A beszélgetés témája az volt, hogy ki mit szeretne elérni felnőtt korában. Néhányan vagyontárgyakról – házról, autóról – álmodnak, mások családot szeretnének, és van, aki saját vállalkozást tűzött ki célul magának. A tablónk az ehhez kapcsolódó rajzokból készült.
Célok kitűzése és elérése
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
A hónap dalára vonatoztunk a teremben asztalok, székek, játékok kikerülésével. Először előre, majd hátra. A cél az volt, hogy ne szakadjon el a vonat,ill. ne ütközzünk semminek.
Jégkirálynő, jégherceg ( mozgásos játék): A jégkirálynő, jégherceg akit megérint jéggé fagy ( terpeszállásban). A többiek szabadon szaladgálnak a kijelölt játéktérben. A cél, hogy megmentsék „jéggé fagyott” társaikat úgy , hogy átbújnak a lábuk között.
Mivel a természet nem ajándékozott meg minket hóval, így vattából gyúrtunk gombócokat, és evvel a „hógolyóval” kellett egymást eltalálni. Egy nagy csomagolópapírra hóembert rajzoltunk, később ez lett a csata céltáblája.
Másnap lufikkal tornáztunk. Célunk az volt, hogy minél kevesebbszer szabaduljanak el a rakoncátlan lufik.
A játéknál pedig pontosan arra törekedtünk, hogy az ejtőernyőre összegyűjtött lufik, annak mozgatásával minél gyorsabban lekerüljenek onnan.
A gyerekek január hónapban is nagyon aktívak voltak. „Boldogan”, lelkesen várták a Boldogság órákat!
Lezajzolták terveiket, majd az altaluk elkészített bakkancsaikba téve, útba indították a cél fel!
Jármi- Papos-őr Általános Iskola
A hónap témájának megismerése során több mesével is találkozhattak a gyerekek. Az öreg halász és nagyravágyó felesége történetét már ismerték a korábbi tanévből, melyet akkor többféleképpen feldolgoztunk. Az idén ezt a mesét ráhangolódásnak szántam, s a Csillagszemű juhász című mesét szerettem volna részletesen megismertetni a tanulóimmal. Ebben a történetben ugyanis a szegény pásztorfiú kitartásának, az elérendő céljának pontos megjelölésével lett példaértékű előttünk. A mesehősök céljai után elérkeztünk az egyéni és közös célok megvitatásáig. A gyerekekkel meg is fogalmaztuk, hogy minden lehetséges, ha hiszünk magunkban. Ezután egy közös kis tablót készítettünk, melyekre az elérendő céljaink kerültek fel képekben, és néhány egyszerű mondat erejéig. A tabló ettől a hónaptól a boldogságfalunkat díszíti, s emlékeztet bennünket arra, hogy mindent tegyünk meg a céljaink eléréséért.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
A gyerekek lerajzolhatták azt a rövid távú vágyukat, céljukat, amelyet úgy gondolják, hogy fontos számukra, képesek megvalósítani. Mielőtt hozzáláttak a munkához, egyénenként is elmondhatták, hogy mi az a dolog ami fontos számukra. Türelemmel meghallgatták egymást, s ötleteket merítettek egymás ötleteiből.
Merj álmodni! – ez volt a jelszava a hónap témájához kötődő beszélgetéseinknek. Érdekes volt látni, hogy az eleinte nehezen induló jövőképük hogyan alakult, formálódott az egyes álmok meghallgatása után. Mintha egymásból merítettek volna erőt a tervezéshez is. Ezek után a tablók elkészítése már könnyebben ment, és az alkotás közben tovább folytatták a jövőbeli terveikről, álmaikról szőtt csevegést.
A januári foglalkozáson beszélgetéssel indítottunk. Ki, mit szeretne elérni az életben? Mit kell tenni ahhoz, hogy ezt a célt elérhessed? Miután a gyerekek elmesélték, hogy milyen céljaink lehetnek, megbeszéltük, hogy milyen lépések, feladatok várnak ránk a cél eléréséhez. Fontosnak tartottam, hogy arról is szót ejtsünk, mit tehetünk, ha minden erőfeszítés ellenére sem sikerül elérni vágyainkat, álmainkat. Például, ha nem lehetek divattervező, varrhatok saját tervezésű ruhákat a családomnak, barátaimnak. Nem lehetek mestercukrász, akkor sütök a családomnak finomságokat. A beszélgetés után, mindenki lerajzolta, mit szeretne elérni.