Januárban a gyerek egy elért céljukat örökítették meg rajzos formában. Beszélgettünk arról, hogy a célok elérése akadályokba ütközhet, ám ezek leküzdhetők. Ennek megtapasztalását segítette az akadálypálya játék.
Célok kitűzése és elérése
Ezt a témát mi az indiánok köré építettük fel. A hetek során megismerkedtünk az indiánokkal, eszközeikkel, életmódjukkal stb.
A gyerekeknek egyre jobban megtetszett ez a téma és azt a közös célt tűztük ki, hogy legyünk mi is egy törzs. De ezért sokat kellett tenni pl.: tábor tűzet kellett tudnunk gyújtani,meg kellett tanulni jósolni kövekből, törzsfőnököt kellett tudni választani, szót kellett fogadni a törzsfőnöknek, nyomokat kellett tudni olvasni stb. Ezek igazán nehéz feladatok voltak, de együtt képesek voltunk rá, végül pedig Szivárványtörzsé váltunk.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– célbadobós játék,
– karikás játék,
– célok kitűzése színező,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– célbadobós játék,
– karikás játék,
– célok kitűzése színező,
– meditáció
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását most is két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– célbadobós játék,
– karikás játék,
– célok kitűzése színező,
– meditáció
Dr. Szántó Imre Általános Iskola
A kicsik a könyvecskèbe gyűjtöttèk vágyaikat ès céljaikat.
Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola
Minden évben osztálytánccal készülünk az iskolai farsangunkra. Nem vagyunk profi táncosok. 30 fős osztályunkba (ebből 19 fiú) elég nehéz olyan produkciót találni, amit mindenki szívesen eltáncol.
Az idén a gyerekek keresgéltek zenéket, koreográfiákat. Ebből kerekedett ki emoji táncunk. A pólóinkat is magunk terveztük, rajzoltuk.
A próbák alatt sokat nevettünk, élveztük minden pillanatát. Célunkat elértük, jól sikerült a fellépésünk.
A téli szünetről visszatérve újra elkezdtük a munkát. A célok kitűzése és elérése témakör feldolgozása sok időbe telt. Túlszaladtunk a javasolt határidőn. Azt szerettük volna, ha egyetértésben születik meg a beküldendő feladatunk. Sok- sok egyeztetés és vitatkozás után született meg a kép, a mi célkitűzésünkről. Ez a csoportunk feljődésének útját próbálja ábrázolni a vágyainkat is beleszőve.
Győri Váci Mihály Általános Iskola
Ezen az órán Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesével foglalkoztunk. A mese feldolgozása után a gyerekek azt a feladatot kapták, hogy rajzolják meg saját aranyhalaikat, és írják bele, mi lenne az ő három kívánságuk.
Nagy örömömre szolgált, hogy a halacskákban ilyen és ehhez hasonló kívánságokat találtam:
„Sikerüljön megfékezni az erdőtüzet!”
„Ne szemeteljenek az emberek!”
Olyan gyerkőc is akadt, aki a családtagjainak kívánt valamit, saját magát kihagyva.
Büszke vagyok a gyerekekre! <3
Motivációs beszélgetést követően feldolgoztuk Az öreg halász és a nagyravágyó felesége című mesét. A gyerekek rajzot készítettek vágyaikról és saját kívánságokat fogalmaztak meg.