt mézkóstolás, macis mesék, játékok, énekek.
Januárban a gyerekek megfogalmazták,hogy a 2020-as évben mit szeretnének elérni.Eljátszottuk és megbeszéltük,hogy milyen az az ember,akinek nincsenek céljai,majd azt is,hogy célokat kitűzni és tenni azért,hogy elérjük azokat:boldogságforrás.Majd megpróbáltuk megfogalmazni,hogy mi a különbség vágyak és célok között.Ezután iskolai és társas célokat írtak a gyerekek,majd felolvasták egymásnak és tanácsokat kaptak egymástól,hogy mit tegyenek,hogy elérjék ezeket a célokat.
Egy nagy hal pikkelyeiben vannak a Csipet Csapat tagjainak kívánságai.
Minden gyerek három kívánságot fogalmazott meg és kiraktuk három aranyhalra. Megvizsgáltuk melyek a reális célok és mit kell tenni az elérésük érdekében. Terveztünk egy Vidámvárost, aminek a főutcáján a célok eléréséhez megalkottunk egy „Csodálatos iskolabuszt”, ami segít elérni a kitűzött célokat.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A képzeletbeli autók elkészítése megmozgatta a gyerekek fantáziáját. Vajon melyik jármű repítheti őket céljaik eléréséhez a leggyorsabban?
A foglalkozás elején azt tisztáztuk, hogy az egyénnek milyen szükségletei lehetnek, hogy harmóniára és lelki egészségének megőrzésére törekedjen. Beszéltünk a biztonságról és szeretetről, az önmegvalósításról, elismerésről, kognitív szükségletekről, a meglévő fiziológiai szükségleteink mellett. Három csoportot különböztettünk meg törekvéseink jellemzésére: Vágyálom, közeli és távoli célok. Nagyon fontos volt, hogy a vágyálmokat meg tudjuk különböztetni a valóságos és megvalósítható tervektől. A táblára ezeket össze is gyűjtöttük, meghatározva, melyek tekinthetők elérhetőek. A foglalkozás második részében alcímeket párosítottunk gondolatokhoz. Az alcímek a célok megvalósulásának buktatóira, nehézségeire fókuszáltak. Pl: Nem reális célt tűztünk ki, Bizonyítási kényszer, Nem vagyunk tisztában önmagunkkal, Hiányzik a terv stb. A foglalkozás végén arról is beszéltünk, hogy vannak elég sokan, akik nem célkitűző típusú emberek. Ezzel sincs gond. Ők a problémamegoldók, vagy a lehetőségorientált emberek. A lényeg, hogy önmagunkat ismerve valamilyen stratégia mentén kezeljük az életünk nehézségeit. Ha pedig céljainkat tűzzük ki, mindig hiteles,rugalmas és tevékenységorientált legyen. Zárásként a könyv történetét olvastam fel: Az ifjú és az angyal.
Célba dobó játékkal indítottuk a boldogságóránkat, így kívántuk a cél fogalmát közelebb hozni, megértetni a gyerekekkel. Beszélgettünk arról, ki mit akar, mi az amire leginkább vágyakozik. A célkitűzésnél magam kezdtem a felsorolást, hogy rávezessem a gyerekeket, milyen célok is lehetnek és hogy nem szabad feladni, próbálkozni kell.