Célokat tűztek ki a gyerekek, amiket szeretnének elérni rövid-vagy hosszútávon. Mindenki elkészítette a saját bakancslistáját, egyet le is rajzoltak közülük.
Célok kitűzése és elérése
Az osztály közösen levelet írt Célapónak, megfogalmazták mi az, amit el szeretnének érni a tanév végéig, miben szeretnének fejlődni, mit akarnak megőrizni. Tartalmas gondolatok születtek, tanítványaimmal együtt bizakodva várjuk a kitűzött célok megvalósulását.
Boldogságórán a tanulók álmaikról céljaikról beszélgettek. Újságból kivágott képekkel mutatták meg, hogy mi az amit el szeretnének érni az életben (pl. milyen szakma, milyen üzletben szeretnének dolgozni)
A Boldogságórát angolul tartottam az angol órámon. A ‘Duplagondolj!’ című feladattal kezdtük, amelyet önállóan elkészítettek a tanulók, majd párokban megbeszéltek. Ezután a ‘Történelmi dal’ című feladatot oldották meg. A szavakat kigyűjtötték a történelem könyvükből, majd lefordították angolra. Párokban írták meg a dalszövegeket.
A Boldogságórát angolul tartottam az angol órámon. A ‘Duplagondolj!’ című feladattal kezdtük, amelyet önállóan elkészítettek a tanulók, majd párokban megbeszéltek. Ezután a ‘Történelmi dal’ című feladatot oldották meg. A szavakat kigyűjtötték a történelem könyvükből, majd lefordították angolra. Párokban írták meg a dalszövegeket.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Iskolánk abban a szerencsés helyzetben van az idei tanévben, hogy órarendi óraként a korábbi években a havi 1 óra helyett, hetente 1 órában tarthatunk boldogságórát, megkönnyítve ezzel a témák sokoldalú feldolgozását.
Az óra elején arról beszélgettünk, hogy így az új év elején ki, milyen célokat tűzött ki maga elé és hogy mit tesz a célja elérése érdekében. Ötleteket soroltak, amelyek segítenek a megvalósításban, és hogy nehézségek, az esetleges kudarcok is természetes velejárói. Ezt követően feladatlapon dolgoztunk. Útkereső, Keresztrejtvény (Varázsszó-sikerül), Három kívánság (aranyhalakba olyan kívánságaikat rajzolták le, aminek a teljesülését nagyon szeretnék). Ígéretkártyát készítettek, melyet átadtak társuknak, támogatva ezzel céljaik elérését. A két favágó c. tanmese felolvasását követően befejezték a másik favágó mondatát. A témakörhöz választható feladatok közül a Bakancs címűt végeztük el. A megrajzolt céljaikat dobták bele. Játszottunk a Pozitivity társasjátékkal is és a Célok kikötőjében a saját élményeikről kellett mesélniük. Az Ez vagyok én! kártyacsomagból is húztak egy kártyát és a megkezdett mondatot be kellett fejezniük. Az óra végén együtt elénekeltük a hónap dalát, koreográfiával kísérve.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
Osztályommal összegyűjtöttük kit milyen célok vezérelnek . Ezek közt szerepelnek rövid és hosszú távú célok is. Motivációs idézetet és dalt is tanultunk hozzá (a mai slágerekből választottunk).
Januárban a célok kitűzése téma köré épültek a boldog órák. Az egyes foglalkozásokat relaxációval kezdtük, ezután elénekeltük a témához kapcsolódó dalt. És a gyerekek kedvencét Ha boldog vagy kezdetű dalt. Beszélgettünk arról kinek mi a célja, mit tart fontosnak, mit szeretne elérni. Elolvastam a kapcsolódó történetet a Boldogság könyvből. Aki szerette volna az lerajzolta mi a célja, kiszíneztük a színezőt is. Az elkészült rajzokat kitettük a hirdetőtáblánkra, hogy a szülők is lássák mikor milyen témát dolgozunk fel. Célba dobást is játszottunk. Jó hangulatban teltek a Boldogság órák. Játszottunk társasjátékkal is, megpróbáltunk beérni a célba megvalósítani a kitűzött célunkat.
Prügyi Mesevár Napköziotthonos Óvoda
Januári Boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése. A foglalkozást relaxációval kezdtük, majd megbeszéltük, hogy kinek mi a célja és hogy fogja elérni azt. Célba dobást játszottunk, varázshópelyheket készítettünk. Előre megbeszélt célunk, hogy a Medve napra mindenki hoz be az oviba plüss mackót. A foglalkozás végén kiszíneztük a Boldogságvárat, közben elolvastuk a mesét, hogy János hogyan érte el a Boldogság várát.