Óvodánkban, mindhárom csoportban megvalósítottuk a hónap témáját.
A csoportok életében vannak távlatok, célok, ennek tükrében a gyerekek egyéni céljaikat is képesek voltak megfogalmazni. A nagyobbak rajzban is képesek voltak megjeleníteni, míg a kisebbek inkább szóban és mozgással dolgozták fel a témát. A nagyoknak a céljai az iskolai élethez kapcsolódtak. A gyermekek, mint mindig nagyon lelkesen vettek részt a foglalkozásokon.
Célok kitűzése és elérése
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
A tél második hónapjában, Januárban vagyunk, amikor az idő fagyosabbra fordul és nagy pelyhekben hull a hó. A kisgyermekek számára az év egyik legkedvesebb hónapja ez, hiszen alig várják, hogy minél több időt tölthessenek játszva kinn a friss levegőn.
A koronavírus és az online tevékenységek miatt, a gyermekek egyre kevesebb időt tudnak tölteni kinn a szabadban, ezért a kedvező téli időjárásnak köszönhetően, ebben a hónapban a „Bogyó és Babóca” kiscsoportba járó gyermekek célul tűzték ki azt, hogy több időt fognak hódolni a téli örömöknek. Büszkén mutatták meg a téli játékok során készült képeket, melyeken hógolyóztak, nagyokat szánkóztak, hóangyalkát, hóembert, sőt még hóbabát és hó-Micimackót is készítettek.
Választásuk a leginkább a ma népszerű foglalkozások köré csoportosult. Ezalól talán a boldog család képe a kivétel. Abban egyet értettek, hogy céljaik eléréséhez, kitartásra, megfeszített munkára, álhatatosságra van szükség. Ígéretük szerint, iskolai munkájukat, otthoni tevékenységüket, életvitelüket, ennek szánékoznak alárendelni.
Úgy legyen!
Az új évünk első hónapja a célok kitűzése és elérése, s megállapítottuk s bizony már a fele úton vagyunk, az ötödik lépcsőfokon.
A boldogságfoglalkozásunkat relaxációs gyakorlatokkal kezdtük:villámlazítás és a malomkörzés.
A hónap dalára (Van nekem egy álmom) vidáman táncoltunk, ugráltunk, tapsoltunk. Nagyon felszabadult és örömteli hangulat kerekedett.
Megismertük a Boldogvár meséjét, beszélgettünk a mese fordulatairól. A célokról és a hozzá kapcsolódó elérési feladatokról. A téma bevezetése képpen szóba került, hogy mik a céljaink, mit szeretnénk elérni és az is, hogy mire vágyunk. A pillangós gyerekek sok-sok célt fogalmaztak meg együtt.
A varázshópehely játék során, mindenkinek sikerült 3 varázshópelyhet begyűjteni a mesebeli erdőben, melyhez a hangulatot a szép téli zene is fokozta.
A célbababzsák játék során pedig sikeresen beletalált mindenki a célkarikába, megtapasztalva, hogy milyen jó érzés egy célt elérni.
Nagy örömmel tudtuk meg,hogy a kedves Micimackónak január 18 -án van a szülinapja! S ez a dátum pont egybeesett a boldogságóra foglalkozásunkkal. Így a mackós játék során, a 4 feladat megoldásával örömmel segítettünk hazajutni az eltévedt mackónak.(Lufifújás-pukkasztás, medvejárás, medvés daléneklés, mackómama hívása 3x). A sikeres feladatmegoldással a térképen lévő kapcsok mind megnyíltak és a mackó hazajuthatott.
Micimackó színezőket színezve is segítettük a mackó-szülinap megemlékezését.
Egy üzenetből megtudtuk, hogy a boldogságvár puzzle darabjait elrejtették a pillangó csoportba, így aztán mindenki ügyes nyomozóvá vált , melynek eredményeképpen nagyon hamar megtaláltuk, kiraktuk és rácsodálkoztunk a Boldogságvárra. A boldogságminyonunkat megölelgetve, örömmel fejeztük be a foglalkozást.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A tanulók beszélgettek céljaikról, terveikről. Egy tanuló készített egy ábrát és ebbe beleírták terveiket.
Januárban a célok elérésével, vagyis inkább azok kitűzésével foglalkoztunk. A boldogságórás foglalkozásunkat, most is relaxációs gyakorlatokkal indítottuk. Ezt követően beszélgettünk a célok eléréséről, felsoroltam néhány példát is, majd arra kértem a gyerekeket, hogy mindenki fogalmazzon meg egy rövid távú célt, amit el szeretne érni. Miután mindenkit kitűzte az elérendő célt, és megbeszéltük, milyen lépcsők vezetnek a kitűzött célunkhoz, le is rajzoltuk őket, hogy nehogy elfelejtsük. A kitűzött célok között szerepelt pl. legjobb versmondónak lenni, legnagyobb legó falut építeni, leggyorsabban futni vagy a csoport legügyesebb focistájának lenni. A foglalkozást a témához kapcsolódó mesével zártuk. A célok elérésére 2 hetet adtunk magunknak! 🙂
A boldogságóra után az esti órákban ezt az üzenetet kaptam ez egyik anyukától:
Vacsora után meséli Vinci:
„Emese nénitől ma nagyon fontos dolgot tanultunk. Azt mondta hogyha lesz egy célunk akkor nagyon sokat kell gyakorolni és elérhetjük a célunkat. Úgyhogy futóbajnok leszek.
Emese ovoneni pedig csinos akar lenni és nagyon kedves. De szerintem már nagyon kedves.”
Januárban a célok elérésével, vagyis inkább azok kitűzésével foglalkoztunk. A boldogságórás foglalkozásunkat, most is relaxációs gyakorlatokkal indítottuk. Ezt követően beszélgettünk a célok eléréséről, felsoroltam néhány példát is, majd arra kértem a gyerekeket, hogy mindenki fogalmazzon meg egy rövid távú célt, amit el szeretne érni. Miután mindenkit kitűzte az elérendő célt, és megbeszéltük, milyen lépcsők vezetnek a kitűzött célunkhoz, le is rajzoltuk őket, hogy nehogy elfelejtsük. A kitűzött célok között szerepelt pl. legjobb versmondónak lenni, legnagyobb legó falut építeni, leggyorsabban futni vagy a csoport legügyesebb focistájának lenni. A foglalkozást a témához kapcsolódó mesével zártuk. A célok elérésére 2 hetet adtunk magunknak! 🙂
A boldogságóra után az esti órákban ezt az üzenetet kaptam ez egyik anyukától:
Vacsora után meséli Vinci:
„Emese nénitől ma nagyon fontos dolgot tanultunk. Azt mondta hogyha lesz egy célunk akkor nagyon sokat kell gyakorolni és elérhetjük a célunkat. Úgyhogy futóbajnok leszek.
Emese ovoneni pedig csinos akar lenni és nagyon kedves. De szerintem már nagyon kedves.”
Januárban a célok elérésével, vagyis inkább azok kitűzésével foglalkoztunk. A boldogságórás foglalkozásunkat, most is relaxációs gyakorlatokkal indítottuk. Ezt követően beszélgettünk a célok eléréséről, felsoroltam néhány példát is, majd arra kértem a gyerekeket, hogy mindenki fogalmazzon meg egy rövid távú célt, amit el szeretne érni. Miután mindenkit kitűzte az elérendő célt, és megbeszéltük, milyen lépcsők vezetnek a kitűzött célunkhoz, le is rajzoltuk őket, hogy nehogy elfelejtsük. A kitűzött célok között szerepelt pl. legjobb versmondónak lenni, legnagyobb legó falut építeni, leggyorsabban futni vagy a csoport legügyesebb focistájának lenni. A foglalkozást a témához kapcsolódó mesével zártuk. A célok elérésére 2 hetet adtunk magunknak! 🙂
A boldogságóra után az esti órákban ezt az üzenetet kaptam ez egyik anyukától:
Vacsora után meséli Vinci:
„Emese nénitől ma nagyon fontos dolgot tanultunk. Azt mondta hogyha lesz egy célunk akkor nagyon sokat kell gyakorolni és elérhetjük a célunkat. Úgyhogy futóbajnok leszek.
Emese ovoneni pedig csinos akar lenni és nagyon kedves. De szerintem már nagyon kedves.”
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Célokat tűztek ki a gyerekek, amiket szeretnének elérni rövid-vagy hosszútávon. Mindenki elkészítette a saját bakancslistáját, egyet le is rajzoltak közülük.
Az osztály közösen levelet írt Célapónak, megfogalmazták mi az, amit el szeretnének érni a tanév végéig, miben szeretnének fejlődni, mit akarnak megőrizni. Tartalmas gondolatok születtek, tanítványaimmal együtt bizakodva várjuk a kitűzött célok megvalósulását.