Célkitűzéseinket idén néhány újabb szempont alapján rendszereztük. Olyan első látásra egyszerűnek tűnő fogalmak kerültek elő, „mint ki akarom próbálni, meg akarom tanulni, meg akarom kóstolni”. Sokat gondolkodtak a tanulók ezeken a kérdéseken. Majd egy, – a neten talált és adaptált – táblázatban összegezte mindenki a saját céljait, „tudatosabb, ha le is írom és látom”.
Célok kitűzése és elérése
SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Ezt a témát szokásosan relaxációs gyakorlattal és énekléssel kezdtük.
Felidéztük az előző hónapokban tanult boldogságfokozó tehnikákat.
A legtöbbet „használt technika”, amit a gyerekek említettek, az a jócselekedetek, a társas kapcsolatok és a hála volt.
Megbeszéltük mi a különbség az igazi cél és a kívánságlista között.”Mindenkinek lehetett 3 kívánsága.”
A kívánságok többsége célként is kitűzhető volt részükre. Pl: Állatorvos szeretnék lenni. Itt elmondták, miket kell tenniük azért, hogy ezek meg is valósuljanak.
A mese elolvasása után megosztották egymással véleményüket a szereplők cselekedeteivel kapcsolatosan.
Fontos felismerésük volt, hogy olyan célt kell kitűzni, amit meg is tudnak valósítani. Ehhez fontos, a jó önismeret.
1. osztályosok lévén még írásbeli terveket, naplót nem tudtunk készíteni.
Vakon halásztunk, ügyeskedtünk.
Elkészítettük a tablót. Itt a rajzon látható nagy halra nem érvényes, hogy megeszi a kishalat, ahogy a mondásból ismerjük.
A „mesebeli jármű” egy „jóságos” nagy hal, amellyel együtt haladunk a boldogság felé. A kis halak a „segítségek, társak” ennek elérésében. Ők „személyesítik meg” a szeretetet, a kitartást a szorgalmat stb. Ők felfelé úsznak. Azok pedig, amik ennek ellenében hatnak / a harag, lustaság stb. kishalai azok pedig lefelé a tengerfenék felé a boldogsághoz vezető úttal ellenkező irányban.
Szerencsi Szakképzési Centrum Sátoraljaújhelyi Kossuth Lajos Gimnáziuma, S
A diákokkal megbeszéltük, hogy mennyire fontos a célok kitűzése, a tervezés- Ezt megvalósítandó mindenki írt egy kiválasztott célról, hogy hogyan tervezi ezt elérni.
MESEBELI JÁRMŰ
Kìgyò fūle, béka farka,
bálna szőre, zsiráf szárnya,
szùnyog csőre, kutykurutty…
Nemsokára itt vagyok!
Csodaautón utazok.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
A csoporttal gyakran tervezünk meg egy fontos, közös célt, amin ezután együttműködve dolgozunk, legyen ez egy közös program vagy egy új játékeszköz. A egyéni célok megfogalmazása jó lehetőség volt arra, hogy még jobban közösséggé váljunk, hiszen a barátságok elmélyüléséhez ezek a feladatok hozzájárulnak.
Érdekes volt hallani, hogy kinek mi a fontos terve, de nagy örömmel tapasztaltuk, hogy a legtöbb esetben a család vagy a barátok is fontos elemei voltak ezeknek a céloknak.
Célok kitűzése és elérése
A hónap dalának meghallgatása segítette a gyerekek ráhangolódását a témára.
Ebben a hónapban a korábban már alkalmazott virágmotívumhoz tértünk vissza.
A saját célokat a tanév időszakára vonatkoztatva fogalmaztuk meg.
A célokat a kiszínezett virágszirmokba beírták a gyerekek és a cél megvalósításához vezető utat külön-külön egyesével megbeszéltük.
Az egyéni célok megbeszélést követően bővítettük a témát és az osztályközösségre is vonatkoztattuk.
Mik a céljaink?
Hogyan tudjuk elérni azokat?
Mindig egyszerű dolgunk van, ha céljainkat el akarjuk érni?
Ezekre a kérdésekre kerestük a választ januárban, a boldogságóráinkon.
Egy alkalommal olyan célokat tűztünk magunk elé, amelyek látható távolságban vannak tőlünk, és rajtunk múlik, hogy meg tudjuk-e valósítani:
jó magatartás
segítőkészség
egymás segítése
egészséges életmód
Másik alkalommal pedig olyan célokat, amelyek eléréséhez hosszú, nehéz, rögös út áll még előttünk:
Mi leszek, ha nagy leszek?
Kapcsolatok megőrzése.
Célunk, hogy élhetőbb világban éljünk.
Fontos megtanulni, hogy bármilyen célt tűzünk magunk elé, törekedni kell annak megvalósítására, és nem szabad megfeledkezni arról, hogy a célok elérése során néha akadályokba ütközünk. Ilyenkor nem szabad feladni, hanem tovább kell dolgozni az ügyön.
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A csoport elképzelt autója, mely az új célok felé halad.
A gyerekek rajzban majd szóban közölhették, mik szeretnének lenni, ha felnőnek.