A Gárdonyi Gézs és Szegi Suli Ált. Isk. 2. osztályos tanulói közös ötletelés után összegyűjtötték a tanévben végrehajtható célokat. A válogatás után leírták, maj az igagató bácsinak átadták, hogy tanév végén számon tudja kérni.
Célok kitűzése és elérése
Az első osztály elérkezett az első tanév feléhez. Fontos itt megállnunk és átbeszélnünk a tapasztalatainkat. Mondhatjuk hogy már iskolássá váltak, megszokták az új környezetet, beletanultak a rendbe. Nem csak az új naptári év, hanem az új félév kezdete is okokat adott az eltelt időszak átgondolására és a jövő tervezésére. Apró kicsi célokat minden héten felállítunk, legyen szó egy játék megtanulásáról, vagy egy szabály betartásáról, ezúttal azonban olyan célt kellett választani, aminek elérésére a következő félévben törekedni fognak. Mesével indítottuk a foglalkozást, majd beszélgettünk az újévi szokásokról, fogadalmakról és, hogy miért nehéz azokat betartani. Ezután mindenki ceruzát ragadott, hogy lerajzolja milyen célt tűzött ki maga elé. A rajzokat begyűjtöttük, hogy minden hónap végén visszatérjünk rá, kinek sikerült már elérnie.
A dal meghallgatása után beszélgettünk a rövid és hosszútávú terveinkről, álmokról. Beszélgettünk arról, hogy ha valamit el szeretnénk érni nem hullik könnyen az ölünkbe, meg kell érte dolgozni. Sokan sportolnak a csoportba, Ők különösen tudták/tudják, hogy ez mit is jelent. Megnéztünk egy filmet is, amit a gyerekek javasoltak, kértek.
Majd elkészítették a bakancslistájukat, a bakancsot, amibe beletették a listát.
Micimackó kuckója- 9.fejezet. Célbazokni. Hátra arc.
Összegyűjtöttük az egy év alatt elérendő célokat és bakancsba gyűjtöttük őket- ez a mi bakancslistánk.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Készségfejlesztő iskolai csoportunkban a hónap témáját képes naptár készítésének a segítségével oldottuk meg. A tanév végéig visszalevő hónapokat elosztottuk tanulóink között. A ránk váró feladatokat és alkalmakat megbeszéltük, majd rajzos formában elkészítve felragasztottuk a naptárba. Születésnapokat, témaheteket, aktuális ünnepeinket soroltuk fel, képi síkon is megjelenítve így az előttünk álló célokat, megoldandó feladatainkat.
Januárban az egyéni és a közös céljainkról beszélgettünk, és arról, hogy mit kell tennünk érte. Elkészítettük közösen a boldogság várat. A felkínált tevékenységek vonzóak voltak a gyerekek számára: célba dobtunk, mozgásos játékokat játszottunk, hópelyhekkel táncoltunk és elkészítettük a szívecske koronát. A munkafüzetben kiszíneztük „neked mi a céljaid”.
Január a fogadalmak hónapja. Mik azok a fogadalmak? Mik lehetnek a jó, elérhető célok?
Az osztály tanulói megfogalmazták céljaikat, amiket júniusig el szeretnének érni. Ezeket leírták színes papírcsíkokra. Minden tanuló egy személyiségéhez illő bakancsot színezett ki és ebbe a bakancsba tette bele a céljait tartalmazó papírcsíkot.
Csemete liget Napközi otthonos Óvoda
A célok kitűzésénél beszélgettünk a gyerekekkel, ki mi szeretne lenni, ha „nagy” lesz, felnőtté válik. Meglepő válaszok érkeztek, voltak , akik elgondolkodtak, volt, akinek kialakult elképzelése volt már.
Más célokat is szívesen tűznek ki a gyerekek maguk elé: pl. Kisállatot szeretnének a legtöbben, amiről gondoskodni vagy egy- egy számukra elérhetetlenebb játékot.
Inkább anyagiak és tárgyban megjelenő két célokat választották, de igyekeztünk a beszélgetést arra felé terelni, hogy nem csak a tárgyak okoznak örömet, hanem érzelmi síkon próbáltuk megközelíteni a témát.
Mivel iskolára készülünk, több gyereknek célja, hogy jó tanuló legyen az iskolában. Boldogvàr meséjét nagy szeretettel hallgatták meg és utána elkészítettük közösen a Boldogvàr Puzzlet is.