A hónap témája, a célok kitűzése és elérése volt, melynek a feldolgozása gördülékenyen ment a gyerekekkel. Megbeszéltük, hogy mit is jelent maga a szó, hogy cél, illetve rávilágítottunk arra, hogy mindenkinek vannak céljai. A gyerekek felsorolták, hogy nekik milyen céljaik vannak, többek között, hogy megtanulnak úszni, írni, olvasni, gyorsan biciklizni és volt olyan ovis akinek az a célja, hogy eljusson külföldre.
A foglalkozást a hónap dalának megtanulásával kezdtük, melyet nagyon élveztek a gyerekek.
Aztán mindenki bekarikázta egy papíron, hogy mik a céljai. Zárásként célba dobást játszottunk, ahol megbeszéltük azt, hogy ha elsőre nem sikerül a célba beletalálni nem adjuk fel, hiszen új lehetőségünk is nyílik majd.
Célok kitűzése és elérése
Boldogságóráinkat ellazító relaxációval kezdtük. Elméleti áttekintést követően megfogalmaztuk céljainkat, kívánságainkat és beleírtuk az aranyhalacskákba.
Megterveztük mesebeli járművünket is, mely segít nekünk elérni közös céljainkat.
Táncoltunk a hónap dalára.
Boldogságóráinkat ellazító relaxációval kezdtük. Elméleti áttekintést követően megfogalmaztuk céljainkat, kívánságainkat és beleírtuk az aranyhalacskákba.
Megterveztük mesebeli járművünket is, mely segít nekünk elérni közös céljainkat.
Táncoltunk a hónap dalára.
Boldogságóráinkat ellazító relaxációval kezdtük. Elméleti áttekintést követően megfogalmaztuk céljainkat, kívánságainkat és beleírtuk az aranyhalacskákba.
Megterveztük mesebeli járművünket is, mely segít nekünk elérni közös céljainkat.
Táncoltunk a hónap dalára.
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
A farsangi időszakban a játékidő a gyermekek boldogságáról szól, kicsit kötetlenebbül, mint máskor, hisz aki akar jelmezbe bújik. Az ő kívánságaik, rövid távú céljaik is ehhez kapcsolódóak voltak. Ki szeretne lenni farsangon? Miért? Mit szeretne kipróbálni? A torna foglalkozás közeledte kitűnő alkalom volt arra, hogy közben célba is dobjunk, amit minden kisgyermek kipróbálhatott, jó érzéssel töltötte el, közben megbeszéltük, hogy nem mindig sikerül célba dobnunk, de az nem lehet ok arra, hogy feladjuk, igen is tovább próbálkozunk!
A tornát követően előkerült a mese, a Boldogvár meséje, mivel a torna után pihenésképp jól esett kicsit a mesére koncentrálni.A mesét követően próbáltunk válaszokat kapni a kérdésekre, majd kicsit táncoltunk, énekeltünk Bagdy Bella Cd-jére. Illetve elhatároztuk, hogy február hónapban a Maci nap lesz a következő csoportos célunk, hogy akkor is hasonlóképp érezzük jól magunkat, mint ezeken a különleges Boldog Ovis napokon…..
Kölcsey Ferenc Főgimnázium ,29-es számú Napközi Otthonos Tagóvoda
Miután Bagdi Bella ” Van nekem egy álmom” című dalával ráhangolódtunk a Célok kitűzése és elérése témára, célbadobósat játszottunk. A játék során, akinek nem sikerült elsőre beletalálni a karikába, az addig próbálkozhatott, míg végül célba talált. A célbadobós játék után közös és egyéni célokat fogalmaztunk meg, valamint beszélgettünk arról is, hogy mi szükséges ahhoz, hogy céljainkat elérjük.
Meghallgattuk Boldogvár meséjét, amit a kincskereső játékhoz hasonló izgalmas kaland követett, a Boldogságvárpuzzle darabjainak megkeresése, melyeket a gyerekek az óvoda különböző helyiségeiben találhattak meg, követve a helyiségek képeit tartalmazó térképet. Mikor a térképen kijelölt útvonal végére értek és megtalálták az összes képdarabot, kirakták Boldogságvár képét, amit örömmel és büszkeséggel mutattak be.
A „célok kitűzése és elérése” hónapjában két feladat közül választhattak a 3.a tanulói:
„Ígéretkártya” készítése vagy az „Erősségek, melyek a célig visznek” – saját léggömbök készítése.
A sok beszélgetés, elvégzett gyakorlat révén a hónap végére rettentő ügyesen tudtak már életkoruknak megfelelő célokat megfogalmazni a gyerekek. Megtanulták, hogy miért fontosak a célok életünkben, hogy különbséget kell tenni az álmok és a reális célok között.
Mindig hangsúlyoztuk, hogy kitűzött céljaink elérése csak kitartó munkával valósul meg.
Németh Edit
Boldogságórákat tartó pedagógus
Zsuzsa Ábrahám - Furus Jánosné
Megfogalmaztuk céljainkat, mit szeretnénk elérni az év végéig, majd megnézzük, mit sikerült elérnünk.
A célok kitűzése és elérése volt a kiemelt faladatunk. Bagdi Emőke: Van nekem egy álmom c. dalra táncoltak a gyerekek. A kitűzött célok megismertetése, és annak elérése játékos formában történt (labdadobás célba). A feladatlapok kitöltésével megvalósíthatták a gyerekek, amire vágynak, amit szeretnének megvalósítani. Elértünk a Boldogságvár ötödik lépcsőfokához.