Januári Boldogságóránk témája a „Célok kitűzése és elérése” volt. A foglalkozást kezdő relaxációs gyakorlatként „Az én hangom” és az „Összehangoló” nevű gyakorlatokat választottam.
Bevezetésként célbadobósat játszottunk, majd megkezdtük a szokásos beszélgetőkörünket. Tanulságos volt hallani, hogy a gyermekek miket szeretnének elérni, milyencélokat tűztek ki maguk elé. Volt olyan gyermek, akinek az önbizalmát növelni kell, sok-sok dícsérettel, motivációval.
A beszélgetés után elmeséltem nekik a „Boldogvár meséje” című mesét.
Készítettem egy motivációs táblát ösztönzésképpen a kis önbizalommal rendelkező gyermekek miatt.
Megépítettük a Boldogságvárunkat, minden gyermek szívesen segített az építkezésnél.
A foglalkozást Bagdi Bella „Van nekem egy álmom” című dalával zártuk.
Célok kitűzése és elérése
Célul tűztük ki a környezet védelmét, a Föld gyógyítását. Megbeszéltük, hogyan tudunk jobban vigyázni rá. Le is rajzoltuk egy csodás helyként.
Ha majd nagy leszek énekesnő leszek. Most is sikerül és ha nagy leszek akkor is sikerülni fog. meglátod …mondta Boróka aki csodálatos hangjával , magabiztos, határozott jellemével , mosolygós arcával, kreativitásával elvarázsolta a sok gyereket és felnőttet.
A 3. A osztály hősei minden alkalommal lelkesen valósítják meg a Boldogságórákat. Ez az alkalom is a hónap dalának meghallgatásával, éneklésével és értelmezésével kezdődött. Majd a pozitív megerősítésünk szerint(Ahol van CÉL, vezet oda út is!) elkészítettük a céljainkhoz vezető utat. Nagyon boldogan zártuk ezt az alkalmat is.
Miért olyan fontos, hogy legyenek céljaink?, Milyen cél elérése okozta eddig alegnagyobb büszkeséget?, Mihez járulhat hozzá, hogy rendszer van az életedben? , Milyennek ítéled meg a napirendedet?, Megtervezed a napodat, vagy sodródsz?, Volt olyan, hogy régi célodat a nehéz helyzet miatt újra kellett fogalmaznod, át kellett alakítanod?, Van-e példaképed?, Miben inspirált az illető, hogy példaképed legyen?… Konkrét céljaink megfogalmazása, plakát készítése, segítség kérése…ezek mentén beszéltük meg ezt a témát. Nehéz volt megmozgatni a társaságot, mivelhogy sokuknak nincs is célja, vagy legalább is nem tudják vagy nem akarják kimondani, hogy miben is szeretnének változtatni. Elég sok időt vett fel az, hogy ez a „gátat” feloldjuk, a különböző játékok segítettek ebben. Közösen dolgozunk, hogy céljainkat elérjük.Következtetésképpen megfogalmaztuk, hogy céljaink eléréséért tenni is kell, nem elég karba tett kézzel várni, hogy tányérunkba repüljön a sült galamb, és merjünk segítséget kérni, ha netalán valamiben elakadtunk.
“Álmokat ébreszteni, célokat kitűzni csak úgy lehet, ha azok nem hiú, valóságtól elrugaszkodott ábrándok, hanem szívós munkával elérhetők.” – Kemény Dénes –
KSZC Kandó Kálmán Szakgimnáziuma és Szakközépiskolája
Minden embernek a lelke tele van vágyakkal és álmokkal. Bátran írjuk le és tervezzük meg mit, mikorra és hogyan akarunk elérni!
Egy jelképes „ÁLOMFOGÓ” megfelelő erre a célra – fogalmazd meg és láss hozzá a megvalósításhoz! Ajánlom mindenkinek! A listát, bármikor bővítheted!
Január havi boldogságóránk témája a célok kitűzése és azok elérése volt. Nagyon sikert aratott, a „jövőbelátó távcső”, amibe, ha belenéztek látták magukat 5, 10, 20 …..év múlva.
Ez után csoportokban dolgozva összeszedték azokat a dolgokat, melyek kellenek, ahhoz, hogy az elképzeléseik valóra váljanak. Beszélgettek a kitartásról, szorgalomról, tudásról is. Ez az óra is vidáman, játékosan, élményekben gazdagon telt el.
A mai foglalkozás bevezetéseként „Mozogj a tükrömben” relaxációt választottam. A gyerekek összpontosítva, maximálisan a társukra figyelve végezték a feladatot.
A téma bevezetéseként összegyűjtötték a gyerekek, hogy milyen céljaik vannak (lehetnek) rövidebb és hosszabb távon.
Ezután kisebb csoportokban (3-4 fő) választották ki és dolgozták fel a a hozzájuk leginkább szóló idézeteket a célok megfogalmazásával kapcsolatosan.
Következő feladatként szókártyákat kaptak- melyeket a homlokukra kellett helyezni. Ők nem láthatták a saját kártyájukat- viszont mindenki másét igen. Az volt a feladatuk, hogy szavak nélkül, egymással együttműködve kellett úgy sorba állniuk, hogy egy idézet sorait olvashassam el. Az idézet a következő volt: ” Egy pesszimista minden lehetőségben látja a nehézséget; egy optimista minden nehézségben meglátja a lehetőséget”. (Winston Churchilll) A szavak nélküli kommunikáció nagy kihívást jelentett számukra, de némi segítséggel- ügyesen megoldották a feladatot! Nagyon büszke voltam rájuk- és ők is magukra, hogy ez sikerült! Ezután közösen megbeszéltük, hogy mit is jelent ez az idézet, mit gondolnak róla!
Majd megkértem a gyerekeket, hogy szintén kis csoportokban készítsenek „cél-virágokat”! A virág közepébe írják bele a saját nevüket- a szirmaiba pedig az általuk kitűzött célokat, amelyeket el szeretnének érni!
A foglalkozás lezárásaként közösen megnéztük a „Végtelen hit” c. rövid filmet. Röviden feldolgoztuk a film által kiváltott érzéseket és véleményeket!
A mai foglalkozáson is egy oldott, aktív, jókedvű légkör jött létre! Rendkívül jó meglátások és bátor vélemények színesítették a téma kifejtését!
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
A célok feldolgozásához sokféle alkalmat és módszert találtunk! Jól éreztük magunkat! Köszönjük a lehetőséget!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Fantasztikus kinézetű járműveket terveztünk, amelyek mindenen átvisznek minket egészen a célig: Fel is tankoltunk üzemanyaggal: kitartás, erős akarat, elszántság…
Rácz István 4.b