Az Internet segítségével néhány dokumentumfilmet néztünk meg a gyerekekkel ki hogyan és miért tűzött ki célokat. A film nézése közben arra lettem figyelmes, hogy néhányan jegyzetet készítettek. Megkérdeztem kinek melyik tetszett és miért? Az egyik 2. osztályosom kiállt és felolvasta a jegyzetét. Azért írta le, hogy ha elfelejtené, akkor ez a kis papír emlékezteti miért is szeretné elérni a céljait. Ahhoz, hogy jobban menjen a hangos olvasás naponta 1 oldalt otthon hangosan kell olvasnia, a matematika összeadása is jobban menni fog, ha ezt is naponta gyakorolja önszorgalomból Amikor körbe ülünk a beszélgetéseinknél, mindig emlékeztetem őket, hogy ne a kanyarban álljon meg, hanem majd csak célállomáson! Fontosnak tartom, hogy minden nap beszélgetéssel kezdődjön és záruljon. Az időjárás is nekünk kedvezett, a gyerekek kérésére kint folytattuk a délutáni napjainkat. Voltunk sétálni, szánkóztak , célba dobást gyakoroltak, hóember építettek, sorversenyt játszottunk ki mit szeretett volna. A téma hónapunkat ismét tartalmasan zártuk.
Célok kitűzése és elérése
A cèlok kitűzèse kapcsàn elolvastam nekik Az öreg halàsz ès a nagyravágyó felesègèt,majd az ehhez kapcsolódó szövegèrtèst oldottuk meg.A jàtèkos útkereső utàn az egyèni cèljaikat ès az oda vezető utat fogalmaztàk meg.Az óràt ígèretkàrtyàk kèszítèsèvel tàrtuk le.
A cèlok kitűzèse kapcsàn elolvastam nekik Az öreg halàsz ès a nagyravágyó felesègèt,majd az ehhez kapcsolódó szövegèrtèst oldottuk meg.A jàtèkos útkereső utàn az egyèni cèljaikat ès az oda vezető utat fogalmaztàk meg.Az óràt ígèretkàrtyàk kèszítèsèvel tàrtuk le.
A cèlok kitűzèse kapcsàn elolvastam nekik Az öreg halàsz ès a nagyravágyó felesègèt,majd az ehhez kapcsolódó szövegèrtèst oldottuk meg.A jàtèkos útkereső utàn az egyèni cèljaikat ès az oda vezető utat fogalmaztàk meg.Az óràt ígèretkàrtyàk kèszítèsèvel tàrtuk le.
A célok kitűzése és elérése témában a gyerekeket megismertettük a célok kitűzésének fontosságáról valamint, hogy hogyan érhetjük el kitűzött céljainkat Beszélgetéseink során kitértűnk arra, hogy vannak rövid és hosszútávú célok, megbeszéltük, hogy mi a különbség az álom, a kívánság és a cél között. A reálisan kitűzött célokat kisebb részcélokra bontottuk, részletesen megterveztük a lépéseket. Persze, mindez játékosan és a gyerekek szintjén. A hónap dalát megtanultuk és mozgással kísértük a szöveget. A foglálkozásainkat meditációval zártuk.Mindenki jól érezte magát!
Fazekas József Általános Iskola
A gyerekek először végiggondolhatták a munkafüzetben található táblázat kitöltésével, hogy milyen rövid- és hosszútávú céljaik vannak a családi és baráti kapcsolatok, a tanulás, a sport, illetve az egészség terén. Ezt követően csoportokban készítettek plakátokat az 5 területnek megfelelően. A gyerekek élvezték a foglalkozásokat, szívesen dolgoztak együtt, osztották meg egymással a gondolataikat.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A csoport minden tagja átgondolta, hogy 2 év múlva milyen lesz az élete. 8. osztályosok lévén a pályaválasztással kapcsolatos változások voltak központban. Önállóan öntötték a gyerekek megfelelő formába ( írásos, rajzos megoldások), majd megosztották egymással gondolataikat.
A januári hónap a céljaink kitűzéséről és egy kicsit az előző évre való visszatekintésről szólt. A gyerekekkel a boldogság óra keretein belül ezekről a kérdésekről beszélgettünk. Mindenki elmondta a kis terveit, céljait a 2021-es évre és egy kicsit visszagondoltunk a 2020-as évre is. Kiemeltük azokat a pillanatokat amelyek pozitív hatással voltak ránk és jó érzéssel tudunk rá visszagondolni, majd ezeket az emlékeket és a célokat is lerajzolták a gyerekek.