Fontos, hogy életünk folyamán legyenek céljaink, amiket az évek előrehaladtával több- kevesebb eredménnyel teljesíthetünk. nagyon fontos, hogy célunk elérésében támogató hátterünk is legyen. A gyerekek számos célt soroltak fel mit szeretnének elérni.Egyet-egyet felragasztottunk” világjáró bakancsunkba.”(Pl: Család, tanya, kutya utáni vágyódás, mentő, rendőr, pék, sport-egészséges életmód.)
Célok kitűzése és elérése
1.”Hintaszék”-relaxáció
2. Van nekem egy álmom c. dal eléneklése, mozdulatokkal utánozva.
3. Boldog Dóra mondójával meséhez hívás-mondóka gyakorlása.
-Boldog vár meséje- beszélgetés a megvalósult és még előttünk álló céljainkról.
4. Feladatlap színezése, átbeszélése.
Célok kitalálása.
5. Célba dobós játék- 2 csapatban.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
A történelem könyvünkben csukott szemmel, véletlenszerűen ráböktünk öt szóra. Ezen szavak felhasználásával született a versikénk, amely a 2020/ 2021-es tanév nagy problémájáról szól.
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
A célok kitűzése és elérése mindannyiunk életében rendkívül fontos. Feladatainkat mozgásos célba dobós játékkal kezdtük. Az volt az ügyes, aki bedobta a babzsákot a kosárba. Még a kiscsoportos korú gyerekek is részt vettek a versenyzésben. A gyerekek megtapasztalhatták, mennyire fontos, hogy legyen előttünk cél, különben semmit sem ér a versengés.
Mákos sütit készítettünk, szituációs játékkal bevásároltunk, melyet nagyon élveztek a gyerekek. A mákos süti elkészítésében is tevékenyen részt vettek mindannyian. A süti elfogyasztása pedig reméljük mindenkinek szerencsét hoz.
„Legyen mákunk jövőre is!”
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
A célok kitűzése és elérése mindannyiunk életében rendkívül fontos. Feladatainkat mozgásos célba dobós játékkal kezdtük. Az volt az ügyes, aki bedobta a babzsákot a kosárba. Még a kiscsoportos korú gyerekek is részt vettek a versenyzésben. A gyerekek megtapasztalhatták, mennyire fontos, hogy legyen előttünk cél, különben semmit sem ér a versengés.
Mákos sütit készítettünk, szituációs játékkal bevásároltunk, melyet nagyon élveztek a gyerekek. A mákos süti elkészítésében is tevékenyen részt vettek mindannyian. A süti elfogyasztása pedig reméljük mindenkinek szerencsét hoz.
„Legyen mákunk jövőre is!”
Az ügyes kezek Micimackó születésnapjára színeztek képeket.
Az ügyes kezek Micimackó születésnapjára színeztek képeket.
Az ügyes kezek Micimackó születésnapjára színeztek képeket.
Beszámoló
A Mesevár és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról, amelynek témája:
A célok kitűzése és elérése
A tevékenység során, fontosnak tartottam, hogy a gyerekek figyelmét felkeltsem a különböző játékokkal, a beszélgetésekkel, a képek válogatásával, amelyek segítettek ráhangolni a csoport tagjait arra, hogy bátran meséljenek céljaikról, titkos vágyaikról.
Fontosnak éreztem, hogy a gyerekekben tudatosodjon, hogy reális célokat tűzzenek ki maguk elé, mert ezeknek az elérésére több esély van, mint az álombeli vágyak elérésére.
Többféle módon, színezéssel, bábozással, kirakós játékkal, ügyességi játékkal hangolódtunk minél jobban a témára.
A tevékenység felépítésénél szem előtt tartottam a gyerekek egyéni képességeit.
Figyelembe vettem a csoport jó együttműködési képességét, akkor is, amikor közösen kellett az autóknak a garázsukba találniuk. Néhányan még segítséget is nyújtottak társuknak.
A motiválás során olyan együttes élményre kívántam alapozni, amelyet nagyban segített Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dala. A zene, az együtt éneklés megteremtette a tevékenység jó hangulatát, beindította a gyerekek képzeletét, fantáziáját.
A csoport tagjai örömmel vettek részt a közös tevékenységekben, sikerült érdeklődésüket felkelteni és mindvégig fenntartani.
A mesét nagy átéléssel hallgatták a gyerekek, a mese végén elmondták kérdéseiket, amelyeket közösen meg is beszéltünk.
Örömmel nyugtáztam, hogy beleélték magukat a gyerekek a mese történetébe és kérték az újra mesélést.
Saját céljaikat, vágyaikat is nagyon jól meg tudták fogalmazni, nagyon ügyesen választotta ki mindenki a képek közül azt, amelyik az ő vágyai között szerepel. Bátran és őszintén meséltek a gyerekek arról is, hogy mi az amit ki szeretnének próbálni majd akár felnőttként, illetve a mostani vágyaik voltak a legfontosabbak.
A beszélgetés alatt végig jelen volt a kellemes, családias légkör, a másik meghallgatása, az érdeklődés és a figyelem.
A legnagyobb sikere a célbadobó játéknak volt, hiszen, ha valaki nem talált célba, mindenki vidáman nevetett, de mindenki nagyon drukkolt is a másiknak, amikor az újra megpróbálta.
A Boldogvárak nagyon szép színesek lettek, és a célok elérése jelét is mindenki nagy örömmel színezte ki.
Közös céljaink tabló készítésében mindenki hozta a saját képét, a képek felkerültek a tablóra, majd megbeszéltük közösen, miért azt a képet választotta.
Az alkotásokat fali újságunkra tettük ki.
Az egész tevékenység nagyon jó hangulatban, sok beszélgetéssel, meséléssel zajlott le.
Befejezésként, kezdő énekünket énekeltük el újra, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.
Beszámoló
A Mesevár és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról, amelynek témája:
A célok kitűzése és elérése
A tevékenység során, fontosnak tartottam, hogy a gyerekek figyelmét felkeltsem a különböző játékokkal, a beszélgetésekkel, a képek válogatásával, amelyek segítettek ráhangolni a csoport tagjait arra, hogy bátran meséljenek céljaikról, titkos vágyaikról.
Fontosnak éreztem, hogy a gyerekekben tudatosodjon, hogy reális célokat tűzzenek ki maguk elé, mert ezeknek az elérésére több esély van, mint az álombeli vágyak elérésére.
Többféle módon, színezéssel, bábozással, kirakós játékkal, ügyességi játékkal hangolódtunk minél jobban a témára.
A tevékenység felépítésénél szem előtt tartottam a gyerekek egyéni képességeit.
Figyelembe vettem a csoport jó együttműködési képességét, akkor is, amikor közösen kellett az autóknak a garázsukba találniuk. Néhányan még segítséget is nyújtottak társuknak.
A motiválás során olyan együttes élményre kívántam alapozni, amelyet nagyban segített Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dala. A zene, az együtt éneklés megteremtette a tevékenység jó hangulatát, beindította a gyerekek képzeletét, fantáziáját.
A csoport tagjai örömmel vettek részt a közös tevékenységekben, sikerült érdeklődésüket felkelteni és mindvégig fenntartani.
A mesét nagy átéléssel hallgatták a gyerekek, a mese végén elmondták kérdéseiket, amelyeket közösen meg is beszéltünk.
Örömmel nyugtáztam, hogy beleélték magukat a gyerekek a mese történetébe és kérték az újra mesélést.
Saját céljaikat, vágyaikat is nagyon jól meg tudták fogalmazni, nagyon ügyesen választotta ki mindenki a képek közül azt, amelyik az ő vágyai között szerepel. Bátran és őszintén meséltek a gyerekek arról is, hogy mi az amit ki szeretnének próbálni majd akár felnőttként, illetve a mostani vágyaik voltak a legfontosabbak.
A beszélgetés alatt végig jelen volt a kellemes, családias légkör, a másik meghallgatása, az érdeklődés és a figyelem.
A legnagyobb sikere a célbadobó játéknak volt, hiszen, ha valaki nem talált célba, mindenki vidáman nevetett, de mindenki nagyon drukkolt is a másiknak, amikor az újra megpróbálta.
A Boldogvárak nagyon szép színesek lettek, és a célok elérése jelét is mindenki nagy örömmel színezte ki.
Közös céljaink tabló készítésében mindenki hozta a saját képét, a képek felkerültek a tablóra, majd megbeszéltük közösen, miért azt a képet választotta.
Az alkotásokat fali újságunkra tettük ki.
Az egész tevékenység nagyon jó hangulatban, sok beszélgetéssel, meséléssel zajlott le.
Befejezésként, kezdő énekünket énekeltük el újra, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.