Elkészítettem a gyerekeknek célapót, akit a boldogságóra keretében először is megismerhettek a gyerekek. Mindenki bemutatkozott neki és elmesélte, hogy milyen céljai vannak. Megfogalmaztak hasonló célokat, majd egy közös kollektív rajzot készítettek belőle, melyet egy jól látható helyre került a terembe. A tevékenység zárásaként meghallgathatták a boldog vár meséjét és táncolhattak a Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalra.
Célok kitűzése és elérése
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
Célanyó
Leonardo da Vinci idézetének és a Pennsylvaniai Egyetem két kutatójának kísérletei értelmezése után a Kezdőbetűk elnevezésű feladattal folytattuk foglalkozásunkat, mi szerint a keresztnevük betűivel kellett olyan szavakat alkotni, amit el szeretnének érni ebben az évben. Általában a jobb tanulmányi eredmény elérését tűzték célul, de szerepelt a rokonokkal való találkozás és utazás, nyaralás is. A „Két favágó” történetének befejezése után csoportokban beszélték meg, mely eredményeikre a legbüszkébbek, majd a szónokok elmesélté az osztálynak is. A következő feladat szerint le kellett rajzolniuk mik lennének, ha kincsek lehetnének. Csoportokban beszélgettek tovább, amiket ők alakíthattak ki úgy, hogy nem számított a létszám, csak az, hogy kivel szeretnék megosztani a táblára írt kérdéseket. (Ki tudna rólam? Kinek mutatnám még meg magam? Milyen messze vagyok most ettől a kincstől, amit lerajzoltam?) Így lett 3×2 fős egy négy fős és egy öt fős csoport. A csoportmunka után, aki akarta elmondhatta az osztálynak is. Volt aki üres kincsesláda lenne, hogy meglepődjenek, ha belenéznek. Az egyik fiú 3 számítógépet rajzolt magáról, majd elmesélte, hogy PC-fejlesztő szeretne lenni. A rózsakvarccal magát ábrázoló kislány azt a magyarázatot fűzte rajzához, hogy szeretné, ha gyönyörködnének benne. A többmillió dolláros bankjegyet azért rajzolta valaki, hogy megvehesse és jobbá tehesse az egész világot. Az orchidea a kedvenc virága annak a gyermeknek, aki azért lenne orchidea, ha kincs lehetne, hogy akkor minden nap rácsodálkozna anyukája, ugyanúgy, mint a virágra amikor az bimbózik és virágot hoz. Matematikai képlet lenne az egyik tanuló, mert matamatika tudós szeretne lenne, felfedezni dolgokat és Nobel-díjassá válni. Érdekes volt őket hallgatni. Ezután megfogalmazták, mit írnának az osztály közös céljának erre a tanévre. Célapóról Célanyóra változtatták a címzettet, mivel nekem adnák oda.
A következő foglalkozáson filmeket néztünk meg az álmokról és a barátságról:
Bella aktuális dala után most is zárókörrel fejeztük be foglalkozásainkat.
A gyerekek most ötödikesek,. Megbeszélve a havi témát, elmondtam a választható feladatokat. Egyértelműen az elsőt választották a Két év múlva… Közösen megbeszéltük mit szeretnének, hogyan kikkel lenni. Egy rajzba tették bele , négy felé osztva a lapot, amit mindannyian szeretnének:
Hetedikesek lenni, szabadnak lenni, játszani, szórakozni bárhol, az utcán is ,maszk nélkül, egészségesen, jó kedvűen! Végre lehessen sportolni nyíltan, versenyszerűen,mindenki a kedvenc sportjában, lehessen kirándulni, egyszerűen “szabadnak lenni”!
A célkitűzés fontos. A személyiségfejlesztés terén bármiről is beszélünk, közvetlenül vagy közvetve mindig kapcsolódunk a célokhoz. A célok akkor kapnak erőt, amikor valamilyen formában megjelenítjük azokat. Ezúttal a legegyszerűbb formáról van szó. Megbeszéltük a gyerekekkel a hónap témáját, felsorolták kinek milyen céljai vannak. Egy év múlva negyedikesek lesznek. Nem szeretnék a vírust, a maszk viselését, a félelmet, az aggódást, a nem találkozást. Meg szeretnék ölelni egymást, együtt találkozni nap, mint nap, jó tanulók lenni, békében, boldogságban, szeretetben élni!
Ezek után rajzoltunk egy nagy bakancsot ,és én a céljaikat elhelyeztem a bakancs köré, majd elzártuk. Egy év múlva, 2022. januárban elővesszük, és megnézzük, melyek teljesültek. Én bízom benne, mind, mert megérdemlik, megérdemeljük!
Gyöngyösi Kálváriaparti Sport -és Általános Iskola
Örömmel fogadták a gyerekek az általam bevitt feladatlapot. Az év első osztályfőnöki óráján Én és az új év címmel válaszoltak a feltett kérdésekre! Bátran vállalták a véleményüket.
Megfogalmazták a gyerekek céljaikat, majd kívánhattak hármat. Egy óriási bakancsba ragasztották a gyerekek rajzaikat, amelyekre rövid, vagy hosszútávú céljaikat rajzolták le.
A gyerekek véletlenszerű tankönyvnyitással kiválasztották a szavakat, majd csoportban hozzákezdtek a rímfaragáshoz. A csoportok által elkészített gondolategységeket közösen fűztük össze, így született meg a feltöltött alkotás.
TÖRTÉNELMI DAL
2020/2021
( A 7. a osztály boldogságórás vallomása a jövőről… )
Tavaly indult a tornádó,
A világot felforgató,
Embereket tömegesen ágynak döntő,
Koronát viselő,
Nehezen nyakon csíphető felforgató!
Az Úrhoz tudunk csak szólni,
Mert ki más tudná a teremtett világot megmenteni?
Nézzük a tv-ben a híreket,
Kína, Japán és Anglia borzolja a kedélyeket!
Várjuk az Operatív Törzs bejelentését,
Miniszterelnök Úr közzétételét!
Agyunk felfogja a szigorítást,
De a lelkünk nehezen viseli a korlátozási szabályt!
Ifjak és bohók vagyunk,
A parkba, no meg a játszótérre vágyunk!
Barátot keresni, Szerelmet ölelni,
Szeretnénk szüntelen,
Miközben otthon és a suliban is figyel, vizslat minket mindenki!
Tervünk és célunk van, mint az aranyláz idején
aranyrögöt kereső kalandornak,
Ki országát elhagyva csak a pénz csörgését hallotta!
Minden nap lelkünkben szól a figyelmeztető szabály:
Maszk nélkül a suliban ne rohangálj!
Moss kezet gyakran szappannal,
Társad uzsijára ne ácsingózz a mancsoddal!
Folyamatosan álld az óvó tanári szigort,
Ne kapj elégtelent, akkor se, ha nem igazán tudod az anyagot!
Tanulj rendesen óráról-órára,
Bár néha úgy érzed, minden hiába!
Ne hozzon szégyent a fejedre a félévi értesítő,
Mely a jövődre nézve az évben az első mérföldkő!
A kormány nem más, hanem a mi kezünkben van,
Az útirány adott, a sebesség szabályozható,
Rajtuk múlik a jövőnk, ez könnyen belátható!
Továbbtanulni szakközépbe, gimibe a cél jövőre,
Nyárra meg a BOLDOGSÁGÓRÁS TÁBOR került a célkeresztbe!
Az osztályból egy kislány A két év múlva rajzos feladatot választotta.
Most nyolcadikos, gimnáziumba készül. Volt már karanténban, és a fél éves online időszak is nagyon mély nyomot hagyott benne. Nem találkozhatott a barátaival, tanáraival, rokonaival.
Jó tanuló , eredményes a versenyekben, jól kitűzött céljai vannak! A rajz is bemutatja , hogy mi lesz, hol lesz, hol fog tartani ő 15 évesen!
Az osztályom többi részének leginkább a Történelmi dal tetszett a választható feladatok közül a legjobban. Egyébként is szeretik a történelmet , a tantárgyat , mint egy kihívásként oldották meg a feladatot. Nagyon élvezték a rajtaütésszerű szó választást a történelem tankönyvben. Majd együtt ötleteltek, milyen szöveg köré építsék be, meg is zenésítették és elénekeltük közösen !
Köszönjük a feladatot!
Második tanévben veszünk részt a Boldogság óra programban. A tanulóim immár nyolcadikosok, még inkább átlátják , jól mérik fel az egy- egy havi témát! A célok elérése , számukra így a vírus idején elsődlegesen az egészség , a biztonság, a továbbtanulás! Olyan iskolába vegyek fel őket, ahova igazán szeretnének menni! Ehhez tudják, hogy kitartás, megfelelő tanulmányi eredmény kell!
Két lányom a videós feladatot választotta, amit rövid,tömör, , lényegre törő, minden benne van!