Kedves Célapó!
Mi úgy döntöttünk, hogy a következőket kérnénk tőled ebben a tanévben:
– szeretnénk hógolyózni és szánkózni (ez meg is valósult már, igaz kevés, hó esett, de bármire képesek vagyunk)
– szeretnénk idén is farsangi bált az osztályban tombolával
– szeretnénk magatartásban javulni
– szeretnénk egymást jobban szeretni
– szeretnénk egymást többet segíteni
– szeretnénk az idén busszal kirándulni menni
– szeretnénk újra ölelni egymást
– szeretnénk reggel úgy belépni a teremben, hogy választhatunk, ölelést, pacsit, kézfogást vagy érintést
– szeretnénk év végéig javítani a szorgalmunkon
– szeretnénk gyalogtúrát tenni
– szeretnénk Bagdi Bella koncerten lenni
– szeretnénk jövőre is együtt maradni és boldogságórákon lenni ! ! !
Célapó! Hálásan köszönjük, ha segítesz nekünk a céljain elérésében!
Az óra vidám hangulatban telt. A hóban még jobban érezték magukat.
Célok kitűzése és elérése
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Január a célok kitűzésének ideje. A gyerekekkel való beszélgetések alkalmával többször fogalmazták meg, hogy ők szeretnének lenni a legügyesebbek, legokosabbak, és a legelsők mindenben. Nagyon szeretnek versenyezni, és mindent megtesznek a győzelemért.
Téma feldolgozása: a relaxálás és a Van nekem egy álmom című dal meghallgatása után Boldogvár meséjét is meghallgatták, ami a célok eléréséről, a kitartásró, és a hitről szólt. Ezután megbeszéltük, hogy ki mit szeretne elérni: megtanulni cipőfűzőt kötni, megtanulni görkorizni, versenyfutásban nyerni, eljutni az állatkertbe… Közös céljaink csoportszinten: segíteni egymásnak, hogy mindenki jól érezze magát közösségünkben (felkarolni a bátortalanokat, nem csúfolódni, nem rekeszteni ki egymást a közös játékokból…).
Ezután elővettem a hóemberes célbadobó játékot, és ki lehetett próbálni, hogy 6 „hógolyóból” ki hányat tud bedobni (vagy seprűvel becélozni) a hóember hasán lévő lyukba. Mindenki próbálkozását figyeltük, hangosan számoltuk, és örültünk egymás sikerének.
Közös játék: Mackó gyerek eltévedt a téli erdei úton, nem találta a barlangját. Sírva ment végig a havas tájon, mikor a bokorban talált egy levelet. Mi is (ovis gyerekek) éppen arra sétáltunk, mikor megtaláltuk a kétségbeesett bocsot (kolléganőm öltözött be). Mikor megkérdeztük, hogy miért sír, megmutatta nekünk a levelet, amiben az állt: Csak akkor juthatsz haza, ha jószívű gyerekek segítenek a feladatokat végrehajtani.
Feladatok:
1. Énekeljenek egy dalt a mackóról!
2. Utánozzák a medve járását!
3. Menjenek végig egy keskeny úton: (két padon) úgy, hogy le ne essen senki!
4. Mindenki gurítson végig az „erdei úton” egy labdát úgy, hogy az ki ne guruljon a kezeik közül!
5. Mindenki színezzen ki egy medvét az asztalánál (ez előre ki lett készítve), és ha készen vannak, akkor vigyék azt az előre kihelyezett tálcára, hogy eljuttassuk az erdőbe: Ez a medve bocs keresi a mamáját! – felirattal.
6. Kiáltsátok együtt: Mackó mama jövök már!
Ezután Mackó mama megtalálta a kis bocsát, és boldogan mentek haza.
Debrecen-Józsa Kerekerdő óvoda
2 hetes mesefeldolgoźásunk során a Holle anyó című mesét választottam. Az elején megfogalmaztuk : nagyon szeretnénk, ha a mese hatására havat tudnánk varázsolni.
Ekkor sütött a nap és a hó távolinak bizonyult, de a gyerekek hittek abban, ha valamit nagyon szeretnénk az megvalósul.
Hangszerekkel, anyagokkal, hangokkal, érzelemjátékokkal hoztuk közelebb magunkhoz a történetet.
Mindeközben megismerték Boldogvár meséjében János mondókáját, amelyet napközben sokat mondogattunk. / Fújj, fújj erősen, minden ami bánt…/
Holle anyó története egyre inkább megelevenedett, dramatizálás során a párnák mozogtak, szállt a dallam és egyszer csak…
Egy reggel esni kezdett a hó.
Csoda történt.
Gyermekként örültem én is a hónak…
Elhittem, elhitték, ha valamire nagyon vágyunk, ha valamit szeretnénk: az teljesülhet.
Lehet apróság, de mi ott akkor a csiga csoportban megéltük a csodát, a szépet. Mosolyogva néztünk ki az ablakon és később szívünkben jókedvvel szánkóztunk a pihe puha fehér hóban.
Ez egy kicsit más cél volt, mint amit ki szoktunk magunk elé tűzni, de ez a varázslatos világ amely eljött egy pár napra, örömöt hozott számunkra.
Ebben a hónapban a napközis foglalkozások keretében a Célok kítűzése és elérése témakört dolgoztuk fel. Közösen megpróbáltuk a cél fogalmát meghatározni. Az első félév végéhez kítűnően kapcsolódik a téma. Szóban megfogalmaztuk, hogy ki mit szeretne elérni így félév közeledtével. Majd a jövőbeni célok kitűzésének feljegyzésére mindenki lerajzolhatott 3 dolgot „kívánságot”, amit elszeretne érni. A rajzok elkészülése után egyesével mindenki elmondta, hogy miket rajzolt és megbeszéltük, hogy hogyan lehet az általa kijelölt célokat a legegyszerűbben, a leggyorsabban és a leghatékonyabban teljesíteni.
Kissé elcsüggesztő, hogy mennyire nincsenek a gyerekeknek távlati céljaik. Gondolataikat csak minimálisan képesek megfogalmazni. Képzeleterejük elenyésző.
Kissé elcsüggesztő, hogy mennyire nincsenek a gyerekeknek távlati céljaik. Gondolataikat csak minimálisan képesek megfogalmazni. Képzeleterejük elenyésző.
Fábiánsebestyéni Arany János Általános Iskola és AMI
2021. egy új év, új célokkal. Nem csak bakancsokra írtuk a céljainkat, hanem az aranyhalacskákra is ráírtuk.
A beszélgetőkörünkben minden gyermek elmondta céljait, terveit. A többség a jó bizonyítvány elérésére törekszik a tanév végéig. Bella dalára táncoltunk is, ami jókedvre derítette a gyerekeket.
Januári boldogságóránk témája a célok kitűzése és elérése volt.
A gyermekek fiatal életkorát figyelembe véve, rövid, egyszerű formában terveztük meg a tevékenységeinket.
Beszélgetéseink során, próbáltunk megismerkedni a “cél” szó jelentésével.
Célba dobtunk babzsákkal, majd meghallgattuk Boldogvár meséjét, közben kiszíneztük Boldogvárat.
A csoportunk céljait megpróbáltuk megfogalmazni, ötleteket adtunk a gyermekeknek, mint például a célunk az, hogy év végére mindenki vidáman érkezzen óvodába, érezzük jól magunkat a csoportban, legyenek barátaink.
A tevékenység végén vidáman táncoltunk, mozogtunk Bagdi Bella: Van nekem egy álmom című dalára.