A történelem könyvünkben csukott szemmel, véletlenszerűen ráböktünk öt szóra. Ezen szavak felhasználásával született a versikénk, amely a 2020/ 2021-es tanév nagy problémájáról szól.
Célok kitűzése és elérése
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
A célok kitűzése és elérése mindannyiunk életében rendkívül fontos. Feladatainkat mozgásos célba dobós játékkal kezdtük. Az volt az ügyes, aki bedobta a babzsákot a kosárba. Még a kiscsoportos korú gyerekek is részt vettek a versenyzésben. A gyerekek megtapasztalhatták, mennyire fontos, hogy legyen előttünk cél, különben semmit sem ér a versengés.
Mákos sütit készítettünk, szituációs játékkal bevásároltunk, melyet nagyon élveztek a gyerekek. A mákos süti elkészítésében is tevékenyen részt vettek mindannyian. A süti elfogyasztása pedig reméljük mindenkinek szerencsét hoz.
„Legyen mákunk jövőre is!”
Edelényi Mátyás Óvoda és Bölcsöde
A célok kitűzése és elérése mindannyiunk életében rendkívül fontos. Feladatainkat mozgásos célba dobós játékkal kezdtük. Az volt az ügyes, aki bedobta a babzsákot a kosárba. Még a kiscsoportos korú gyerekek is részt vettek a versenyzésben. A gyerekek megtapasztalhatták, mennyire fontos, hogy legyen előttünk cél, különben semmit sem ér a versengés.
Mákos sütit készítettünk, szituációs játékkal bevásároltunk, melyet nagyon élveztek a gyerekek. A mákos süti elkészítésében is tevékenyen részt vettek mindannyian. A süti elfogyasztása pedig reméljük mindenkinek szerencsét hoz.
„Legyen mákunk jövőre is!”
Az ügyes kezek Micimackó születésnapjára színeztek képeket.
Az ügyes kezek Micimackó születésnapjára színeztek képeket.
Az ügyes kezek Micimackó születésnapjára színeztek képeket.
Beszámoló
A Mesevár és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról, amelynek témája:
A célok kitűzése és elérése
A tevékenység során, fontosnak tartottam, hogy a gyerekek figyelmét felkeltsem a különböző játékokkal, a beszélgetésekkel, a képek válogatásával, amelyek segítettek ráhangolni a csoport tagjait arra, hogy bátran meséljenek céljaikról, titkos vágyaikról.
Fontosnak éreztem, hogy a gyerekekben tudatosodjon, hogy reális célokat tűzzenek ki maguk elé, mert ezeknek az elérésére több esély van, mint az álombeli vágyak elérésére.
Többféle módon, színezéssel, bábozással, kirakós játékkal, ügyességi játékkal hangolódtunk minél jobban a témára.
A tevékenység felépítésénél szem előtt tartottam a gyerekek egyéni képességeit.
Figyelembe vettem a csoport jó együttműködési képességét, akkor is, amikor közösen kellett az autóknak a garázsukba találniuk. Néhányan még segítséget is nyújtottak társuknak.
A motiválás során olyan együttes élményre kívántam alapozni, amelyet nagyban segített Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dala. A zene, az együtt éneklés megteremtette a tevékenység jó hangulatát, beindította a gyerekek képzeletét, fantáziáját.
A csoport tagjai örömmel vettek részt a közös tevékenységekben, sikerült érdeklődésüket felkelteni és mindvégig fenntartani.
A mesét nagy átéléssel hallgatták a gyerekek, a mese végén elmondták kérdéseiket, amelyeket közösen meg is beszéltünk.
Örömmel nyugtáztam, hogy beleélték magukat a gyerekek a mese történetébe és kérték az újra mesélést.
Saját céljaikat, vágyaikat is nagyon jól meg tudták fogalmazni, nagyon ügyesen választotta ki mindenki a képek közül azt, amelyik az ő vágyai között szerepel. Bátran és őszintén meséltek a gyerekek arról is, hogy mi az amit ki szeretnének próbálni majd akár felnőttként, illetve a mostani vágyaik voltak a legfontosabbak.
A beszélgetés alatt végig jelen volt a kellemes, családias légkör, a másik meghallgatása, az érdeklődés és a figyelem.
A legnagyobb sikere a célbadobó játéknak volt, hiszen, ha valaki nem talált célba, mindenki vidáman nevetett, de mindenki nagyon drukkolt is a másiknak, amikor az újra megpróbálta.
A Boldogvárak nagyon szép színesek lettek, és a célok elérése jelét is mindenki nagy örömmel színezte ki.
Közös céljaink tabló készítésében mindenki hozta a saját képét, a képek felkerültek a tablóra, majd megbeszéltük közösen, miért azt a képet választotta.
Az alkotásokat fali újságunkra tettük ki.
Az egész tevékenység nagyon jó hangulatban, sok beszélgetéssel, meséléssel zajlott le.
Befejezésként, kezdő énekünket énekeltük el újra, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.
Beszámoló
A Mesevár és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról, amelynek témája:
A célok kitűzése és elérése
A tevékenység során, fontosnak tartottam, hogy a gyerekek figyelmét felkeltsem a különböző játékokkal, a beszélgetésekkel, a képek válogatásával, amelyek segítettek ráhangolni a csoport tagjait arra, hogy bátran meséljenek céljaikról, titkos vágyaikról.
Fontosnak éreztem, hogy a gyerekekben tudatosodjon, hogy reális célokat tűzzenek ki maguk elé, mert ezeknek az elérésére több esély van, mint az álombeli vágyak elérésére.
Többféle módon, színezéssel, bábozással, kirakós játékkal, ügyességi játékkal hangolódtunk minél jobban a témára.
A tevékenység felépítésénél szem előtt tartottam a gyerekek egyéni képességeit.
Figyelembe vettem a csoport jó együttműködési képességét, akkor is, amikor közösen kellett az autóknak a garázsukba találniuk. Néhányan még segítséget is nyújtottak társuknak.
A motiválás során olyan együttes élményre kívántam alapozni, amelyet nagyban segített Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dala. A zene, az együtt éneklés megteremtette a tevékenység jó hangulatát, beindította a gyerekek képzeletét, fantáziáját.
A csoport tagjai örömmel vettek részt a közös tevékenységekben, sikerült érdeklődésüket felkelteni és mindvégig fenntartani.
A mesét nagy átéléssel hallgatták a gyerekek, a mese végén elmondták kérdéseiket, amelyeket közösen meg is beszéltünk.
Örömmel nyugtáztam, hogy beleélték magukat a gyerekek a mese történetébe és kérték az újra mesélést.
Saját céljaikat, vágyaikat is nagyon jól meg tudták fogalmazni, nagyon ügyesen választotta ki mindenki a képek közül azt, amelyik az ő vágyai között szerepel. Bátran és őszintén meséltek a gyerekek arról is, hogy mi az amit ki szeretnének próbálni majd akár felnőttként, illetve a mostani vágyaik voltak a legfontosabbak.
A beszélgetés alatt végig jelen volt a kellemes, családias légkör, a másik meghallgatása, az érdeklődés és a figyelem.
A legnagyobb sikere a célbadobó játéknak volt, hiszen, ha valaki nem talált célba, mindenki vidáman nevetett, de mindenki nagyon drukkolt is a másiknak, amikor az újra megpróbálta.
A Boldogvárak nagyon szép színesek lettek, és a célok elérése jelét is mindenki nagy örömmel színezte ki.
Közös céljaink tabló készítésében mindenki hozta a saját képét, a képek felkerültek a tablóra, majd megbeszéltük közösen, miért azt a képet választotta.
Az alkotásokat fali újságunkra tettük ki.
Az egész tevékenység nagyon jó hangulatban, sok beszélgetéssel, meséléssel zajlott le.
Befejezésként, kezdő énekünket énekeltük el újra, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.
Nagyon izgalmas hónap van mögöttünk! Azt hiszem sikerült a külvilág történéseit az ajtón kívül hagyni, és a heti egy boldogságórán mi igazán boldogok vagyunk! Az egyik legszebb ilyen pillanatom, amikor a gyerekek a szék tetején állva skandálták, hogy képes vagyok rá!!!!!!!
Először is feldolgoztuk a céltervezés témakörét, és óriási boldogságfalat csináltunk az eredményből. Ebben a hónapban elérkezettnek éreztem, azaz elég nagyoknak tarom a kis mucikákat ahhoz, hogy egy új szokást, vagy egy régi rosszt újra cseréljünk. Kaptak egy táblázatot, a feladatot átbeszéltük, illetve minden héten beszéltünk róla, nyomon követtük egymás fejlődését. A végén mindenki kapott egy érmet, melyet magára formálhatott, hogy emlékeztesse őket arra, hogy képesek voltak rá, hogy a továbbiakban se adják fel!
Beszámoló
A Mesevár és Bölcsőde Mende
Törpike csoportjában megtartott Boldogságóráról, amelynek témája:
A célok kitűzése és elérése
A tevékenység során, fontosnak tartottam, hogy a gyerekek figyelmét felkeltsem a különböző játékokkal, a beszélgetésekkel, a képek válogatásával, amelyek segítettek ráhangolni a csoport tagjait arra, hogy bátran meséljenek céljaikról, titkos vágyaikról.
Fontosnak éreztem, hogy a gyerekekben tudatosodjon, hogy reális célokat tűzzenek ki maguk elé, mert ezeknek az elérésére több esély van, mint az álombeli vágyak elérésére.
Többféle módon, színezéssel, bábozással, kirakós játékkal, ügyességi játékkal hangolódtunk minél jobban a témára.
A tevékenység felépítésénél szem előtt tartottam a gyerekek egyéni képességeit.
Figyelembe vettem a csoport jó együttműködési képességét, akkor is, amikor közösen kellett az autóknak a garázsukba találniuk. Néhányan még segítséget is nyújtottak társuknak.
A motiválás során olyan együttes élményre kívántam alapozni, amelyet nagyban segített Bagdi Bella: Van nekem egy álmom c. dala. A zene, az együtt éneklés megteremtette a tevékenység jó hangulatát, beindította a gyerekek képzeletét, fantáziáját.
A csoport tagjai örömmel vettek részt a közös tevékenységekben, sikerült érdeklődésüket felkelteni és mindvégig fenntartani.
A mesét nagy átéléssel hallgatták a gyerekek, a mese végén elmondták kérdéseiket, amelyeket közösen meg is beszéltünk.
Örömmel nyugtáztam, hogy beleélték magukat a gyerekek a mese történetébe és kérték az újra mesélést.
Saját céljaikat, vágyaikat is nagyon jól meg tudták fogalmazni, nagyon ügyesen választotta ki mindenki a képek közül azt, amelyik az ő vágyai között szerepel. Bátran és őszintén meséltek a gyerekek arról is, hogy mi az amit ki szeretnének próbálni majd akár felnőttként, illetve a mostani vágyaik voltak a legfontosabbak.
A beszélgetés alatt végig jelen volt a kellemes, családias légkör, a másik meghallgatása, az érdeklődés és a figyelem.
A legnagyobb sikere a célbadobó játéknak volt, hiszen, ha valaki nem talált célba, mindenki vidáman nevetett, de mindenki nagyon drukkolt is a másiknak, amikor az újra megpróbálta.
A Boldogvárak nagyon szép színesek lettek, és a célok elérése jelét is mindenki nagy örömmel színezte ki.
Közös céljaink tabló készítésében mindenki hozta a saját képét, a képek felkerültek a tablóra, majd megbeszéltük közösen, miért azt a képet választotta.
Az alkotásokat fali újságunkra tettük ki.
Az egész tevékenység nagyon jó hangulatban, sok beszélgetéssel, meséléssel zajlott le.
Befejezésként, kezdő énekünket énekeltük el újra, mert nagyon tetszett a gyerekeknek.