Az órát az elméleti résszel kezdtük. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mi a különbség a cél és a kívánság között. (Mesefeldolgozás segítségével.) Majd a gyerekek lerajzolták, hogy mik a céljaik az életben.
Célok kitűzése és elérése
Az órát az elméleti résszel kezdtük. Megbeszéltük a gyerekekkel, hogy mi a különbség a cél és a kívánság között. (Mesefeldolgozás segítségével.) Majd egy közös plakátot készítettünk .
A gyermekekkel úgy döntöttünk, hogy időkapszulába rejtjük céljainkat. Az időkapszula dobozának elkészítése közben beszélgettünk előző évben, illetve az elmúlt 4 hónapban kitűzött és megvalósított céljainkról. (magatartásunk javítása, figyelmesebbek, elfogadóbbak legyünk, új dolgok elfogadás, beilleszkedési problémák kezelése) Ezután Bagdi Bella dalának hallgatása közben egy lapot 3 részre osztottunk. Megfogalmaztuk osztály szinten a céljainkat januárra, júniusra, decemberre. Ezután önállóan a gyermekek ugyanilyen papírra lerajzolták, leírták céljaikat. Beszélgettünk arról is, hogy hinniük kell, hogy képesek vagyunk megvalósítani célkitűzéseinket, s akkor teljesülnek. Megfogalmaztuk , hogy ne legyenek túl nagy céljaink, hanem apró kis lépésbe haladjunk álmaink, vágyaink eléréséhez. Belehelyeztük az időkapszulába a papírokat, lezártuk azt, az osztályban jól látható helyen elhelyeztük, hogy emlékezzünk mit szeretnénk elérni. Megállapodtunk , hogy februárban, júniusban és decemberben megnézzük ki mit tudott megvalósítani.
Magyarpolányi Kerek Nap Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Művészeti Alapiskola
Mesebeli cél járműveink a gyerekek szerint
Célkitűzéseinket idén néhány újabb szempont alapján rendszereztük. Olyan első látásra egyszerűnek tűnő fogalmak kerültek elő, „mint ki akarom próbálni, meg akarom tanulni, meg akarom kóstolni”. Sokat gondolkodtak a tanulók ezeken a kérdéseken. Majd egy, – a neten talált és adaptált – táblázatban összegezte mindenki a saját céljait, „tudatosabb, ha le is írom és látom”.
SZTEKI Weöres Sándor Általános Iskola
Ezt a témát szokásosan relaxációs gyakorlattal és énekléssel kezdtük.
Felidéztük az előző hónapokban tanult boldogságfokozó tehnikákat.
A legtöbbet „használt technika”, amit a gyerekek említettek, az a jócselekedetek, a társas kapcsolatok és a hála volt.
Megbeszéltük mi a különbség az igazi cél és a kívánságlista között.”Mindenkinek lehetett 3 kívánsága.”
A kívánságok többsége célként is kitűzhető volt részükre. Pl: Állatorvos szeretnék lenni. Itt elmondták, miket kell tenniük azért, hogy ezek meg is valósuljanak.
A mese elolvasása után megosztották egymással véleményüket a szereplők cselekedeteivel kapcsolatosan.
Fontos felismerésük volt, hogy olyan célt kell kitűzni, amit meg is tudnak valósítani. Ehhez fontos, a jó önismeret.
1. osztályosok lévén még írásbeli terveket, naplót nem tudtunk készíteni.
Vakon halásztunk, ügyeskedtünk.
Elkészítettük a tablót. Itt a rajzon látható nagy halra nem érvényes, hogy megeszi a kishalat, ahogy a mondásból ismerjük.
A „mesebeli jármű” egy „jóságos” nagy hal, amellyel együtt haladunk a boldogság felé. A kis halak a „segítségek, társak” ennek elérésében. Ők „személyesítik meg” a szeretetet, a kitartást a szorgalmat stb. Ők felfelé úsznak. Azok pedig, amik ennek ellenében hatnak / a harag, lustaság stb. kishalai azok pedig lefelé a tengerfenék felé a boldogsághoz vezető úttal ellenkező irányban.
Szerencsi Szakképzési Centrum Sátoraljaújhelyi Kossuth Lajos Gimnáziuma, S
A diákokkal megbeszéltük, hogy mennyire fontos a célok kitűzése, a tervezés- Ezt megvalósítandó mindenki írt egy kiválasztott célról, hogy hogyan tervezi ezt elérni.
MESEBELI JÁRMŰ
Kìgyò fūle, béka farka,
bálna szőre, zsiráf szárnya,
szùnyog csőre, kutykurutty…
Nemsokára itt vagyok!
Csodaautón utazok.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bajcsy u. Telephely
A csoporttal gyakran tervezünk meg egy fontos, közös célt, amin ezután együttműködve dolgozunk, legyen ez egy közös program vagy egy új játékeszköz. A egyéni célok megfogalmazása jó lehetőség volt arra, hogy még jobban közösséggé váljunk, hiszen a barátságok elmélyüléséhez ezek a feladatok hozzájárulnak.
Érdekes volt hallani, hogy kinek mi a fontos terve, de nagy örömmel tapasztaltuk, hogy a legtöbb esetben a család vagy a barátok is fontos elemei voltak ezeknek a céloknak.