Csoportunkban azt a célt tűztük magunk elé, hogy év végére mindenki megtanul kislabdát célba dobni. Ebben a hónapban gombóccá hajtott zoknival, kesztyűvel, sapkával próbálkoztunk. A sok gyakorlás következtében egyre többször sikerült eltalálni a céleszközt, ami nagy örömmel töltötte el őket. Jól haladunk a kitűzött cél felé!
Célok kitűzése és elérése
A Szegvári Kurca-parti Óvoda Szivárvány kiscsoportjában a célok kitűzését rövidebb és hosszabb távra is meghatároztuk.
A gyerekekkel sokat beszélgettünk arról, hogy mit szeretnének, milyen álmaik, terveik vannak. Többségében a „felnőtt” világból vették a példákat. Sokan szeretnének hasonlítani anyukájukra, apukájukra, nemcsak az otthon megismert tulajdonságaik alapján, hanem egy-egy szakma, tevékenység kapcsán is. Néhány ismertebb szakmát játékukban meg is tudnak jeleníteni, ezzel szerepjátékukat fejlesztve tovább. Pl. Boltos, fodrászos, szerelő, orvosos…stb. Minden új információ, élmény segíti őket a témában való elmélyülésben, így a szerepek megformálásához sok információt gyűjtenek egymástól is. Az öltözködés témakör kapcsán ruhákat, babaruhákat mostunk, teregettünk, vasaltunk, válogattunk, számoltunk, csoportosítottunk.
Hosszú távú célként a téli időszakban nélkülözhetetlen madáretetést választottuk. A gyerekek környezettudatos szemléletének fejlesztése, az állatokról való gondoskodás, a természet szeretetének, óvásának megalapozása érdekében. Az egész téli időszakot átölelő, folyamatos megfigyelést igénylő tevékenység során a gyerekek megszokják a rendszert, a folyamatot, felfedeznek ok-okozati összefüggéseket. Részesei lehetnek a madáretetők készítésének, kihelyezésének, feltöltésének, ellenőrzésének, újratöltésének. Tapasztalatainkat rendszeresen megbeszélve, a tevékenységet együtt végezve alakul, formálódik kis közösségünk, valósulnak meg rövid és hosszabb távú céljaink.
A boldogság órákon a megszokott tevékenységek, játékok mellett, csak összegezzük a tapasztalatokat, de ezen tevékenységek beépülnek mindennapjainkba.
Az első félév vége felé tartunk. Megbeszéltük a gyerekekkel, milyen tulajdonságaikban fejlődtek. Kinek miben van hiányossága, tennivalója. Mindenki választott egy célkitűzést, amit el szeretne érni első osztály végére. Ezt vizualizálni szoktuk hetente és otthon is tudják gyakorolni maguknak. Szimbolikusan egy lufiba írtuk a célokat és „felröpítettük”. A célkitűzések első sorban az iskolai élettel kapcsolatosak. Így lelkesen egymásnak is tudnak segíteni ennek megvalósulásában.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogság program ötödik hónapjának témája a célok kitűzése és elérése. A hónap fontos eleme az értelmes célok megfogalmazása és elérése. A gyermekek először a vágyaikat fogalmazták meg, hogy szeretne egy babát vagy autót. Több tapasztalós és játékos tevékenység során kezdték megérteni, mi is lehet a célunk valójában. Először megpróbáltunk olyan célokat kitűzni, amihez gyorsan és kevés akadályon keresztül el lehetett jutni. Ilyen volt például, hogy mindenki önállóan felveszi a pizsamáját, vagy hogy szépen színezzük ki az előre megrajzolt képeket. A boldog vár meséjét is meghallgatták, ami ösztönözte a gyerekeket, hogy új célokat fogalmazzanak meg, és valósítsanak meg. Ilyen volt a boldogság vár kirakó, készítettünk naptárt amibe belerajzoltuk a céljainkat. A célokat együtt figyeljük, és együtt valósítjuk meg. Közösen készítettünk mákos gubát, amit közösen fogyasztottunk el. A jelmondatunk „Mákunk van!”
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogság program ötödik hónapjának témája a célok kitűzése és elérése. A hónap fontos eleme az értelmes célok megfogalmazása és elérése. A gyermekek először a vágyaikat fogalmazták meg, hogy szeretne egy babát vagy autót. Több tapasztalós és játékos tevékenység során kezdték megérteni, mi is lehet a célunk valójában. Először megpróbáltunk olyan célokat kitűzni, amihez gyorsan és kevés akadályon keresztül el lehetett jutni. Ilyen volt például, hogy mindenki önállóan felveszi a pizsamáját, vagy hogy szépen színezzük ki az előre megrajzolt képeket. A boldog vár meséjét is meghallgatták, ami ösztönözte a gyerekeket, hogy új célokat fogalmazzanak meg, és valósítsanak meg. Ilyen volt a boldogság vár kirakó, készítettünk naptárt amibe belerajzoltuk a céljainkat. A célokat együtt figyeljük, és együtt valósítjuk meg. Közösen készítettünk mákos gubát, amit közösen fogyasztottunk el. A jelmondatunk „Mákunk van!”
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
A boldogság program ötödik hónapjának témája a célok kitűzése és elérése. A hónap fontos eleme az értelmes célok megfogalmazása és elérése. A gyermekek először a vágyaikat fogalmazták meg, hogy szeretne egy babát vagy autót. Több tapasztalós és játékos tevékenység során kezdték megérteni, mi is lehet a célunk valójában. Először megpróbáltunk olyan célokat kitűzni, amihez gyorsan és kevés akadályon keresztül el lehetett jutni. Ilyen volt például, hogy mindenki önállóan felveszi a pizsamáját, vagy hogy szépen színezzük ki az előre megrajzolt képeket. A boldog vár meséjét is meghallgatták, ami ösztönözte a gyerekeket, hogy új célokat fogalmazzanak meg, és valósítsanak meg. Ilyen volt a boldogság vár kirakó, készítettünk naptárt amibe belerajzoltuk a céljainkat. A célokat együtt figyeljük, és együtt valósítjuk meg. Közösen készítettünk mákos gubát, amit közösen fogyasztottunk el. A jelmondatunk „Mákunk van!”
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Egri Szalaparti EGYMI és Kollégium
Enyhe értelmi fogyatékos tanulók általános iskolája
Tisztaforrás csoport
A tervezés és álmodozás, vágyakozás a felé, amit magunk elé tűzünk, kicsit keveredik a gyerekek fejében. Az álmokkal színesedő fantáziavilág nem mindig előregondolt, de az előre lépésben segít. Pozitívan gondolkodtak, szép és kiegyensúlyozott életet terveztek.
A két évnyi idő, saját korukhoz képest, magasabb iskolai osztályokba járó társaik példái alapján vált elképzetté.
A tervezés nemcsak az iskolai életükre terjedt ki. Volt közöttük távolabbi elképzelés a családra, barátokra vonatkozóan. Megosztották egymással a lerajzolt elképzeléseket.
A családi környezetük kellemes légkörében családtagjaikat, baráti összejöveteleket és kirándulásokat rajzoltak. Mindebből manapság hiányuk van, de két év múlva, már probléma nélkül megvalósíthatónak tűnik. Amikor erről beszéltek, olyan volt mintha ezzel megszabadulhattak volna jelen félelmeiktől, ezek hiánya miatti szomorúságaiktól.
Bagdi Bella dala vidám hangulatot hozott az öra végére is-elengedtük a gondokat!
Zalalövői Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Minden gyermek írt a Célapónak, hogy mi az, amit osztályszinten szeretnétek elérni a tanév végéig. Közösen megfogalmaztuk részletesen: ki(k), kit, mi(k), mit, mióta, mikor, meddig, honnan, hol, hová, miért, hogyan tudná ezt elérni.
Ezeket a leveleket összeszedtem, és tanév végén megbeszéljük, ki mit tett az ügy érdekében. 🙂
Napocska csoport
Januárban az álmok, célok-célkitűzések volt a témánk, melyet számtalan játékkal, énekkel, mesével és relaxációs gyakorlattal dolgoztunk fel. Az önbizalom erősítése és pozitív gondolkodás elsajátításához és elmélyítéséhez a „Titok” személyiségfejlesztő kártyajátékok és zenés pozitív megerősítések segítik a gyermekeket a mindennapokban is.