Ez a kép már a karantén idején készült, de nagyon szeretnénk ha hamarosan előben is megvalósíthatnánk!
Célok kitűzése és elérése
Hám János Római Katolikus Teológiai Líceum
Célok kitűzése és elérése
,,Akinek céljai vannak, annak értelmes az élete és tart valamilyen irányba. A célok szabják meg az irányt. Aki a céljai felé halad, az boldogabbnak és erősebbnek érzi magát. ’’ Brian Tracy
Az előkészítő osztályban az új év első boldogságóra foglalkozásán a célokról beszélgettünk. Megállapítottuk, hogy lehetnek egyéni és közös céljaink is. Az egyéni célok megfogalmazásában segítségünkre volt a munkafüzetben található feladatlap. Minden gyerek bemutatta, mit szeretne megtanulni, mi az, amire nagyon vágyik, és mit kell tennie azért, hogy azt elérje.
A folytatásban Boldogvár meséjével ismerkedtek meg a gyerekek. A mesehallgatást beszélgetés követte. Megtudhattuk azt is, kinek mit jelent a boldogság.
A tevékenység zárásaként a gyerekek illusztrációt készítettek a meséhez, miközben Bagdi Bella Volt nekem egy álmom című dalát hallgatták.
Krányák Jusztina tanítónő
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
„Olyannak látom magam, aki képes elérni a céljait!”
Messzebbről kezdtük a téma megbeszélését. Először csak úgy általánosságban beszélgettünk a célokról, majd szűkítettük az iskolai, majd az osztályunkat érintő célokra. A fenti idézett gondolattal nem mindenki értett egyet. Jól látszott, hogy a gyerekek milyen fokú önbizalommal rendelkeznek. Igyekeztem úgy terelni gondolataikat, hogy mindenki találjon olyan célt, amely könnyen megvalósítható. Összeszedtük az osztályunk által elért eredményeket is.
Ezt a témát a 8. osztályosok maroknyi csapatával dolgoztuk fel.
Az óra menete:
1. Miért fontos, hogy legyenek céljaink? 6 ok, amiért érdemes elköteleződni… ( tk. 142.o.)
2. Történet a cselekvés fontosságáról: Segíts rajtam! (tk. 153.o.)
3. Feladatlap: Célok 5 fő életterületen (mf. 83.o.)
4. Szorgalmi feladat: Parti – Próbájátok fel a jövőt! (mf. 84. o. – Meghívó)
Mivel mindig nagy hangsúlyt fektetünk a célok kitűzésére, szerencsére nehéz volt ezzel a feladattal elindulnunk, de azért sikerült kivitelezni. A következő naplóbejegyzések született:
Céltalanul
2020. 01. 03. Péntek
Kedves Naplóm!
Ma nagyon unalmas napom volt. Igazából nem csináltam semmit, mégis úgy érzem, nagyon fáradt vagyok. Reggel felkeltem, szokásos videójáték, evés, rám írt pár barát, de ennyi. Semmi extra. Most este meg nincs semmi a tévében sem. Talán hamar elalszok, akkor legalább véget ér ez a nap…
2020. 01. 04. Szombat
Kedves Naplóm!
Úgy érzem, ez a nap is épp olyan unalmas, mint az előző. Ugyanolyan szürke minden, a hó sem esik. Legalább az esne, akkor lehetne kint játszani. De így! Utálom ezt a napot is! 🙁
2020. 01. 05. Vasárnap
Kedves Naplóm!
Ma végre nekiálltam csinálni valamit! Reggel anyu kérte, hogy takarítsam ki a szobámat, amihez ugyan semmi kedvem nem volt, de muszáj volt megcsinálni. A végeredmény viszont persze azért tetszett! Este úgyis be kellet pakolnom a holnapi sulihoz, így legalább megtaláltam mindent. Még anyu is megdicsért, milyen ügyes voltam! Emiatt én vághattam meg a sütit az ebéd után. Az is nagyon jól sikerült! Kitaláltam, hogy a szokásos téglatest helyett én háromszögeket formázok belőle. Olyan jól sikerült, hogy a család utána azt találgatta, milyen formákra vágjuk a következő sütiket! Nagyon jól szórakoztunk, nagyokat nevettünk! Holnap suli! Azért kicsit már várom! Végre találkozhatok a barátaimmal! 🙂
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Igyekszünk velük megértetni, megtapasztaltatni, hogy olyan célokat tűzzenek ki maguknak, amiket el is tudnak érni, el is tudnak végezni. Célba dobós játékkal igyekeztünk érzékeltetni, hogy először rövidebb majd hosszabb távot, hogy tudnak teljesíteni ezzel erősítve a céljaikat és kitartásuk. Rövid távú céljaink között elsősorban a közelgő farsang lebonyolítása szerepel. Műsorral és vetélkedővel készülünk a szülők, hozzátartozók számára. A gyerekek különböző feladatokban vesznek részt, állarcok festése, díszítése, teremdekoráció készítése, meghívók készítése, versek -dalok tanulása. Hosszú távú céljaink között az év végi kirándulás megszervezése áll.
Debreceni Lorántffy Zsuzsanna Általános Iskola
A mese meghallgatásával és az álmok, kívánságok lerajzolásával kezdtük az új évet, beszélgettünk az újévi fogadalomtételekről. Megállapítottuk, hogy nem elég a szerencsére hagyatkozni, várni a sikert, meg is kell dolgozni érte. Ez nem lesz könnyű feladat, de vannak segítőtársaink és jó tulajdonságaink, amik előre visznek.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Az osztályt két csoportba osztottam: fiúk és lányok csoportja.
A fiúknak olyan hölgyeket, a lányoknak olyan férfiakat, fiúkat kellett keresni, akik elérték a kitűzött céljaikat. Nemcsak hírességeket, hanem hátköznapi hősöket is kellett keresni, sőt az iskolából, osztályból is kellett valakit választani.
El kellett mondani, mi volt a céljuk, hogyan valósították meg, és érvelni kellett, hogy miért tartják őket követendő példának.
Az év kezdéshez nagyon jól illeszkedik a célok kitűzése hónap.Példák sorozatán elmeséltem saját cél kitűzéseimet.
Legjobban a virágrajzok színezése közben tudtuk beszélgetni a mostani gyerek és távolabbi felnőtt céljaikról.
Nagyon bevált, hogy minden hónap virágját, a,, kitűzött célok,, virágát is a lelkünk kiskertjébe elültetjük,teremtő mondóka kíséretében:Földből magba,magból szárba,szárból virágba,virágból kalászba,kalászból kenyérbe,kenyérből testembe,testemből lelkembe,lelkemből lelkedbe.
Ezt a kis virág magot ápoljuk, gondozzuk, hogy a hónap végére gyönyörű virággá nőjön.Ezeket a virágokat népi motívumokkal lerajzolja a bútor festő dajka nénink,a gyerekek pedig saját színeikkel kiszínezik.Ezek a virágok szimbolizálják a lelkükben kivirágzott csodás virágainkat.
A célok virágjai gyönyörűek!