A gyerekek 3 lépésben írták le, hogy az általuk kitűzött célt hogyan fogják elérni.
Kis négyzet alakú kártyákat ragasztottak fel egy rajzlapra lépcsőzetesen. A legalsó kártya az 1. lépés, a legfelső a cél. A kis kártyákra ráírták, mit kell tenniük ahhoz, hogy a céljukat elérjék.
Ez egyfajta motiváció a számukra. Ösztönzően hat rájuk, hiszen a cél elérése érdekében be kell tartaniuk a szabályokat, akaratuk erős kell legyen és kitartónak kell lenniük.
Célok kitűzése és elérése
Erzsébethelyi Általános Iskola
Az egy éven belül megvalósítható célokat leírták a gyerekek egy papírra, és összehajtva betettük az elkészített bakancsba, majd egy év múlva megnézzük, kinek sikerült elérnie a célját. A hosszabb távú célokat pedig lerajzolták, és ezt kitettük a falra. A célok között szerepelt a család, a sport siker, a repülés, az autóvezetés, egy-egy szakma, amelyet majd szeretnének megtanulni. Arról is beszéltünk, hogy mi kell a céljaink eléréséhez. Arra jutottunk, hogy az egyik legfontosabb a hit önmagunkban.
Abonyi Montágh Imre EGYMI Óvoda és Általános Iskola
Az öreg halász és a nagyravágyó felesége c. mesével vezettem be a témát. Szereplők jellemzőit beszéltük meg. Kívánhattak hármat az aranyhaltól. Elméleti tudnivalókat ismertettem. A hónap folyamán egy 5-napos célkitűzést tett minden tanuló, amit végül értékeltünk, jutalmaztam.
A célok kitűzése és elérése témakör, nagyon népszerű volt a Ficánka nagycsoport körében.
A foglalkozást kezdő relaxáció az Összehangoló 1,2,3 mozgások voltak, ami igen kedvelt a gyerekek számára. Ezután Boldog Dóra mesehallgatásra hívta a gyermekeket. Bezzeg Andrea : Boldogvár c. meséje beindította a gyermeki fantáziát, a képi látásmódot. A mese végén meghallgattuk Bagdi Bella : Van nekem egy álmom c. dalát. Ezután resztoratív-kör keretében megbeszéltük, hogy kinek mi az álma, célja, amit Boldog Dórával is megosztottak. Különbséget tettünk a rövid és a hosszabb távú célok között. Kihangsúlyoztuk azt is, hogy mit érzünk akkor, amikor nem valósulhat meg egy álom, egy cél. Például: ,,Szeretnék egy olyan gépet, ami igazi, élő cicává varázsolna, de tudom, hogy ez soha nem fog megvalósulni. ” Megfogalmaztuk azt is, hogy próbálkozással, hogyan érhetünk el sikert. Például:
,,Ha igazi cica nem lehetek, akkor a játékomban leszek az, utánozva mozgását, természetét. ”
A téma kapcsán, beindult a gyermekek beszédaktivitása, fejlődött kommunikációs készségük.
Szociális és erkölcsi értékrendjük is erősödött, hiszen sok olyan tartalmat osztottak meg egymással, ami az érzelmek széles skálájával, jó-rossz megtapasztalásokkal, illetve elérhetetlen, de pótolható álmok-célok megfogalmazásával volt teli. Mindenki kiszínezte a saját Boldogvárát és sikerült célba juttatni a feladatlapon lévő kisautót is. Mozgásos játékokat is játszottunk, amikor a célok keresztezték egymást, ezt megtapasztalás útján meg is fogalmazták, mozgás során pedig megvalósították (Pl.: Papucs-fogó – játék).
Boldogan, célok elérésével zártuk e témakört.
Mindenki elmondhatta a kisebb- nagyobb célkitűzéseit. Megbeszéltük, hogy milyen célokat tudtak már elérni. A keresztnevük kezdőbetűivel kellett keresniük célkitűzéseket, amelyeket szeretnének elérni. Mindenki átgondolta, elképzelte, hogy 3 év múlva milyennek látja a mindennapjait. Hová jár iskolába, milyen hobbikkal foglalkozik. Ezeket lerajzolták, illetve megfogalmazhatták.
Mindenki elmondhatta a kisebb- nagyobb célkitűzéseit. Megbeszéltük, hogy milyen célokat tudtak már elérni. A keresztnevük kezdőbetűivel kellett keresniük célkitűzéseket, amelyeket szeretnének elérni. Mindenki átgondolta, elképzelte, hogy 3 év múlva milyennek látja a mindennapjait. Hová jár iskolába, milyen hobbikkal foglalkozik. Ezeket lerajzolták, illetve megfogalmazhatták.
Mindenki elmondhatta a kisebb- nagyobb célkitűzéseit. Megbeszéltük, hogy milyen célokat tudtak már elérni. A keresztnevük kezdőbetűivel kellett keresniük célkitűzéseket, amelyeket szeretnének elérni. Mindenki átgondolta, elképzelte, hogy 3 év múlva milyennek látja a mindennapjait. Hová jár iskolába, milyen hobbikkal foglalkozik. Ezeket lerajzolták, illetve megfogalmazhatták.
Mindenki elmondhatta a közelebbi és távolabbi céljait. Megbeszéltük, hogy tudják – e, hogy mit kell megtenni azért, hogy céljaikat el is érjék. Játékos feladatként a keresztnevük betűivel kellett írni célokat. Mindenki elképzelve, hogy 2 év múlva milyen iskolában, milyen barátokkal körülvéve látja magát. Mindezt írásos, vagy rajzolt formában jelenítették meg.