A januári hónapban a gyermekek az újévi fogadalommal tértek vissza az ünnepekről. Szinte minden gyermek tudta mi szeretne lenni, mi a célja , mit akar elérni az életben. A foglalkozások keretében a gyermekeket motiválással ösztönözzük. Nagyon sok buzdítás kel nekik. A kitartásuk, önbizalmuk , társas kapcsolataik, fejlesztésére nagy hangsúlyt fektetünk. A gyermekek egymást is segítették , ötletekkel, rajzokkal, a kitartó munka mindig meghozza az eredményt. Céljaikat, vágyaikat , fogadalmukat megosztották társaikkal egy beszélgetőkör alkalmával, majd ügyesen egymásnak tanácsokat adva folytatták a beszélgetést. Ki miben jobb, ügyesebb, miben kell erősödnie, min kell javítani. Szinte minden gyermek hasznos ötletekkel támogatta társát, majd közösen szerencsehozó lóherét ragasztottak, szerencsehozó malackával és bíznak abban , hogy céljaik, vágyaik valóra vállnak. És a kevés és sajnos nem igazán tapadó hóból még egy hóember is készült , mert nagyon szerették volna:)
Célok kitűzése és elérése
Az elérendő célok megfogalmazása nehezen ment eleinte a gyerekeknek. Segítséggel sikerült rövid- és középtávú célokat megfogalmazni. Mivel iskolába készülnek, sokan iskolai teljesítményükkel kapcsolatos célokat jelöltek meg ,pl. „megtanuljak szépen írni!” Megtanultuk, hogy céljainkat fogalmazzuk meg és mondjuk ki. A célok elérését egy akadálypálya teljesítése után függőleges karikába dobással szimbolizáltuk, ahol céljaikat kimondták, majd elképzelték annak megvalósulását és azután célra dobtak. Észrevettük, hogy sokkal inkább képes célt találni az, aki el is képzelte az iskolai füzetének szélére rajzolt piros pontokat, csillagokat, mint az, aki csak vágyik erre. Megbeszéltük és felismerték a céljaikhoz vezető lépcsőfokokat, hogy mit kell azért tenni, hogy megvalósuljon, amit eltervezünk. Megállapítottuk, hogy olykor mások segítségére (pl. szüleik) is szükségük van a megvalósuláshoz. A célok megfogalmazását egész héten át csiszolgatták, és elszántan célba dobtak. Nagyon tanulságos témakör volt, ami szerintem mélyen beépült a gyerekek gondolataiba.
Veszprémi Kastélykert körzeti Óvoda
Célok kitűzése és elérése
A hónap témáját a Maci csoportos kisgyerekekkel a madáretetés téma során dolgoztuk fel: A 3-4 évesek is könnyen megfogalmazták, hogy mennyire fontos a kis vendégeink etetése. Marék Veronika: Kippkopp a hóban c. meséjét meséltem el a gyerekeknek. Következő nap mozgásos játékba ágyazva eljátszottuk, hogy mi is útra kelünk, és megetetjük a madarakat. Megbeszéltük, milyen nehéz volt Kippkoppnak a hóban menni, eleséget vinni a madaraknak… Aztán célba dobtunk a babzsákokkal. Bizony nem is könnyű beletalálni a karikába!
A gyerekek nagyon szeretik a meséket, mozgásos játékokat! A madaras téma kapcsán, és a kimerítő mozgás után beszélgettünk arról, hogy ha valamit szeretnénk elérni, nem baj, ha nem sikerül elsőre, kitartóan próbálkozni kell tovább!
A téma feldolgozását a „Van nekem egy álmom” című dallal zártuk, amit nagyon megszerettek a gyerekek. A csoportban mindenki jókedvvel, örömmel vett részt a tevékenységben.
Csatári Gabriella – óvodapedagógus
Veszprémi Kastélykert Körzeti Óvoda
2021. január
Veszprémi Kastélykert körzeti Óvoda
Célok kitűzése és elérése
A hónap témáját a Maci csoportos kisgyerekekkel a madáretetés téma során dolgoztuk fel: A 3-4 évesek is könnyen megfogalmazták, hogy mennyire fontos a kis vendégeink etetése. Marék Veronika: Kippkopp a hóban c. meséjét meséltem el a gyerekeknek. Következő nap mozgásos játékba ágyazva eljátszottuk, hogy mi is útra kelünk, és megetetjük a madarakat. Megbeszéltük, milyen nehéz volt Kippkoppnak a hóban menni, eleséget vinni a madaraknak… Aztán célba dobtunk a babzsákokkal. Bizony nem is könnyű beletalálni a karikába!
A gyerekek nagyon szeretik a meséket, mozgásos játékokat! A madaras téma kapcsán, és a kimerítő mozgás után beszélgettünk arról, hogy ha valamit szeretnénk elérni, nem baj, ha nem sikerül elsőre, kitartóan próbálkozni kell tovább!
A téma feldolgozását a „Van nekem egy álmom” című dallal zártuk, amit nagyon megszerettek a gyerekek. A csoportban mindenki jókedvvel, örömmel vett részt a tevékenységben.
Csatári Gabriella – óvodapedagógus
Veszprémi Kastélykert Körzeti Óvoda
2021. január
Veszprémi Kastélykert körzeti Óvoda
Célok kitűzése és elérése
A hónap témáját a Maci csoportos kisgyerekekkel a madáretetés téma során dolgoztuk fel: A 3-4 évesek is könnyen megfogalmazták, hogy mennyire fontos a kis vendégeink etetése. Marék Veronika: Kippkopp a hóban c. meséjét meséltem el a gyerekeknek. Következő nap mozgásos játékba ágyazva eljátszottuk, hogy mi is útra kelünk, és megetetjük a madarakat. Megbeszéltük, milyen nehéz volt Kippkoppnak a hóban menni, eleséget vinni a madaraknak… Aztán célba dobtunk a babzsákokkal. Bizony nem is könnyű beletalálni a karikába!
A gyerekek nagyon szeretik a meséket, mozgásos játékokat! A madaras téma kapcsán, és a kimerítő mozgás után beszélgettünk arról, hogy ha valamit szeretnénk elérni, nem baj, ha nem sikerül elsőre, kitartóan próbálkozni kell tovább!
A téma feldolgozását a „Van nekem egy álmom” című dallal zártuk, amit nagyon megszerettek a gyerekek. A csoportban mindenki jókedvvel, örömmel vett részt a tevékenységben.
Csatári Gabriella – óvodapedagógus
Veszprémi Kastélykert Körzeti Óvoda
2021. január
Megkezdődött a 2021es év. Új kihívások, új lehetőségek várnak ránk. A boldogságórákon a célok kérdéskörét dolgoztuk fel az Egészség-Ügyesekkel. Ebben a pandemikus időszakban kiváltkép fontos, hogy legyenek céljaink. A távoktatás, a vesztegzár és a bizonytalanság rengeteg nehézséget okoznak, de egy jó tervel, tudunk tenni az általános lehangoltság ellen. Minőségesen is ki tudjuk használni a bezártság által nyújtót sok „szabadidőt”.
E havi feladat egy cél kitűzése és az eléréséhez vezető út megtervezése volt. A témát társasjáték formájában oldottuk meg.
Domoszlói III. András Általános Iskola
Nehezen tudtuk lábunkra venni, ezt a csodálatos bakancsot. Inkább vágyakat fogalmaztunk meg először. Majd második beszélgetésnél kerestünk olyan vágyakat, amelyek célként elérhetőek. Megbeszéltük és mindenki lerajzolt egy fontos célt, amit szeretne elérni. Feltettük a bakancsunkat a szekrényre, de, aki szeretne még tehet bele olyan célt, amit szeretne elérni a közeljövőben.
A „Célok kitűzése és elérése” témakör keretében megbeszéltük a gyermekekkel, hogy mit jelent a cél kifejezés. Példákat hoztunk rövid és hosszútávú célokra, majd minden tanuló elmondta, hogy milyen tervei vannak a jövőben.
A közös elmélkedést követően arról is beszélgettünk, hogy a tanévben milyen célokat tűztünk már ki, illetve ezeket mikor és hogyan tudnánk megvalósítani. Mindezek szemléltetésére készítettünk egy iskolai bakancslistát. Az alapot ennek megfelelően egy bakancs forma adta, melyre különböző szimbólumokat ragasztottunk. Minden kép egy-egy iskolai rendezvényt, ünnepet, eseményt szimbolizál. A végeredmény egy szuper produktum lett, melyet sok örömmel alkottunk meg!
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Vége a célkitűzések hónapjának. Mit tanultunk? Hogy milyen a jó célállítás, hogy bontsuk kisebb lépésekre hosszútávú céljainkat, hogyan határozzunk meg határidőket. Miért jó ez? Mert akinek céljai vannak, motiváltabb, fókuszáltabb, jobban kezeli a stresszt, s elégedettebb. Nem utolsó sorban pedig tovább él. Céljainkat lépésről lépésre terveztük, így egy úton ábrázoltuk ezt, amit végig kell járnunk a megvalósításig. Iskolánk faliújságján a 4.a osztály munkái láthatóak.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Általános Iskolai Tagintézmény
Ebben a hónapban több alkalommal is foglalkoztunk a hónap témájával: először beszélgettünk az elméleti hátteréről: miért fontosak, hogy legyenek céljaink, hogyan, milyen lépésekben tudjuk céljainkat elérni, mik segíthetnek vagy gátolhatnak bennünket ezek megvalósításában.
Minden gyerek kitöltötte a felsős munkafüzet 83.oldalán található „Célok öt fő életterületen” táblázatot.