A csoporttal gyakran tervezünk meg egy fontos, közös célt, amin ezután együttműködve dolgozunk, legyen ez egy közös program vagy egy új játékeszköz. A egyéni célok megfogalmazása jó lehetőség volt arra, hogy még jobban közösséggé váljunk, hiszen a barátságok elmélyüléséhez ezek a feladatok hozzájárulnak.
Érdekes volt hallani, hogy kinek mi a fontos terve, de nagy örömmel tapasztaltuk, hogy a legtöbb esetben a család vagy a barátok is fontos elemei voltak ezeknek a céloknak.
Célok kitűzése és elérése
Célok kitűzése és elérése
A hónap dalának meghallgatása segítette a gyerekek ráhangolódását a témára.
Ebben a hónapban a korábban már alkalmazott virágmotívumhoz tértünk vissza.
A saját célokat a tanév időszakára vonatkoztatva fogalmaztuk meg.
A célokat a kiszínezett virágszirmokba beírták a gyerekek és a cél megvalósításához vezető utat külön-külön egyesével megbeszéltük.
Az egyéni célok megbeszélést követően bővítettük a témát és az osztályközösségre is vonatkoztattuk.
Mik a céljaink?
Hogyan tudjuk elérni azokat?
Mindig egyszerű dolgunk van, ha céljainkat el akarjuk érni?
Ezekre a kérdésekre kerestük a választ januárban, a boldogságóráinkon.
Egy alkalommal olyan célokat tűztünk magunk elé, amelyek látható távolságban vannak tőlünk, és rajtunk múlik, hogy meg tudjuk-e valósítani:
jó magatartás
segítőkészség
egymás segítése
egészséges életmód
Másik alkalommal pedig olyan célokat, amelyek eléréséhez hosszú, nehéz, rögös út áll még előttünk:
Mi leszek, ha nagy leszek?
Kapcsolatok megőrzése.
Célunk, hogy élhetőbb világban éljünk.
Fontos megtanulni, hogy bármilyen célt tűzünk magunk elé, törekedni kell annak megvalósítására, és nem szabad megfeledkezni arról, hogy a célok elérése során néha akadályokba ütközünk. Ilyenkor nem szabad feladni, hanem tovább kell dolgozni az ügyön.
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A csoport elképzelt autója, mely az új célok felé halad.
A gyerekek rajzban majd szóban közölhették, mik szeretnének lenni, ha felnőnek.
Városi Óvodák és Bölcsőde Tiszakécske
Mókusok Boldogságvára. Nemcsak megépítettük, hanem el is játszottuk a gyerekekkel a mesét.
Apagyi Zrínyi Ilona Általános Iskola
Az óra elején sikeresen átbeszéltük a kutatási eredményt, nagyon érdekesnek találták. Az ötletek közül az elsőt végeztük el, a kérdésekre adott válaszok érdekesek voltak és tovább vitték a beszélgetést. Egy következő órán kellett csapatonként járműveket készíteniük a célhoz. Ezeket töltöm fel.