a tanulók
Célok kitűzése és elérése
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A tanulók megfogalmazták a céljaikat, terveiket. Egy tanuló ábrába foglalta.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A tanulók megfogalmazták a céljaikat, terveiket. Egy tanuló ábrába foglalta.
Pálmonostorai Gárdonyi Géza Általános Iskola
A tanulók megfogalmazták a céljaikat, terveiket. Egy tanuló ábrába foglalta.
A januári óra témája a célok kitűzése és elérése volt. Sajnos még ezt az órát is online formában kellett megtartanunk.
Az óra elején megbeszéltük, mit jelent ez a fogalom, valamint hogy az életben mi lehet cél. Megneveztünk rövid – és hosszútávú célokat, beszéltünk a magánéleti, szakmai és belső célokról is.
Ezek után arra próbáltak válaszolni a diákok, hogy miért kellenek célok, fontos – e hogy mindig legyen célunk.
Több feladatot is megoldottak a gyerekek ebben a témakörben :
1. Öt év múlva
Leírták, hogy milyennek látják az életüket, hol és hogyan élnek, volt aki fotómontázst készített.
2. Gondolj vissza az elmúlt öt évedre!
Itt mindenki számvetést készített az eddigi sikereiről, hibáról.
3. Kártya
Mindenki választott egy mondatkezdést, majd befejezte azt és illusztrálta is.
4. Pozitivity
Kiválsztottunk néhány mondatot a felsoroltak közül, majd ezeket is mindenki befejezte.
5.Bakancslista
Mi egy kicsit lerövidítettük a listát, 10 pontban gyűjtötte össze mindenki, hogy mit szeretne megvalósítani, elérni az életében.
Két filmet ajánlottam a gyerekeknek, az egyik a Bakancslista című, a másik pedig a Lopott idő. Mindkét filmhez kaptak linket, a következő órákon még fogunk róluk beszélgetni.
Szklenár Tímea
osztályfőnök
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Milyen lenne az álomiskolám? Mit szeretnék tanulni? Milyen szakmát választanék?
Taszári Körzeti Általános Iskola
A cél kitűzése egy másodikos számára nagyon nehéz feladat, hiszen nem tudnak még különbséget tenni a cél és a kívánság között. Az óra végére folyamatosan ketté tudták választani a két dolgot, így a kis bakancsokra olyan célok kerültek, amik rövid határidőn belül megvalósíthatók és nagyrészt a gyerekeken múlnak. Néhány – általuk megjelölt – cél: jó bizonyítvány, javítás bizonyos tantárgyakból, szép hangos olvasás, kisállat tartása. A meditációt annyira igénylik, hogy pihenésképpen, néha dolgozat előtt is meditálunk.
A célok kitűzése és elérése című téma téma feldolgozását hétfőn a mesével kezdtük el. Boldogvár meséjét nagyon jól megértették a gyerekek, a kérdésekre ügyes válaszokat adtak, gondolataikat jól fogalmazták meg. A következő napon egyéni céljainkról beszélgettünk. Itt az jött ki, hogy egy hat éves óvodás gyermeknek a céljait a felnőttek tűzik ki elsősorban. Megfogalmaztak olyan célokat mint: hógolyózás, hóember építés, szülinap várása, átmenni a baráthoz, ezeket a vágyaikat le is rajzolták. A következő napon a mindennapi mozgás keretében, célba dobtunk és belélegeztük a varázshópelyheket, ez volt a kedvence a gyerekeknek. A hetet pénteken az ének-zene kezdeményezés keretében Bagdi Bella ” Van nekem egy álmom” dalával és tánccal zártuk.
Nagykőrösi II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Az idei évet, és vele a boldogságórát egy Kádár Annamária idézettel kezdtük meg: „Ha el merem képzelni azt, ahova el szeretnék jutni – akár fizikai, akár lelki értelemben -, az fél siker, mert csupán az valósulhat meg kívül, amit belül már képes voltam megteremteni. ”
Meditáció segítségével mindenki végig gondolta, hogy milyen volt az előző éve, mi az, ami erőt adott neki, mi az, amiből sokat tanult, mit szeretne erre az évre „átmenteni”. Majd azt, hogy egy év múlva milyen sikerekről szeretne beszámolni. Közösen eldöntöttük, hogy az előttünk álló évet, annak céljait, kihívásait természeti képpel fogjuk ábrázolni. Arra az elhatározásra jutottunk, hogy megmutatjuk magunknak és egymásnak a Céljaink-hegységrendszerét. Mindenki tetszőleges számú hegyet rajzolt, céljaihoz igazított magassággal. A természet „elemeibe” rejtették el, mik azok, kik azok, akikre segítségként számíthatnak, illetve amik gátolják.