A hónap témáját relaxációval kezdtük. Majd beszélgettünk céljainkról, vágyainkról. Folytatásul a elmondtam a témához kapcsolódó mesét és kiszíneztük a Boldogvárat. Sínezés közben a gyermekek meghallgatták a témához kapcsolódó dalt.
Célok kitűzése és elérése
A hónap témáját relaxációval kezdtük. Majd beszélgettünk céljainkról, vágyainkról. Folytatásul a elmondtam a témához kapcsolódó mesét és kiszíneztük a Boldogvárat. Sínezés közben a gyermekek meghallgatták a témához kapcsolódó dalt.
A hónap témáját relaxációval kezdtük. Majd beszélgettünk céljainkról, vágyainkról. Folytatásul a elmondtam a témához kapcsolódó mesét és kiszíneztük a Boldogvárat. Sínezés közben a gyermekek meghallgatták a témához kapcsolódó dalt.
1. Relaxációs gyakorlat: Aktivizáló, ébresztő ritmus:
„A ritmustól éber leszek, mindig élesen figyelek!”
2. Beszélgetés a témakörről.
3. Ráhangoló gyakorlat: „Három kívánság” gyakorlat.
4.Téma feldolgozása:
„Egyéni célok”-gyakorlat, kicsit másképp.
Egy konkrét célt írjon fel mindenki, majd 3 lépésbe azt, hogy mit fog tenni érte. Fontos a kívánság és cél közötti különbség tudatosítása.
5. Játékos gyakorlat: „Ígéretkártyák”
Az elhangzott célok közül egy társuknak készítsenek ígéretkártyát. „Az ígéret szép szó, ha megtartják úgy jó!” (Több gyermeknek is lehet.)
6. Meditációs gyakorlat: a célok fontosságának megélésére.
7. Gyerekdal: Bagdi Bella: Van nekem egy álmom meghallgatása, közös éneklése.
A célok kitűzése és elérése témában a csoport mottója: Tedd magasra a lécet, akkor eléred a csillagokat”. Minden lépcsőfok a létrán egy megvalósítandó célt jelez. Az első a legközelebbi, ami az írásbeli felvételi, egészen a jövőbeli célok eléréséig.
Boldogságóra az 5. osztályban
ÓRAVÁZLAT
Téma: A célok kitűzése és elérése
Az óra cél- és feladatrendszere: reális, elkötelezett, célorientált jellem fejlesztése.
Tárgyi koncentráció: magyar irodalom, etika, ének-zene, vizuális kultúra
Az órát tartja: Borbás Lászlóné
Helyszín: Tunyogmatolcsi Petőfi Sándor Általános Iskola (4. tanterem)
Dátum: 2020.01.11.
I. „Visszapillantás” (december hó témája) (10 perc)
– Milyen jó cselekedeteket tettél?
– Mire vagy a legbüszkébb?
– Mi hiúsult meg, miért?
Ráhangolás (A Cél fontossága életünkben!)
Dal: A Győzelem Tündér Dala (Bagdi Bella)
Relaxáció: „Villámlazítás”, „Repül a karom…”
II. A téma bevezetése ( 5 perc)
Írjuk fel: Mi mindenre van szükségem…? (kulcsszavak összegyűjtése)
Céljaim elérése (tábla)
III. A téma feldolgozása (20 perc)
– Miért jó tehát, ha céljaink vannak? (csoport munka)
– Felolvasás: 6 ok a cél elérése mellett ( tkv. 137-138. o.)
– Hogyan tervezhető meg célunk? ( táblára írjuk!)
1. Elgondolás (terv, cél, részcél…)
2. Beszélj róla! (tanácsadás, vélemények…)
3. Jutalom ( részcélonként is)
4. Naplóírás…
Történet: Az ifjú és az angyal… (tkv. 146-147.o.)
M.sz.: Mi a tanulság? Voltál már hasonló helyzetben?
– A történet megbeszélése, a tanulság leszűrése
IV. A téma összefoglalása ( 5 perc)
V. Az óra lezárása (3 perc) (Témazáró 3 dolog megfogalmazása)
H.F. : – Bakancslista készítése
– „Hősök” keresése a környezetünkből, akik elérték a céljaikat…)
VI. Az órai munka értékelése (pontok, dicséret…) (2 perc)
Két év múlva mi már középiskolákban leszünk első évfolyamosok.
De reméljük, hogy végre MASZK nélkül!
Céljaink kitűzése a hetedik osztályban elsődlegesen a továbbtanulás. El kell döntenünk, milyen iskolába szeretnénk felvételt nyerni, milyen szakmát szeretnénk választani magunknak. Nagyon sokat foglalkoztunk már ezzel a témával osztályfőnöki órákon.
Reális a célkitűzésünk , tudjuk azt is, hogy nagyon sokat kell tennünk azért, hogy mindez meg is valósuljon. Tükrözik a rajzok azért a hobbijainkat is, hiszen tudjuk azt, hogy mire vágyunk, milyen életet szeretnénk magunknak biztosítani.
Mindenkinek az elsődleges célja az egészséges, vidám, boldog maszk nélküli szabad élet.
A „lányaimnak” nagyon tetszett a Két év múlva rajzos feladat. Rögtön megbeszélték, ki mit akar elérni, hol akar lenni, kikkel és mit csinálni, majd vizuális formába öntötték.
A gyerekek a történelmi dal megírását választották. Nagy élmény volt a számukra a történelem könyv véletlenszerű nyitogatása. A megtalált 5 szót pedig együtt pillanatok alatt beépítettek a dalukba. Öröm volt nézni a csapatmunkát. Mindenki tudja, kitűzte a céljait, melyet biztos vagyok ilyen együttműködéssel, ilyen hozzáállással el is érnek!
Kedves Célapó!
Az előző nevelési év tavaszán sajnos nem tudtunk a konyhakertben tevékenykedni. Ezért elsődleges célunk ezt pótolni. Már télen elkezdünk készülődni erre. Gyűjtünk borsót, hagymát, sárgarépát, kukoricát, amiket majd a tavaszi időjáráshoz igazodva elvetünk, elduggatunk a fellazított, friss tavaszi földbe. Aztán gondozzuk, locsoljuk, gyomláljuk. A tavaszi napsütés, esőcseppek hozzájárulnak a növények folyamatos fejlődéséhez, így a tavasz folyamán, nyár elején betakaríthatjuk a zöldségféléket. Ezt a folyamatot megbeszéltük, lerajzolták a gyerekek és majd fotókkal tesszük emlékezetessé. Arra törekszünk, hogy célunkat elérjük, aktívan és jókedvvel megvalósítsuk.