Ebben a hónapban beszélgetőkört szerveztünk, mely nagyon tetszett a csoportomnak. Mindenki húzott egy befejezendő mondatot az Ez vagyok én! kártyacsomagból. Őszintén elmondták véleményüket a témában, világosan megfogalmazták céljaikat. Ezután a többiek adtak tanácsokat, ötleteket. Esetleg tehettek fel kérdéseket egymásnak. A levélírás pontosan illeszkedett a fogalmazás tananyaghoz. Ötletbörzével kezdtünk. Egymás után szaladtak a táblához, s írtak fel a témához kapcsolódó szavakat, szókapcsolatokat. Olyan lelkesek voltak, hogy pillanatok alatt megtelt mindkét tábla. Sajnos időhiány miatt már csak szóban tudták megfogalmazni a levelet, így én gépeltem gyorsan.
Célok kitűzése és elérése
A célok kitűzése hónapjában mindenki megfogalmazott egy számára fontos és elérendő célt a tanév végéig. Ezeket a célokat egy célkereszten helyeztük el, kiraktuk a faliújságra, hogy a tanév során mindig emlékeztessen bennünket, mit szeretnénk elérni.
Csoportommal sokat beszélgettünk a témáról. Kicsit megkésve, de megszületett a következő alkotásuk, mely tovább színesíti iskolánk boldogság falát.
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Célom: 2 év múlva Zrínyis diákként ezt a logót büszkén viselem.
K.A.
8.d osztályos tanuló
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Mindennapra van kitűzött célunk a gyerekekkel, ez természetes. De mi a lehető legpozitívabban, vidáman, játékos módon próbáljuk elérni. Az önálló öltözködésen, a játékok elpakolásán túl a közös játék során mindig egy kicsit magasabb célt tűzünk eléjük.
Felépítettük a MI Boldogság várunkat, amit aztán nagy örömmel körbe is táncoltunk a hónap dalára.
Tanítványaimmal –életkori sajátosságaiknak megfelelően – részletesen körüljártuk e témakört. Lényegét megértették, okos hozzászólásaikkal, megnyilvánulásaikkal bővítették egymás látókörét is.
Különbséget tettünk az igazi célok kitűzése és az álmodozás között. Ötleteket gyűjtöttünk, amelyek segíthetik őket céljaik elérésében. Tudják már azt is, hogy a célok megvalósítása érdekében tenni kell, az esetleges nehézségek pedig velejárói.
A téma zárásaként írásban megfogalmazták elérni kívánt céljaikat, amiket lezártunk egy üvegbe. Megbeszélt későbbi időpontban elővesszük, elemezzük azokat.
Németh Edit,
a 4.-es boldogságcsoport vezetője
Bocskai István református Általános Iskola
Az órán alaposan átbeszéltük a közeli és távoli céljainkat. Megnéztük azt is, hogy tavaly óta kinek változtak a kitűzött céljai. Elkészítettük a következő egy évre szóló céljainkat, melyeket mindenki felírt egy lapra. Ezeket egy jól lezárt zacskóban a jelképes bakancsunk hátuljára erősítettük, és csak egy év múlva nézzük meg kinek mit sikerült elérnie.
JANUÁR
CÉLOK!
Relaxáció:
Segítség a mindennapokhoz!
1. Kell egy terv. Méghozzá nem csak fejben, hanem leírva és lépésről lépésre kidolgozva. A vizsgálatokban részt vettek közül azok értek el sikereket (azaz célokat), akik a végső célt számos közbülső konkrét, mérhető és időhöz kötött célra bontották, így kialakítottak egy folyamatot, és ezáltal megszabadultak azoktól a félelmektől és megingásoktól, amelyeket a nagyobb célok váltottak ki belőlük.
2. Meséljünk a célunkról másoknak. Azoknak, akikben bízunk. Ha nyilvánosan vállaljuk véleményünket, nagyobb valószínűséggel tartunk ki mellette, mint ha hallgatunk róla.
3. Azokra a jó dolgokra gondoljunk, amik akkor történnek velünk, ha elérjük a célunkat. Vagyis vegyük sorra az előnyöket, amik azzal járnak, ha a célba (és azon túl) értünk.
4. Jutalmazzuk meg magunkat, ha tettünk valamit a célunk eléréséért. Olyan örömet okozó apróságra kell itt gondolni, amely nem ütközik a végső céllal, hanem azt inkább támogatja (fogyás esetén csokitorta helyett legyen inkább egy olyan saláta, amit a gyerkőcünk készít nekünk nagy szeretettel).
5. Napló vagy táblázat segítségével vezessük a haladásunkat. Rajzolhatunk, írhatunk, alkothatunk bármit, jelentős mértékben hozzá fog járulni a siker esélyéhez.
Teendőlista
• Írd le egymása alá azokat a teendőket, amiket mára terveztél!
• Készíts egy másik listát azokról a dolgokról, amiktől rettegsz, vagy amiket halogatsz!
• Az első listán szereplő dolgokat húzd át. Ne tedd meg őket!
• A második listán levő dolgok mellé rajzolj, írj, ragassz valamit, amitől vonzóbbá, bíztatóbbá válnak számodra.
• Most pedig tedd meg őket! (A második listán szereplő dolgokat.)
• Pontosan 24 órával később oszd meg társaiddal egy közös felületen az élményt:
• Mennyit valósítottál meg egy nap alatt a listán levő teendők közül?
• Hogyan győzted le a félelmedet, netán az undorodat?
• Mi volt az erőforrásod?
• Adjatok pozitív visszajelzést, bátorítást egymásnak reagálásképpen!
,,HF”:
A feladat neve:
5 év
Adj hozzá az életkorodhoz 5 évet és tetszőleges eszközökkel öntsd vizuális formába (pl. vision board), hol, hogyan, kikkel élsz, mit csinálsz, mi a hobbid, milyen főbb tevékenységek, élmények vesznek körül!
ÖTLETEK
(Repülj vissza képzeletben az időben. 5 évvel ezelőtt járunk. Azon töprengsz, hogy 5 év múlva milyennek szeretnéd látni az életedet. Írd le, hogy mit szeretnél elérni!)
VAGY
A feladat neve:
Kezdőbetűk
Írd le a teljes nevedet, majd a kezdőbetűkkel találj egy-egy olyan szót, amit szeretnél elérni, megvalósítani a következő évben!
ÉS
Válasszon mindenki minimum 3 mondatot és fejezze be.
Írd le egy papírra!
Az elkészült 2 db feladatot fotózd le és küld vissza a Moodle -ben!
Pár jó kis videó:
Hallgasd meg kérlek:
DR. DOMJÁN LÁSZLÓ
Nézd és olvasd kérlek!