Az idén az iskolai farsangra a hónap dalával készültünk fellépni, mint a Boldogság programosok. Hamar megtanultuk a dalt együtt énekelni Bellával, és összeállítottunk egy vidám táncot. A farsangi bálunk igaz átcsúszott februárra, de ez a téma számunkra örök darab!
Célok kitűzése és elérése
Képes összeállításunk legfontosabb céljainkat jelenítik meg. Törekedve minél több megvalósítását.
Mindenki rajzos formában rögzítette a rövid és hosszú távú céljait
Pécsi Illyés Gyula Általános Iskola
Az értelmes célok támogatják önbecsülésünket.
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
A januári témában nagycsoportosaink rajzolták le, hogy felnőttként ki és mi szeretne lenni. Népszerű volt a pedagógiai pálya, óvónő, tanítónő, az egészségügyi pálya, állatorvos, mentőápoló, és volt, aki a rendőri hivatást választaná.
Kassai Úti Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Ált. Isk.
” Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.”
/ Zig Ziglar/
Gólyafészek Óvoda és Mini Bölcsőde
A délelőtt folyamán elérendő célokat rajzoltunk le és ragasztottunk fel a galéria oldalára pl. cipőfűzés, iskola, kerékpározás sbt. és ezeket kellett babzsákkal célba venni. Mindenki azt célozta meg, amit legjobban szeretne elérni.
Ezután a szőnyegen az ide kapcsolódó mese után a tornateremben egy pályát állítottunk fel.
Akadályokon keresztül el kellett jutni a célba. Az egyik akadályt babzsákdobással kellett lerombolni, az
utolsónál pedig köveket rakni a folyóba, hogy átjuthassunk rajta.
Az előző órán a boldogító jó cselekedetekről beszélgettünk. Akkor megfogadták a gyerekek, hogy Karácsony előtt valami jót fognak cselekedni a családjukkal. Kinek sikerült betartani?
Megbeszéltük, mi az a cél? Mi a hasonlóság és különbség a célok és álmok között? Milyen céljaik lehetnek a képeken lévő gyerekeknek? (személyiségfejlesztő kártyákról) Elolvastuk a mesét. A gyerekek lerajzolták a halacskákba három kívánságukat. Az óra végén énekeltük a hónap dalát.
A 2. órát relaxációval kezdtük. Átbeszéltük az előző órán elhangzottakat. A gyerekek rajzos feladatot kaptak: képregény vagy képsorozat készítése, mely egy sikersztoriról szól. Érvényesüljön benne, hogy valami elkezdődik, már nincs messze a cél és eléri a célját. Az óra végén meditáltunk.
A 3. órában megrajzoltuk a hónap feladatát, szuper járgányokat terveztünk, mellyel gyorsan eljuthatunk az áhított cél felé.
Az óra végén énekeltünk.
Az óra menete:
1. Kötetlen beszélgetés a célokró. Ki mit szeretne elérni? Mit tesz érte?
2. Rajzok készítése
3. Keresztrejtvény
4. Pozitivi társasjáték
A téma feldolgozása során az első órában a cél fogalmának megbeszélése, cél munkával történő elérésének, játékos keretek között, csoportmunkával történő megismerése zajlott. (társasjáték, kártyajáték, zsámolyba dobás, keresztrejtvény)
A második órában kívánsággal, könnyen elérhető dolgokról beszéltünk és Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét dolgoztuk fel szintén játékos keretek között.(gyurmával, építőjátékkal, drámajátékkal)
Az órákba bevontuk a szülőket is, ami nagyon nagy sikert aratott.
A harmadik órán közös célt tűztünk ki, mely az osztály magatartásának javítása volt. Siker esetén egy akváriummal és halacskával gyarapodik az osztály. (Már megkapták:-))
A negyedik óra az egyéni céloké!
Nagyon élvezzük a boldogságórákat! Köszönjük a lehetőséget!