Napocska csoport
Januárban az álmok, célok-célkitűzések volt a témánk, melyet számtalan játékkal, énekkel, mesével és relaxációs gyakorlattal dolgoztunk fel. Az önbizalom erősítése és pozitív gondolkodás elsajátításához és elmélyítéséhez a „Titok” személyiségfejlesztő kártyajátékok és zenés pozitív megerősítések segítik a gyermekeket a mindennapokban is.
Célok kitűzése és elérése
A céljaink elérése témában először azt tisztáztuk mi a különbség vágyaink és céljaink között. A célok mindig konkrétak, reálisak és lépésekre bonthatóak a feladatok, amelyekhez időkereteket adhatunk meg. A lehetséges célokat felosztottuk különféle témákra, mint család, egészség, tanulmányok, így könnyítve meg a céljaink megtalálását. A gyerekek feladatlapokon is dolgoztak, így tettük könnyen megfogalmazhatóvá és konkréttá a célokat. Megbeszéltük, hogy csakis belső motivációra alapozható a célkitűzés. Ha mások elvárásainak akarunk megfelelni, nem tudunk azonosulni a céllal, akkor sikertelenek lehetünk. A tanulók rajzokat készítettek a megbeszéltek illusztrálására. Volt aki lépcsővel, hegymászással, volt aki pedig céltáblával ábrázolta a céljaink megvalósítását. A termünket ezekkel díszítettük.
A boldogságórát szokás szerint dal hallgatásával kezdtük. A Győzelem Tündér dala elősegítette az órakezdő relaxációt.
A téma kibontása beszélgetés keretében történt. Megbeszéltük a cél szó jelentését és azt, hogy miért fontos, hogy legyenek céljaink, kinek milyen egyéni céljai vannak. Az egyéni célokat követően a közös céljainkat fogalmaztuk meg és tablót készítettünk.
Közös céljaink:
január – madáretető készítése és madarak etetése
február – farsangi készülődés osztály szinten
március – később írták be a gyerekek: iskolai szavalóversenyre készülés, „vendégek fogadása” a minősülésem alkalmából
április – környezetünk „virágosítása”, rendezése
május – anyák napjára készülés
június – bizonyítvány átvétele
A gyerekek egyre ügyesebbek a csoportmunkában. Élvezték a feladatokat, azoknak összetettsége és sokszínűsége miatt.
A boldogságórát szokás szerint dal hallgatásával kezdtük. A Győzelem Tündér dala elősegítette az órakezdő relaxációt.
A téma kibontása beszélgetés keretében történt. Megbeszéltük a cél szó jelentését és azt, hogy miért fontos, hogy legyenek céljaink, kinek milyen egyéni céljai vannak. Az egyéni célokat követően a közös céljainkat fogalmaztuk meg és tablót készítettünk.
Közös céljaink:
január – madáretető készítése és madarak etetése
február – farsangi készülődés osztály szinten
március – később írták be a gyerekek: iskolai szavalóversenyre készülés, „vendégek fogadása” a minősülésem alkalmából
április – környezetünk „virágosítása”, rendezése
május – anyák napjára készülés
június – bizonyítvány átvétele
A gyerekek egyre ügyesebbek a csoportmunkában. Élvezték a feladatokat, azoknak összetettsége és sokszínűsége miatt.
Célok kitűzése és elérése
A téma feldolgozása a könyvben ajánlott feladatokkal történt. A célba dobás játékot többször is játszottuk. Ez a játék segítségünkre volt abban, hogy a gyerekek megértsék magát a fogalmat, valamint azt is, hogy kitartó gyakorlással sikerül elérni a kitűzött célokat. A munkafüzet színezése során a vágyott célokat színezték. A vár kirakásában igen aktívan részt vettek a gyerekek. A témáról való beszélgetések hozadéka volt, hogy céljaikat elég reálisan tudták megfogalmazni, valamint azt is, mit kell tenni annak érdekében, hogy vágyaik teljesüljenek. Minden nap, a beszélgető körben felelevenítjük, a szabályainkat hogyan viselkedünk a Babóca csoportban. A csoportunk szabályait a gyerekekkel közösen fogalmaztuk meg, így azok betartása könnyebb, mivel a gyerekek sajátjuknak érzik. A beszélgetések során javasolták a nagyobbak, hogy rajzoljuk le Célapónak a mi illemszabályainkat, a Babóca illemet. Legyen az a célunk, hogy mire nyár lesz, azokat mindenki jól ismeri és betartja.
Babóca illem:
Érkezéskor és távozáskor hangosan köszönünk.
Varázsszavaink: a kérem, légy szíves, sajnálom, köszönöm.
Figyelmesen meghallgatjuk egymás mondanivalóját, nem vágunk egymás szavába.
Figyelünk társainkra, vigyázunk egymás munkájára, játékára, dolgaira.
Az ovis játékokra vigyázunk. Mindig a helyére tesszük őket, ha már nem játszunk velük.
A Varázsszavakat használjuk és türelmesen megvárjuk, míg megkapjuk társunktól a vágyott játékot/eszközt.
Csöndesen beszélgetünk és játszunk, azért hogy ne zavarjuk egymást és az idegrendszerünk se fáradjon el a zajban.
A csoportszobában nem szaladgálunk, nehogy baleset történjen.
Egymást nem bántjuk, elkerülünk minden durvaságot.
Étkezés közben halkan beszélgetünk, ügyelünk az asztalunk és környékének rendjére.
Mindig szólunk, mielőtt kimegyünk a csoportszobából.
Célok kitűzése és elérése
A téma feldolgozása a könyvben ajánlott feladatokkal történt. A célba dobás játékot többször is játszottuk. Ez a játék segítségünkre volt abban, hogy a gyerekek megértsék magát a fogalmat, valamint azt is, hogy kitartó gyakorlással sikerül elérni a kitűzött célokat. A munkafüzet színezése során a vágyott célokat színezték. A vár kirakásában igen aktívan részt vettek a gyerekek. A témáról való beszélgetések hozadéka volt, hogy céljaikat elég reálisan tudták megfogalmazni, valamint azt is, mit kell tenni annak érdekében, hogy vágyaik teljesüljenek. Minden nap, a beszélgető körben felelevenítjük, a szabályainkat hogyan viselkedünk a Babóca csoportban. A csoportunk szabályait a gyerekekkel közösen fogalmaztuk meg, így azok betartása könnyebb, mivel a gyerekek sajátjuknak érzik. A beszélgetések során javasolták a nagyobbak, hogy rajzoljuk le Célapónak a mi illemszabályainkat, a Babóca illemet. Legyen az a célunk, hogy mire nyár lesz, azokat mindenki jól ismeri és betartja.
Szilvási Általános Iskola Felsőszilvási Általános Iskolája
A Bakancsot origami technikával készítettük el . A célok megfogalmazása és lerajzolása volt a nehezebb feladat . Nem könnyű megfogalmazni , ha valóban nekünk kell valamit tenni a változásért és nem arra várni , hogy az majd bekövetkezik valaki vagy valami által .