Hihetetlen célokat tűztek ki maguk elé a gyermekek.
Párat tudtam csak közülük feltölteni a fotók közül.
-szeretnék hibátlanul olvasni
-szeretnék profi sportoló lenni
-szeretnék matematika versenyeket nyerni
– szeretném, ha mindig Ön lenne a tanító nénim
Célok kitűzése és elérése
Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Rövidtávú célokat fogalmaztak meg kis elsőseim. Volt, aki a tanulásban szeretne fejlődni, akadt, aki könyvet szeretne írni, megint más a fekvőtámasz-karhajlítások számát szeretné növelni. Egy hónap múlva megnézzük, mit sikerült teljesíteniük. Kis rajzokat készítettek, melyekből egy párat felragasztottunk egy tablóra.
Először átbeszéltük az elsőseinkkel a céljaikat,terveiket,majd az álmok közti különbséget.Rajzaink az egyéni célokat mutatják,amit a bakancsba betettünk. Nehéznek tűnt elvonatkoztatni a tárgyaktól,mint céloktól.A nagy képre az álmaikat örökítették meg.
Derecskei Bocskai István Általános Iskola és AMI
Az új évben, az 1. félév végén, mi még csak 5. osztályosok vagyunk, így első felsős félévi bizonyítványunkat vihettük haza, elképzeltük magunkat két év múlva, hetedikesként, szóban vizualizáltuk leendő önmagunkat, reméljük, hogy kivétel nélkül mind együtt lehetünk, célunk sokkal jobb tanulmányi eredmények elérése, a meglévő barátságok megtartása, jobb osztályközösség kialakítása.
Középsőseink számára a hónap dalához is kapcsolódva, „álmokként” emlegettük azokat a célokat, melyeket szeretnénk elérni. Az álmoknak persze semmi sem szabhat határt, így születtek meg a „Szeretném, ha holnap lenne a farsangi mulatság” és a „Szeretnék egy igazi unikornison ülni” gondolatok. Ezt tapasztalva igyekeztünk objektumhoz kötni céljainkat. Kislabdákat kellett célba dobniuk először egy felfordított zsámolyba, majd egy kis kosárba, ami teljesíthető kihívás/cél volt számukra.
Egy másik oldalról is megközelítettük a hónap témáját: az ígéretekkel megegyezően értelmeztük a kitűzött célokat. Egy egyensúlyozó félgömböt választottunk ki ennek eszközéül, melyet a tevékenység előkészítéseként a gyermekeknek el kellett találniuk gombóccá formált zoknijukkal. A délelőtti játék kezdete előtt megkértem a gyerekeket, hogy egy kis papírra rajzolják rá jelüket, majd üljenek le a szőnyegre, melynek közepén elhelyeztem az említett tornaszert. Miután mindenki elkészült, a gyermekek feladata volt, hogy ragasszák rá jelüket, miközben elmondják, mi a napi ígéretük. Örömmel tapasztaltuk, hogy már a legelső alkalommal több gyermeknek segítőkész, figyelmes gondolata született. A nap végén „jutalomból” mindenki átsétálhatott rajta, amit nagyon vártak és élveztek, büszkeség töltötte el őket. A hét további napján is hasonlóan történt a célok megfogalmazása. Az utolsó két nap azonban a gyermekek automatikusan sorolni kezdték ígéreteiket a szőnyegre ülve.
Tapasztalva, hogy a gyermekek számára fontos ez az eszköz, közösen nevet adtunk neki. Az első ilyen alkalommal a „varázsbuborék” nevet kapta, majd a következő napon a korábbi tapasztalatokat is használva ez az elnevezés „varázsbuborék-hídra” módosult.
A Ho’oponopono dalt, amit „gondolkodós zeneként” emlegetünk, minden nap meghallgattuk a délelőtt lezárásaként, és visszaemlékeztünk arra, sikerült e teljesíteni a reggel kitűzött célunkat. Egyre gyakrabban fókuszba került az is, hogy mit tennének másként, ha visszatekerhetnénk az időt.
Hetünk természetesen nem telhetett el a hónap dala nélkül, melyet mozgással kísértünk és péntekre nagyon ügyesen elsajátították a gyerekek, örömmel hallgatták.
A napot a célok kitűzésének jelének kiszínezésével kezdtük. Ezután a meseszőnyeget közösen leterítettük a gyerekekkel, ahol meghallgatták a Boldogvár meséje című mesét. A mese után a varázsköveket követve mi is eljutottunk a Boldogság várához, ahol felragasztottuk a lépcsőre a kiszínezett jelet. Ezután elmentünk János lakodalmába, ahol a cd-ről hallgattunk dalokat és táncoltunk amíg a lábunk bírta.
Másnap megköszöntöttük Micimackót születésnapja alkalmából, kedves kis medvéket készítettek a gyerekek ajándékba só liszt gyurmából. A szülinapi lufipartit a tornateremben tartottuk. Mindenki remekül érezte magát mindkét napon!
Kicsit félve fogtam bele a hónap témájának feldolgozásába. Ahogy eddig, úgy most sem kellett volna aggódnom. A kedvenc relaxációs játék után-a munkafüzet segítségével -könnyen ráhangolódtak a gyerekek a témára. Igazán akkor vált teljessé a témafeldolgozás, amikor a Boldogvár meséjét követően, közös célt fogalmaztunk meg. Meglévő élményeik elég motiváló erővel bírtak ahhoz, elérjük célunkat.
A vasmegyeri másodikos gyerekek céljaikat rajzban fogalmazták meg. Legtöbb gyerek tárgyakra vágyik, legfőbb céljuk az, hogy ezeket megkaphassák.
Kicsit félve fogtam bele a hónap témájának feldolgozásába. Ahogy eddig, úgy most sem kellett volna aggódnom. A kedvenc relaxációs játék után-a munkafüzet segítségével -könnyen ráhangolódtak a gyerekek a témára. Igazán akkor vált teljessé a témafeldolgozás, amikor a Boldogvár meséjét követően, közös célt fogalmaztunk meg. Meglévő élményeik elég motiváló erővel bírtak ahhoz, elérjük célunkat.
Ráhangolódás:
Kerek erdő kalandra hív téged…
Bezzeg Andrea Boldogvár meséje
Téma feldolgozása:
Beszélgetés a gyermekekkel,milyen célokat tűzhetnek ki maguk elé. Mindezeket hogyan érhetik el.
Játékos feladatok:
– titkos térkép Cél : a saját boldogvár megtalálása
– a térkép alapján az óvodában elrejtett egyéni feladatok megtalálása közös feladatmegoldással( annyi helyszín amennyi gyermek)
Lezárás: a boldogvárak kiszínezése